GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

I do it coffee my way, oh those southern nights

2007-06-10 | 23:12:44 | Foto/Fotografering

146310-1657

Tog en serie med kaffemedvarmminimjölkochkanelbilder förut. Blev mycket nöjd med de flesta av bilderna faktiskt, Det är en härlig känsla när man fångar känslan man vill ha fram..eller känner för stunden. När kameran och jag klickar ( tihi) och är ett team som tillsammans skapar något. När ljuset faller rätt, när rörelser och skärpan faller samman, när vinklarna blir bra och jag ler.

Nu är det så där härligt hett i lägenheten. Varmt och svettigt och jag låtsas att jag bor i typ New Orleans och det är lång het sommar...ja bästaste Karin vet precis vad jag menar..det är därför Karin är min bästaste. För hon vet.
För hon känner likadant.
Att man nästan känner New Orleans, eller den amerikanska söderns hetta så som den framställs i en rad bra filmer. Där alla är svettigt glansiga, där det är fest på gatorna och härlig musik, där det begås mystiska brott eller stora familjesammankomster..vi tänker Juryn - A time to kill, Skeleton Key, Fried green tomatoes at whistle stop café m fl...

Jag drömmer mig tillbaka till sommaren 1996, det var OS i Atlanta, jag och Karin satt på mitt flickrum och skrev en egen OS-bok på min elektriska skrivmaskin. Vi åt chips och sörplade isvatten. Vi lyssnade på världens bästa platta - California Dreamin' vol 2 och Pestens Tid gick på tv...Rob Lowe gjorde sommaren extra het och min rosa taklampa gav mitt rum ett "porrigt sken" när persiennerna var neddragna.

Ahh ljuva sommar..jag får inte nog av dig..ingen skapar minnen som du.
Kommentera 9 st

Kommentarer
Malin
2007-06-10 - 23:25:13

Ja på sommaren händer det mycket med trevliga saker än de andra delarna av vårat knasiga år...
Mysigt du hade skrivit!
Krams o puss på min lilla anna

Tova
2007-06-11 - 00:28:11

Åh Fried green tomatoes at whistle stop café är typ min favoritfilm! Tänkte på den på en gång när jag läste inlägget och sen hade du nämt den som exempel :P

Aurora
2007-06-11 - 00:28:13

Massa kaffe ;D

sanna
2007-06-11 - 07:35:15

ha en bra dag

Sweetheart
2007-06-11 - 08:02:23

Mmm... Södern :) Så mysigt med sina träskmarker! Tänkte fråga om du sett skeleton key, men du hade visst nämnt den när jag läste vidare ;)

Hanna
2007-06-11 - 10:25:58

Du skriver så bra och målande. Så roligt att läsa.

Yolla
2007-06-11 - 12:35:06

Vad duktig du är! Jag älskar också att ta kort :)

Karin B
2007-06-11 - 18:55:45

Underbar läsning och ljuva minnen......=o)

Saiddaniela
2009-09-30 - 10:10:38

Very good guestbook. Interesting!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: