GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Girlfriends

2007-06-18 | 14:54:06 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1705


När jag och Karin var ute och gick imorses så diskuterade vi filmen Stand By Me - som ju är en underbar film,baserad på en bok av Stephen King.
Vi sade och tyckte båda två att slutrepliken av berättaren är särskilt fin..och nu minns jag inte exakt ordagrannt och tänker därför inte citera men han konstaterar i alla fall att han aldrig haft så bra vänner i livet som då ha var tolv år gammal.

Berättaren - spelad av Richard Dreyfuss, som är i vuxen medelålder, återberättar en historia om sommaren då han var tolv år gammal och begav sig ut på äventyr med sina tre vänner. Det är en delvis tragisk och mörk film/historia, men också en historia om starka vänskapsband och om pojkar.

Jag har älskat den filmen så länge jag kan minnas och jag har älskat Karin, faktiskt ända sedan jag själv var tolv år gammal. Vi har haft våra svackor och grejer och några år av tystnad, men jag kan också, som i filmen, säga att jag inte fått någon liknande vän som den jag fick när jag var 12 år...
Fast till skillnad från filmens karaktärer, så är jag och Karin fortfarande vänner. Hon är min bästaste.

Sen fick jag Li, när jag var 22 år gammal..som ju är min Lovely vän med.
Och naturligtvis Christian..som jag fick när jag var 16.
Kommentera 11 st

Kommentarer
Sandra
2007-06-18 - 15:27:01

Har tyvärr inte sett den filmen :-)

A
2007-06-18 - 15:30:19

Det är en jättefin film, verkligen....Lyckost dig som har en barndomsvän....Var rädd om det. Själv har jag ingen sådan kvar....

Åsa.S
2007-06-18 - 15:35:22

Visst är det härligt med vänner. Och viktigt!
Jag hade också tänkt att göra ett (annat slags) inlägg om vänskap, får jag låna bilden som illustration om jag länkar? *blink, blink*

Åsa.S
2007-06-18 - 16:09:52

Tack gumman!
Gillar ju dina bilder, och vill gärna "dela med mig", så så många som möjligt får se dem!

Christian!
2007-06-18 - 16:09:52

Åh! Håller med dig precis! Skönt att ha dig som vän! Vad gör du i midsommar? Ta en fika då nån gång? Jag och Lotta kommer till Tidaholm på torsdag nämligen och ska fira med päronen..
Kram!

Carolita
2007-06-18 - 16:50:45

Tack så mkt för den lyckoönskningen!
Visst är det härligt med vänner? Iom att jag bott utomlands så pass länge nu så vet jag exakt vilka som är mina vänner hemifrån. Vissa har jag tappat kontakten helt och hållet med. Men min absoluta bästa vän pratar jag med två ggr/år när båda fyller år men när vi väl gör det är det som om vi träffas varje dag. Löve him!

Carolita
2007-06-18 - 16:51:39

Btw Anna kan inte du säga till när oversize tshhirten kommer in så att jag kan göra min beställning!

Vero
2007-06-18 - 17:06:14

är en av mina favoritfilmer, tror att slutrepliken är nåt i stil med "I've never had the kind of friends, like the friends I had when I was twelve years old"...tycker att filmen fångar känslan av "den sista sommaren" som barn

angelica
2007-06-18 - 17:13:37

Har inte sett filmen:)

anna
2007-06-18 - 19:29:22

Vero: Exakt - så är repliken..och du har så rätt. Älskar också filmen.
kram!

agnes
2007-06-19 - 08:29:04

Den bilden, den är , alltså helt fantastisk fiin!
Jag Älskar den!
Puss,


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: