GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Nej! Jag vill inte!!

2007-07-05 | 13:04:28 | Illustration/Teckning/Konst/Design

Jag tror att regnet i sig har blivit trött på sig självt.
Var ute på en liten promenad förut trots allt, med paraply under armen. Passade på när det verkade klarna upp och vara uppehåll..men jag han väl gå 50 meter innan det började regna..så regnade det i 30 sekunder innan det slutade. Så höll det upp i 5 minuter och så 30 sekunders regn..Precis som om molnen skrek
 " Nej jag vill inte!!! Jag vill inte regna mer!"

och att det var molnens desperata tårar som utgjorde regnet...

Det inspirerade mig i alla fall till en illustration:
146310-1821

Men jag måste säga att jag älskar sommaren trots regn ty det är inte kallt, man kan gå i öppna sandaler och sandaletter och dofterna! Dofterna som doftar överallt av blomma och träd de är himmelska!!
Kommentera 13 st

Kommentarer
donnasandra
2007-07-05 - 13:09:24

Om vädret bara kunde bestämma sig :-D

niki
2007-07-05 - 13:38:37

Ja det är riktigt tråkigt väder. Trevliga illustrationer, både här och i andra inlägg..
Sen nu har jag semester snart, så jag kunde inte låta bli och pilla till din bild lite som du har i bloggen. Den kanske ska vara som den är med lite streck här och där, men om inte så ordnade jag till det! haha.. http://modul8.net/profil_anna.jpg

angelica
2007-07-05 - 13:43:58

GILLAR SOMMAREN!

Anna
2007-07-05 - 14:11:23

Jobbigt när vädret slår om så där snabbt, man vet inte vad man ska ha på sig, något vattentätt eller något som man kan ha på sig om det blir jättevarmt och soligt! Som vanligt fina bilder! ♥

fashiion
2007-07-05 - 15:04:09

hej snäckan! det var längesedan vi hördes av nu.. hur är allt? en snabb fråga bara..jag undrar hur du har fått din header att sträcka sig över hela din sida längst upp? om du kollar på min sida så är min header bara ute i högerspalten..skulle du vilja hjälpa mig med det? KRAM Fashiion

Yolla
2007-07-05 - 16:36:03

Åh vad fin, som vanligt! Jag är med i tävlingen om din väska, jag vill vinna, hiih :)
Kram

josieeme.
2007-07-05 - 16:48:07

ja gillar också sommaren, även om det regnar...men jag Älskar sommaren om det inte regnar:)

Malin
2007-07-05 - 17:19:53

Jag vill dela upp året...två månader vinter, resten får vår höst och sommar dela på. :)
Jag älskar också alla dofterna och försöker verkligen få in alla i min allerginäsa när jag är ute. Jag gillar speciellt de där vita blommorna på buskar som luktar himmelskt! Hade sådana på landet när jag var liten. Jag vet inte vad de heter, jasmine??
Kramkram och allt sånt där!

malin och miriam
2007-07-05 - 17:20:17

hej pyttis! vi råkade snubbla över din blogg och vi blev tokimponerade av din talang och din positiva energi. keep up the good work! vi kommer att hålla utkik efter mer av dina illustrationer och designer! du kommer att lyckas!!!!!!!!!!!
KRAM
M&M

Julia
2007-07-05 - 18:12:38

Just doften av regn tycker jag är underbar! Frisk och fräsch. Doften utomhus, en morgon när man klippt gräset kvällen innan och det regnat hela natten, den doften är oslagbar. Naah, nu jiddrar jag. Men iaf, älskar din blogg; keep it going! :) Kram!

Tova
2007-07-05 - 18:18:07

gud vad drygt väder som inte ger med sej. här uppe är det dock rätt fint,d et ser alltid dåligt ut på morgonen sen lagom till eftermiddan så blire sol och skitvarmt men då äre redan försent att orka åka iväg och steka på en strand..nåja hoppas solen kommer till er snart också!
kram

anna
2007-07-05 - 18:26:01

Hej M'n'M!
Hoppas ni inte slog er när ni snubblade in här bara ;)
Tack så himla mycket för er kommentar
wow vilka komplimanger!
Ni är så välkomna tillbaka och hålla utkik när ni vill!
kram!

Malin
2007-07-05 - 18:32:07

Hmm...spermadoft i buskarna..kanske det är någon som gjort nåt där, du kanske inte ska skylla på blommorna? :D Det är nog inte de jag menar i alla fall..för det luktar inte så... ;)
Jag äter rätt små¨portioner och idag tog jag en bit choklad efter maten och en stor kopp te.
Imorrn blir det en joggingtur igen, mitt daller ska minskas lite nu!
Men du har ju inget daller! Människa!
Ja, det hade ju vart perfa med vinter just där. Men liite höst vill jag nog ha, typ en månad, för det är så mysigt med alla vackra färger (innan alla löven mosas på marken och blir gegga) och våren för då knoppas allt...Det ultimata är ju att kunna ha linne/t-shirt och vara utan strumpor, jacka och sånt...idag är en perfekt dag här i Stockholm, varmt och soligt. Jag ska egentligen städa men balkongen lockade mer...måste kanske sätta igång..
Sorry att det blev långt!
Och igen - DU HAR INGET DALLER god damn it!
Pusspuss


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: