GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Mitt nya linne! I love it!

2007-07-07 | 16:05:22 | shopping, provrummet & cravings

Orkade inte vara hemma med en fyllesjuk sambo idag så vid halv elva åkte jag med mina föräldrar till Hjo och skulle gå på Slöjdmässan där...Vilket vi gör varje år och tittar på flätade korgar, obskyra saker i ull, handgjorda smycken och saker i sten och lera. Fast mest åker jag dit för att få en hamburgare i bröd med dressing och kanske lite marknadsgodis.

V parkerade en bit bort från mässan och var således tvungna att gå igenom Hjo..och när vi passerade en liten butik blev jag helt kär...i detta linne:
 146310-1836

Ja jag blev så kär att jag bara var tvungen att köpa det utan att veta vad det kostade eller se vilken storlek det var eller vilka som fanns och jag provade det inte ens.
Jag ska använda linnet som kort klänning, med eller utan strumpbyxor och leggins, till längre shorts, till V-jeans, till capribyxa, till stuprörsjeans. Jag ska gå barärmad i det, jag ska ha trekvartsärm under det jag ska ha blingbling eller hårdrocksaccessoarer till det..stickad mössa eller scarf runt huvudet till det...Jag ska använda det till allt!
För jag älskar det!

Affären hade öppnat igår - Cato heter den. Och jag var helt lyrisk när jag skulle betala och paret - som var så urtrevliga, som ägde affären blev så lyckliga när de  såg min eufori.
Sen kom vi in på samtal om tryck på kläder varpå jag nämnde min nyss påbörjade karriär som illustratör och blablabla...Och det ledde till att jag var tvungen att lova att komma tillbaka och visa min grejer för de var verkligen intresserade.
Stolt gick jag ut därifrån och mötte mina väntade föräldrar på andra sidan gatan. Jag höll glatt upp linnet och babblade om va de sagt till mig i affären.

Sedan gick vi på mässan och mamma köpte sig en målad korg och vi köpte massa naturgodis efter att ha smakprovat de flesta sorterna. Vi åt hamburgare och jag drack en festis.

På väg ifrån mässan igen och mot affären där jag köpte linnet kom ju mamma på att hon ju hade sin tygkasse hon beställt från min shop, på sig. Så vi gick in på Cato igen och visade väskan och de tyckte den var skitsnygg! Så nu fick jag lova ännu mer att komma tillbaka med motiv och prover!
Dessutom hade de sålt det andra linnet - ett likadant jag köpt minutrarna efter jag köpt mitt bara för att hon hade sett mig hålla upp det på torget.
" Så du borde få rabatt när du handlar här nästa gång" sa affärsägarna...

Jo jag tackar ja..hihi.. Känner mig som en riktig affärskvinna just nu...Undrar när detta "självförtroende" kom att bara börja babbla om mig själv på det där viset som jag gjorde idag..Jag som är världens blygaste egentligen.. ( ja då är det ju logiskt att man skaffar sig en offentlig blogg där man hänger ut allt om sig själv...)

146310-1837


Ja så här bakis blandat med lycka blandat med lite feberkänslor på grund av myggbetten ser jag ut idag...haha jag ser ut som en mongomupp!
Min högerfot är väldigt svullen av ett bett...jag har två knäskålar på vänsterben på grund av bett och min högervad ser mest ut som ett stort lår..på grund av bett..Ajaj..hatar att vara allergisk mot mygg!
Kommentera 17 st

Kommentarer
beatrice
2007-07-07 - 16:15:50

coolt linne !

Fia
2007-07-07 - 16:16:23

Såna dagar är perfekta för självförtroendet :)

Erika
2007-07-07 - 17:12:56

Vilken jobbig kväll du hade igår, sådana har man varit med om själv. Och vilket coolt linne vad roligt att de som sålde det blev intresserade av dina grejer. Det är så kul att det går bättre och bättre för dig =)Kram.

Sandra
2007-07-07 - 17:25:32

nej du är ju söt! =D

anna
2007-07-07 - 17:34:25

JAG ÄLSKAR DIN BLOGG!

Tova
2007-07-07 - 18:12:43

du har värsta bra flytet bruden! det kommer nog gå vägen för dej tror jag :)ska bli spännande att se :)
kram

Linn
2007-07-07 - 18:15:15

wow vilket ballt linne! vart köpte du det?

anna
2007-07-07 - 18:38:24

Sandra: haha tack så mycket, va gullig du är :)
kram!

anna
2007-07-07 - 18:38:49

Anna: Tack så jätemycket!! Va kul! Kramar!

:)
2007-07-07 - 21:38:19

Jag vill bara säga hur mycket jag tycker om din blogg! jag läser den varje dag och jag känner att jag kan känna igen mig i dig! helt underbar blogg! Pepp till dig!

Sassy
2007-07-07 - 22:05:47

Vilket underbart linne! Ok, det är fult att vara avundsjuk, men jag kan inte låta bli att bli det.
Men du komer att bli snyggast i stan i det!

Sophie
2007-07-07 - 22:32:38

jättesnyggt

leopardia
2007-07-07 - 23:53:58

haha, jag som tänkte "oj, vad hon såg förförisk ut" innan jag läste texten...

anna
2007-07-08 - 00:09:45

till :)... Tack så jättemycket! vad glad jag blir över din kommentar! Ska göra mitt bästa för att fortsätta göra en läsvärd och igenkännande blogg! Många varma kramar till dig!

Tessan
2007-07-08 - 11:56:27

Å nej, jag missade Slöjdmässan i år...! Brukar med åka dit, och förra året fick jag en grymt snygg skärbräda (kan dom va snyggga...haha?) av mitt ex, still going strong (skärbrädan alltså...!).
Hjo är ju grymt, hur mysigt som helst! Du kommer lyckas hur bra som helst om du fortsätter i denna takten! Finns jättemånga såna typer av butiker i Göteborg, du borde testa dom;)

Dress Like a Princess
2007-07-08 - 20:46:48

Stackare!! Kan inte va kul å va allergisk mot myggen..

ina
2007-07-08 - 22:06:24

är också allergisk! uuusch vad jobbigt det är. jättefin bild!:D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: