GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Love Handles? Hate Handles!

2007-07-23 | 12:42:28 | Egocentrerat&Vardagligt

Fan..nu har jag tappat humöret helt och hållet..känner hur det oroas i kroppen , hur det rusar och brusar och hur det svider.
Jag känner mig äcklig och bläig och fan fulast i världen. Tjock och plufsig och jag får knappt på mig några av de jeans jag köpte för ett halvår sen..kommer knappt över höfterna och gör de det och jag lyckas stänga dom så väller magen ut som en jäsande bulldeg och det är INTE SNYGGT! T-shirtarna smiter åt om de förbannade jävla love-handlesena...Hate-handles är vad de är!
FAN!
Dubbelfan särskilt nu när jag bestämt mig för att jag säkert inte skulle behöva shoppa så mycket nytt inför hösten och så där då jag shoppade friskt förra året...nu känns det allt annat än friskt...blä..

Ja så här ser utsikten ut från min balkong..
Regn ute regn inne...ångest och hat i sinne..

146310-1946


Så jag får fortsätta drömma mig tillbaka till solen jag skådade på beachen i förra veckan....tur att de flesta bilder bara visar från axlarna och uppåt..

146310-1945
Kommentera 19 st

Kommentarer
agnes
2007-07-23 - 13:01:44

Vilka fiinaaa Foton!
Och du är ju inte alls ful!
Du är ju Jättevacker!
Och Huur bra som helst!
Hoppas du mår bättre sen, och hoppas du får solskeen! :)
Tack för din jättesnälla kommentar. Du gör mig alltid på så gott humör!
Massa Pussar&Kramar!

Anonym
2007-07-23 - 13:05:31

jaa. nu så regnar det som bara den :(
Kram

Helle
2007-07-23 - 13:08:43

Mm, min dag är inte heller så bra på den nivån heller. Hoppas att jag kommer att känna mig bättre imorgon efter ett spinningpass och efterföljande core. Tränar du något?
Kraam

Mrs Harajuku
2007-07-23 - 13:13:45

Men underbara gumman, du är ju jättefin ju! Du är INTE tjock!Man ska inte tänka så lågt om sig själv, det är inte bra! Tänk på allting du gör som är så himla bra; alla fina foton du tar, alla superba illustrationer, grejerna till din shop. So what om ett par jeans eller två inte passar, skit i dem och dra på dig klänning och leggings istället. Du är så mycket bättre än de låga tankar du tänker om dig själv just nu. Kram på dig, underbara du!

Emma
2007-07-23 - 13:54:12

Förstår precis vad för slags dag du har, samma sak hände mig förra veckan, gick runt och fräste och fnyste åt allt och hade bara lust att ställa mig och skrika nånstans. Men trots det dåliga humöret
& dåliga vädret ( regn hade även jag den dagen ) så lyckades en vän få mig på bättre humör. Så varför inte slå en pling till en vän eller slå på bra musik, bra musik blir man alltid pepp av ! :) Kram

Malin
2007-07-23 - 13:59:06

Tänk så här: Om man sa så elaka saker om andra som man kan säga om sig själv ibland, då skulle man vara ett stort svin. Det är ganska skrämmande.

Åsa
2007-07-23 - 14:01:11

Du är vacker! Jag såg mig själv i spegeln nyss... Hata bristningar!
Kram kram

Tova
2007-07-23 - 14:13:02

det är drygt me sånnadär dagar..ibland håller det ju i sej hur länge som helst. man sitter och hatar sej själv för att man åt allt det där "sockret" och känner sej jätteful och jättetråkig och tjock..och man är helt övertygad om att alla andra har fett mycke snyggare ben..tex. fast så är det ju aldrig..och egentligen, det är inte för ens egna skulle man sitter och tänker sådär..
sen är det väl för att allt känns så trist nu när det aldrig blev nån sommar typ..får hoppas på augusti, hela den månaden är ju faktiskt kvar.
idag har jag själv haft en rätt kass dag också..eller jag går liksom runt och börjar tänka på saker som inte ens hänt. tex folk jag inet tycker om och så börjar jag koka upp olika saker de skulle säja och göra i vissa situationer, och så blir jag fett sur! fastän det inte hänt. otroligt dumt. fast det händer iofs att hjärnan plockar upp några gamla godbitar från när folk var svin på riktigt..nåväl.
nu blev detta långt :P
kram!

Sophie
2007-07-23 - 14:13:58

usch, har man en sån dag så är man bara fulast i världen, så är det o det spelar ingen roll vad nån annan säger. Men som tur var sitter det nog mest uppe i huvudet på en, så kanske redan imorgon inser du att det inte alls är så? :)

amelie
2007-07-23 - 14:17:04

vet vad du menar..

amelie
2007-07-23 - 14:17:28

får jag också lov att fråga vad din kamera heter?

Mia
2007-07-23 - 14:31:46

Ja de ska bli skoj med nya prylar! :) Säljer min stationära dator eftersom den kommer ta för stor plats i min etta :) Då ska jag köpa bärbar istället ;)

anna
2007-07-23 - 14:47:35

Malin: Grejen är väl att jag mycket hellre är ett svin mot mig själv än mot andra...
kramar

Malin
2007-07-23 - 15:05:21

Ja, haha, självklart. Jag menade bara att jag tycker det funkar som en nyttig tankeställare, som en påminnelse om hur illa man kan göra sig själv ibland.

henrietta
2007-07-23 - 17:28:25

Förlåt men är du inte klok? Du är hur vacker som helst, en dålig dag kanske? Kan inte tänka mig nåt annat! Superkul blogg också!

Kristina
2007-07-23 - 18:45:28

Förstår hur du känner dig, är inne i en sån period själv just nu och mår väl inte 100 direkt. Önskar dig e trevlig kväll och hoppas du år bättre snart. Kram på dig:)

Sandra
2007-07-23 - 20:08:56

Tänkte skriva nåt uppmuntrande, men det är svårt för just nu känner jag så själv.. Men jag hoppas att du mår bättre snart. Skickar lite av solen härifrån till dig! Många kramar

anna
2007-07-23 - 20:35:56

Malin: jo jag förstod hur du menade ..jag bara valde att krångla lite ;)
kram!

anna
2007-07-23 - 20:37:42

Henrietta: Hmm nja särskilt klok är jag inte...
Men tack för din underbara kommentar!
*kram*


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: