GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Little miss Grubbel

2007-07-17 | 23:46:33 | Egocentrerat&Vardagligt

Så där, då var det mesta packat. Ja jag har till och med letat fram en riktig plånbok för att stoppa i sedlar och kort och mynt i..har det senaste året antingen gått runt med sådant löst i väskan jag för tillfället bär, vilket resulterar i att jag då och då finner pengar jag inte visste jag hade - nice...eller så har jag haft allt i en slags visitkortshållare av gummi och plast men som nu börjar spricka lite här och var..och som är helt oduglig till att bevara mynt i..

Sitter här vid min lap top med balkongendörren öppen och känner sommarkvällsbrisen smeka mina lår...Jag lyssnar på Weeping Willows samlingsplatta " A Reminder ( B-sides & Rarities)" och deras version av Fred Åkerströms " Jag ger dig min morgon"...fast Weepings version är på engelska och Magnus Carlsons röst får mig , som alltid, att rysa av välbehag, känna saker och infinna mig i ett tillstånd där vemod, kärlek, lycka och förtröstan och sorg blandas om vartannat..

146310-1917

Självporträtt



Jag grubblar för mycket..önskar jag kunde stänga av den där grubbelgenen i hjärnan då och då..Skulle ha sluppit både en och annan panikattack och magkatarr samt ryggbesvär om jag bara hade kunnat trycka på "OFF"..men ständigt lyser grubbelknappen på On..

Jag skulle så gärna vilja kunna ta lätt på saker och ting oc inte överanalysera, omanalysera och leva lite mer för dagen utan "bekymmer sorger och besvär"...som jag kanske ändå inte egentligen har...

Men nu ser jag fram emot att få komma till Österlen några dagar, få insupa havsluft och kanske få lite sand mellan tårna...

"you can't come back if you don't go away..."
Kommentera 13 st

Kommentarer
Emelie
2007-07-17 - 23:58:59

Svar: Det är det verkligen ;D
Såå fint kort :)
Kraaaam

sofia
2007-07-18 - 00:15:12

ja, I love Köpenhamn..underbart!:)

alltkretsarkringoss.blogg.se
2007-07-18 - 00:49:28

okej :) ärligt talat så vet jag inte riktigt vem av jessica och mischa som bär upp den bäst ;) och båda är så grymt snygga ! så avundsjuk ! xp men mischa är ännu snyggare, typ snyggaste tjejen i världen xp haha.

Elin
2007-07-18 - 01:54:46

Massa fina bilder du har på din blogg! / Elin

Kitty
2007-07-18 - 05:05:55

Hoppas att du får det trevligt!

Åsa.S
2007-07-18 - 08:14:22

Det är lättare sagt än gjort att inte grubbla. Jag är likadan. Tänk vad skönt om man bara kunde rycka på axlarna... och "so what!"

Lottis
2007-07-18 - 09:24:31

Åh, vad jag känner igen dina ord... Det vore så skönt med en off-knapp ibland. Jag står oxå på on hela tiden... Det är jobbigt i längden... Hoppas i alla fall att ni får det superduperbra i skåneland, men bra väder och smarrig mat och allt :-) Här blir det nog båten idag med, och lite senare minigolf och kebab - om vädret tillåter... Kram på dig! PS. Tycker om dig oxå, fast jag inte känner dig :-) DS.

Sandra
2007-07-18 - 10:46:58

Min grubbelknapp lyser alltid på on tyvärr, men om du kommer på hur man använde off-knappen så berätta det gärna för mig, för det skulle va riktigt skönt :) kram på dig

Jessica
2007-07-18 - 11:31:11

Tips: Köp boken "Kvinnor som tänker för mycket" - den handlar just om hur man slutar överanalysera saker och tänka i negativa banor. Ja läser den just nu och den är grymt bra! :)

Sassy
2007-07-18 - 21:48:08

Vilket vackert självporträtt!
Hoppas att du kan få koppla av från alla grubblerier när du är i Österlen åtminstone!
kram

Jessica
2007-07-20 - 23:16:19

Jag är likadan, är 100% grubblande hela tiden, medvetet som omedvetet. Och jag håller med alla som känner att det är jobbigt, det ÄR verkligen galet jobbigt ibland. Blir avundsjuk på människor som säger saker som "gilla läget". Jag vill också vara en lugn och cool människa. Jag jobbar på det :D
Tack för boktipset ovanför!

anna
2007-07-20 - 23:30:47

Jessica: tack så hemskt mycket för boktipset - den ska jag defintivt kolla upp!
kram

Abdullahilinn
2010-04-30 - 10:04:32

Geart site alot of good info that i couldnt find anywhere else thanx!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: