GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Late night Big footblogger

2007-07-28 | 01:24:58 | Illustration/Teckning/Konst/Design

Ajajaj..mina fötter..mina stackars satans fötter vad ni värker är trötta och är svullna...och denna bloggare i övrigt är också trött.
Har varit hemma i en dryg timme och ska snart dimpa ner i sängen, men vill varva ner lite först och dricka en kopp te..

Försöker illustrera hur jag känner mig just nu via denna snabba teckning..
146310-1968

Vi gick några timmar i ett regnigt Stockholm innan tåget hem gick vid tretiden på eftermiddagen...jag höll mig ifrån att köpa ytterligare ett skor och stapplade fram i det första paret jag reste i som gav mig skaven från början...
Men ajajajaj...köpte ett trepack strumpor och satte på mig ett av paren och det kändes lite bättre..
Men när jag väl satt i nästan 4 timmar på ett trångt varmt illuktande tåg så kände jag hur det bultade i fötterna av smärta och trötthet..

när vi nådde Skövde, där min bror och hans flickvän väntade på oss för att vi skulle ut och käka och vid 22tiden se Simpsonsfilmen på bio..ja då blev jag överlycklig när min bror sa att vi först skulle en sväng till Ica Maxi..
För vad finns i Ica Maxihuset?
Jo en Skopunkten!
Och vad var klockan?
18.45!
Vilket betydde att jag skulle hinna köpa mig ett par nya pjucks till de ömmande fötterna och förbannade skorna jag hade på mig...
Och jag fann exakt de skor jag ville ha...för 49:-
....bild kommer imorrn ..eller senare idag menar jag...
Just nu får ni nöja er med min illustration..

Godnatt!
Kommentera 9 st

Kommentarer
Kitty
2007-07-28 - 01:37:11

cool bild!

Helena
2007-07-28 - 08:02:31

Hoppas att du har sovit gott och att dina fötter mår bättre i dag :)

Agnes
2007-07-28 - 08:43:30

haha, jag älskar dina bilder, hoppas du mår bättre.

Anonym
2007-07-28 - 08:59:18

Då är tåg int trevligt!
kram

Egoina
2007-07-28 - 10:58:23

sådär känner jag mig idag..

Sassy
2007-07-28 - 11:33:02

Haha, så där känns mina fötter också, särskilt som jag bara har gått i klackar den sista tiden.
Älskar dina teckningar, de är så träffsäkra!
kram

Maja
2007-07-28 - 11:52:35

Klockren illustration till hur fötter kan både se ut och kännas efter fel skor och för mycket tid på fötterna. :)

Jenny - Blue Dreams Bloggen
2007-07-28 - 15:36:23

Ungefär
så där kändes mina fötter efter att jag kommit hem från sthlm sist jag var där och shoppade, haha :)

Lottis
2007-07-28 - 23:29:37

Sådär kände jag mig oxå igår, efter att vi kommit hem från vår skåntripp... Den finns för övrigt att läsa om på min blogg nu... Mycket trevlig resa, men det är ingen bra med semester... =/ Kan ju inte påstå att vågen pekar neråt längre i alla fall... *hm* Hoppas ni hade det lika bra i Stockholm som vi hade i Malmö :-) Kram på dig!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: