GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag vill bo i en affär annars får jag kramp

2007-07-26 | 22:26:25 | shopping, provrummet & cravings

Jag på hotellets toalett i morses samt i en busskur vid sjöhistoriska museet...är skitnöjd med det gula nagellacket - tycker det är jättesnyggt!

146310-1962

Har varit en mycket lång dag på stan vilket känns oerhört mycket i fötterna - så trötta har de nog aldrig varit.
Vi lämnade hotellet halv elva och kom tillbaka strax innan 21.30...Vi har gjort massor idag och en del shopping.

Vi började med att vandra längs med Tegnérgatan där jag handlade massa grejer på PerleHuset - hjälp vad mycket fint det fanns och oj vilka smyckesidéer jag fick!

Vi skulle ha gått på nån Slayer Rulesutställning, men den ebhagade aldrig öppna så vi gick vidare mot Birger Jarlsgatan, Stureplan och Biblioteksgatan och där hägrade Urban Outfitters...och OH MY GOD!
Det är fan den snyggaste affär jag varit inne
i..mycket mycket snyggare än de i Köpenhamn...För er som inte bor i Stockholm eller varit här/där så är Urban här belägen i en gammal biosalong och inredningen är därefter med massa roliga stolar, spiraltrappor och annat..accessoarer och underkläder låg på snygga gamla bord.....åh jag kan inte beskriva..skåpen, stolarna, inredningen, atmosfären....Jag skulle, allvarligt, vilja bo inne på Urban Outfitters!
Men
jag köpte ingenting där inne.
...

Sedan tog vi 69:ans buss mot Sjöhistoriska och gick på de Tintinutställning som pågår där..de var intressant och rolig - särskilt för mig som varit Tintinförälskad sedan ung ålder.

Tillbaka in mot stan igen
och då satte shoppandet - eller shoppingviljan och provrumsångesten igång..H&M på Hamngatan, Zara...och jag vet inte allt...Men det blev inte så mycket shopping i alla fall..hjärtat shoppade och önskade sig mer än vad jag faktiskt har råd med..tyvärr...
Men jag hade som mål att hitta linnet och t-shirten med de snygga Cassandra Rhodinillustrationerna på..de var slut i Brunogallerian igår..och även om det är ett tecken på att "alla" kommer gå runt just i dessa plagg ville jag ändå ha dom...och jag fann dom på Hamngatan..dock inte många kvar och utplockade storlekar..t-shrten satt inte särskilt bra på mig och egentligen har jag svårt för linnen med brottarrygg då jag tycker det försvårar bh-bärandet..men jag köpte linnet...och en kjol...och en kortkort t-shirt ( fast den inhandlade jag i Brunogallerian ty den på Hamngatan var nedfläckad som jag höll i först)..

En t-shirt på Zara med texttryck blev det också..en present från Stefanälskling som under dessa två dagar tålmodigt väntat när jag sprungit i butiker bort och fram och in och ut...det enda han varit intresserad av har varit dataspel och SFbokhandeln..och Sound Pollution...fast de två sista butikerna gillar jag med.
Varsin öl på Götgatsbacken och sedan ömmafötterajajajlång promenad tillbaka till hotellet.

146310-1963
Kommentera 16 st

Kommentarer
jennie
2007-07-26 - 22:50:17

aaa, urban outfitters i Stockholm är en skitsnygg butik, håller med =) Fyndade en kjol där för 79 kr, som kostat 700 =) Hihi

carro
2007-07-26 - 22:52:09

Supersnyggt nagellack : )

Johanna
2007-07-26 - 22:56:04

vat bor du nu då? och varför flyttade du? :) åh, du är såå söt gumman! :)

Marlene
2007-07-26 - 23:00:37

Svar: Yes, Drottninggatan är väldigt turistig och alltid smockfull med folk som ska åt alla håll å kanter. Även om det inte blev så mycket shopping så tycker jag att du hittat ruskigt snygga grejjer! Kram!

sussie
2007-07-26 - 23:12:24

Det är nästan lite pinigt att jag inte har varit på Urban och så vet jag att dom har mycket najs.

Ellinor
2007-07-26 - 23:19:49

Oj vilken komplimang :)
Du är en riktig snygging du med :)

Anonym
2007-07-26 - 23:46:19

fint :)

Elin
2007-07-27 - 00:03:28

Waah, dina ögon är breathtaking:)

Caroline
2007-07-27 - 00:09:03

de gula nagellacket var grymt ;D
& gillade den där t-shirten godd at being bad hihi (6)

Carolita
2007-07-27 - 01:10:06

Grymt lack, såg H&M linnet idag och jag tyckte att det påminde väldigt mkt om dina illustrationer, förresten hur går det med oversizeteen till din shop?

Kitty
2007-07-27 - 08:17:05

Ååå jag vill till Urban outfitters! Låter som ni gjort mycket kul! Snygga inköp! Trevlig helg!

Helena
2007-07-27 - 08:32:41

Ni verkar haft det jättekul och vädret var ju på topp igår. Och dikten, nu får du ge dig du är ju en naturbegåvning på allt, skitbra dikt på ren svenska!Jag är stolt över dig, hehe! Jag måste erkänna att jag aldrig har smakat yougurtglassen (nu skall jag definitivt göra det). Jag brukar fika minst en gång i veckan i Gallerian men inte där. Jag mår faktiskt inte riktigt ok, har hängt upp mig i någon form av ångest/depressions/har-ingen-lust-med-något tillstånd, knepigt men det skall jag ta mig ur!Kul att resan blivit så lyckad! Kram, kram!

Sophie
2007-07-27 - 10:52:01

sa ju att du skulle gilla Urban Outfitters ;)

Sanna
2007-07-27 - 12:57:51

en massa härliga shoppingfynd ju gumman
=) är ni hemma nu?
Kramar

Eva
2007-07-27 - 22:57:07

Ååååh jag skulle också vilja gå omkring på gatorna där och shoppa... massor! :o))
Va kul det låter. :o)
Och så måste jag ju säga att dina bilder på dej är sååå himla fina. :o))
Kram på dej
/Eva

Emelie
2007-07-27 - 23:52:40

Tröjan var mer än Grym :D Love it!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: