GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Det fick bli balkongbuffé istället

2007-07-06 | 12:49:30 | Foto/Fotografering

Hmpf..jag förstår mig inte på den här stan ibland...T ex så stänger biografer och en del konditorier under sommaren och semestern och nu idag så hade de tagit bort frukostbuffén på det café jag och Karin tänkt gå till + att de stänger för semestern nästa vecka...Varför? Ok, jag förstår att dessa människor också vill ha ledigt, men finns det verklgen inga bagareersättare?
Jag menar nu när de flesta går på semester och äntligen har tid att sitta på fik och caféer och kaffe på uteservering istället för fabrikernas blaskiga automatpulverkaffe..Ja då är det stängt. Varför ser de inte profiten i det hela?

Så jag och Karin fick tänka om och vände på klacken och gick till Ica och köpte ingredienser till vår egen frukostbuffé på min balkong.

146310-1829


Jordgubbar, vattenmelon, ost, grönsaker, äggröra, ugnsbakade baguetter, rostat bröd marmelad och så en mögelost som endast kostade 18 öre! Ja ni läste rätt - 18 öre kostade osten...var väl någon liten stackars sommarjobbare som hade prismmärkt fel..men vi hade helle ringen lust i kassan att fråga om detta otroligt billiga pris stämde.
Undrar om man kunnat handla något så billigt i en livsmedelsbutik sen trettiotalet?
( baserat endats på min egen tids-och prisuppfattning)
Kommentera 6 st

Kommentarer
jessica
2007-07-06 - 13:13:30

hahaha en ost för 18 öre. vilket fynd:)
förresten var eran buffé säkert godare än på café. förutom lätta som är det vidrigaste smöret ever ^^

ERICA
2007-07-06 - 13:18:03

Ja men jo, ena dagen är den 0 kommentarer, och den andra mkt mer! menmen ;) ha en bra dag!

Åsa.S
2007-07-06 - 14:12:28

Ett verkligt fynd!
Och angående semesterstängningar så är det samma här i min lilla håla. Trist!
Fast eran balkongfrulle såg inte fel ut heller

Josse
2007-07-06 - 14:16:19

Guud vad det såg gott ut =) Jag vill med ha jordgubbar hihi;)

Dudy
2007-07-06 - 20:32:53

Oj, och mögelost som är såå GOTT! :D

elin
2007-07-06 - 23:26:01

åh gud så gott :(


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: