GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

A New charachter..and a never ending mess

2007-07-05 | 21:46:03 | Illustration/Teckning/Konst/Design

Min senaste illustration..
146310-1827

This is Eve...
Eller hon är baserad på min ömma moder Eva..fast varför hon är det eller historien bakom varför denna karaktär är egentligen min mamma...ja den är tils vidare hemligstämplad.
Så hon får heta Eve och hon kan ju kanske vara lilla Gothys mamma kanske...fast har jag och Gothy några likheter?..Hmm tåls att tänkas på.

Jag har för övrigt gett mig fan på att bli en ordningssam människa. Är väl så illa tvungen nu som egenföretagare. Hålla redo på fakturor, obetalda och betalda, moms och skatter, papper och kvitton och nummer och adresser och gaaaahhh!!

Tror de flesta av mina mardrömmar beror på inre stress och rädsla över att jag ska strula till allt och bli anmäld och straffad och betala hutlösa summor för att jag missat något osv..
Så jag började härom kvällen med att sortera min Hotmail-inbox..
Den hotmailadress jag har nu är min andra eller tredje som jag skaffat bara för att jag inte orkade med de andra och den röra med mail jag hade i dom..så med den jag har nu började jag faktiskt att döpa mappar och sortera in..fast det är ett år sen..
Över 2000 mail hade jag i min inbox varav 125 olästa - som mestadelen bara var typ Ticnets nyhetsbrev eller någon reklam för linser.
Jag brydde mig liksom inte, för om det stod 126 eller 127 nya i inkorgen visste jag ju att jag utöver de där 125 fått ett nytt.

Men nu har jag sorterat...fast jag funderar på att skaffa mig en ny mailadress....

Nu har jag börjat sortera papper och göra iordning mitt hemmakontor på allvar. Mappar, pärmar, tydliga lappar och register och indelningar....baahhhh.
Jag tror jag ska ta en paus...resten av kvällen..helgen...
I mina Homerkalsonger...och med glasögonen på. Riktigt slapp alltså....fan vad jag är sugen på en tequila rose!
Kommentera 12 st

Kommentarer
Tova
2007-07-05 - 22:09:50

tjusig bild! jättenajsa färger :)

frida
2007-07-05 - 22:13:11

gjort själv? WOW! :)

Natta
2007-07-05 - 22:27:40

kollat igenom alla dagens.. oh så mycket fint och gud så goda burgarna såg ut att vara :D inte bara duktig tecknare utan även duktig kockerska ;) Hoppas du haft en bra dag :) kram

elin
2007-07-05 - 22:32:12

svar: haha, tack:)
fin bild btw :D

Tessan
2007-07-05 - 23:06:24

Vilken fin! Du är så j*vla bra!
Jag har en jättefin illustration på en tjej på en väska som jag köpte i Australien, synd att jag inte vet vem som gjort den, det är lite samma stil som du! Varje gång jag använder den så får jag massor av positiva kommentarer.
Vart säljer du dina grejor nånstans?
Sy är inte alls svårt, övning övning...! haha
(har massa släktingar kvar i Tidaholm, så är där ungefär en gång per år, julen...)

Emelie
2007-07-05 - 23:10:46

Svar: Tack,jag gillar den verkligen :)
Har du gjort den där bilden?? :O Inte dåålig !!
Kram

donnasandra
2007-07-06 - 00:43:08

vad fin hon är :-D

Carolita
2007-07-06 - 07:38:21

Har två mailadresser en som jag använder för privat bruk och den andra kör jag allt på dvs allt som man skriver in sin mail osv. Blir mkt lättare att hålla koll på mailen då...

Anna Lindahl
2007-07-06 - 08:29:08

OOO ANNA..tänk vad massa papper kan ställa till det imagen. e så gött när man börjar få ordning på saker och ting i pappersväg. Vet själv hur det vatt. Jag har köpt och sålt 5 lägenheter, sen skall det betalas av vinstskatter,skatterverket, banken ja alla skall ha papper och bevis. sen nu vårt hus köp...gaaaaaaaaaa..allt måste redovisas på deklarationen. Min pojkvän och oxå egetföretag så han måste med ha grym koll på allt. Men när allt sånt är på plats o man har kontroll så kan man slappna av...till och med på natten:) you will seeee :). Så unna dig en slapp helg för tusan gumman, är du verk värd..låter hur mysigt som helst med Homer kalsonger o glasögon :)HA EN UNDERBAR FRDAG MIN FINA-PUSS PUSS-ANNA L

Sassy
2007-07-06 - 10:01:43

Vilken fin teckning! Wow, du är så duktig!

Mani
2007-07-06 - 18:42:40

Så himla fin Anna! Du är grymt duktig.

Dress Like a Princess
2007-07-06 - 21:49:01

Cool! :) Gud du är så duktig alltså!!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: