GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

What a lovely scarf Dear!

2007-01-13 | 18:15:57 | Accessoarer


146310-511´Blev utamanad av Johannapanna (krya på dig) att lista mina tre favoritscarves/halsdukar. Jag måste säga att just scarves och halsdukar för mig funkar i första hand som

1: Något jag kan vira runt huvudet en väldigt dålig hårdag
2: Något jag kan vira runt pannan och håret för att dölja fula stora bölder i pannan.
3: Något som skyddar mot kyla, men som är jobbigt att ta på sig, de är svåra att få till på ett snyggt vis, jobbiga att hänga in på krogen.

Men jag har i alla fall tre stycken - 2 scarves och en halsduk som jag favoriserar lite mer än de andra för just dessa syften.

På första plats kommer en turkos scarf jag fick av mamma i våras då jag hade en hiskligt stor böld i pannan och grät och hade panikattackaer och ville absolut inte stå och jobba i en affär åtta timmar - som jag då gjorde som arbetslöshetpraktik. Efter att ha gråtit och och nästintill önskat utplåna mig själv och mitt fula tryne från denna planet kom mamma med denna scarf som en liten, men fin tröst. Den kan vara antingen från Lindex eller Calypso - lokal affär med litet Vero Modautbud.

På andra plats komemer min jättejättejättelåååånga rosa (naturligtvis) halsduk, jag köpte från La Redoute sommaren 2003. Den är så gosig! Och passar såväl till svart kappa, till röd skinnjacka som till kritstrecksrandig kavaj.  På tredje plats så kommer en enkel vit scarf med guldtrådar i från H&M. Den känns fräsch helt enkelt. Både runt halsen och runt håret och i garderoben =)


146310-510

146310-509



Kommentera 6 st

Kommentarer
Karin
2007-01-13 - 18:58:48

åå med dina smurfar.. de är ju bara föör söta, haha eller coola kanske är rätt sak att säga i smurf sammanhang:)

Elsa
2007-01-13 - 19:57:59

Åh, fina! Visst är det härligt med sjalar?!

Anna
2007-01-13 - 20:28:05

Karin: De är smurfigt smurfiga =) Gör du ikväll då?

Elsa: Tackar tackar..du skriver så fina kommentarer =)
Kram

Karin
2007-01-13 - 20:39:51

inte mycket alls.. har ätit å druckit lite vin.. sitter nu med en påsepopcorn å lyssnar lite på musik å photoshoppar.. har en del små bekymmer problems tjaffs som känns lite deppande.. men, men.. försöker göra det bäsat möjliga av situationen..
vad har du för dig?

Johanna
2007-01-13 - 21:47:14

Fina scarfsar, gillar den turkosa, den funkar snyggt både på hösten vintern och sommaren till en brun hy =) åå så vacker. Jag vill ha sommar nu! Gulligt av dig att skriva hanna panna =) puss på dig!

Morteningeborg
2009-05-19 - 08:43:52

Good people of togo i was here ok.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: