GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Vad har jag gjort?? En ytlig djup bekännelse.

2007-01-01 | 02:25:30 |

Hmm har de senaste dagarna känt mig tom och vemodig och den krypande känslan i kroppen som jag så många gånger känt nu under hösten blir bara värre...Jag VILL åstadkomma något.
Fick ett sms från min mentor Bertil förut, en önskan om ett gott slut och ett gott nytt år.
Det är bara det att jag känner att mitt nya år började för några dryga månader sedan när saker och ting med fotandet började lossna. När jag började känna att  j a g  k a n  och att andra på allvar verkligen började visa uppskattning kring det jag gjorde och gör. Jag får cred.
Å andra sidan kan jag känna lite granna ett slut, lite slut på 1981-2006 och att 2007 är året då det ska ta fart, saker ska hända, saker är på G, jag är i en fas...som jag inte riktigt vet var den är på väg.

Jag har försökt summera det högst egocentriska och personliga 2006 genom tre stycken väldigt egocentrerade fotokollage här i bloggen. Nu så kommer en mer egocentrerad text om Vad jag har gjort, mer allmänt, en ytlig djup bekännelse över  de senaste åren. Från studenten till nu kan man väl säga.
Läs och gråt, skaka på huvudet, skratta till...kanske känner du dig mindre ensam, kanske känner du igen dig eller så kanske du helt enkelt inte känner något alls.

Vad har jag gjort? Jag har småätit lösgodis i affären utan att betala, jag har favoriserat mamma över pappa och jag har petat näsan och kastat snorkråkan på golvet.Jag har gömt skivor jag inte kan stå för att jag har, men ändå lyssnar på, jag har provat plagg i provhytt och spräckt sömmarna på dem, men ändå lagt tillbaka dem och jag snokat i min pojkväns privata grejer.

Jag har ofta tänkt på att göra skrikiga, jobbiga barn illa, jag har ignorerat pensionärer som velat gå före i kön och jag har gett massor av komplimanger fast jag menat tvärtom.Jag har lovat att inte berätta hemligheter, men ändå berättat, jag har ljugit om hur mycket jag shoppat för och jag lurat mig själv att jag inte ätit kakor och choklad när jag egentligen ätit massor.

Jag har sagt att jag sett filmer och läst böcker jag inte haft en susning om för att verka bättre, jag har nekat till att jag vet kändisskvaller fast jag lusläst nöjessidorna och jag har njutit till fullo av att se hur den populäraste tjejen från högstadietiden nu blivit riktigt ful och tjock (fulare och tjockare än vad jag någonsin var när hon retade mig, dock inget ont om övriga överviktiga människor).

Jag har hatat mina ex’s, kk’s och nuvarande pojkväns gamla/nya tjejer för att jag blev dumpad eller för att de är snyggare och smalare än mig, när jag istället borde ha hatat skitstövlarna som ju var de som dumpade mig. Jag har startat en massa gräl med min pojkvän bara för att i slutändan säga att det var han som började och att det är mig det är jävligt synd om.
Jag har köpt för små storlekar på kläder och sedan aldrig använt dem bara för att jag inte ville köpa en *gulp* större storlek, jag har tänkt på mitt utseende under sex och jag har skaffat mig ryggproblem på grund av att jag på fester sitter stel som en pinne och knappt vågar andas för jag inte vill slappna av ifall att magen och låren flyter ut.Jag har fejkat leenden, förvåning och orgasmer.

Jag har druckit för mycket för många gånger, gjort av med onödigt mycket pengar på ingenting och jag har slutat röka för snart tre år sedan, men säger ofta ändå inte nej tack till en fyllecigg.
Jag har kommit för sent tusen gånger mer än vad jag har kommit i tid, jag har skräpat ner på gator och torg istället för att gå en meter extra till en papperskorg och jag har sopat en väldans massa smulor under mattor och ner i lådor. Jag har många gånger låtit andra betala för mina misstag, jag har av en snålhet inte lagt pengar i insamlingsbössor och jag har gett bort saker i julklapp och födelsedagspresent som jag själv fått i julklapp och födelsedagspresent…en gång till samma person jag fick från, fast året innan. Jag har snott andras idéer, jag har hamnat i säng med min före detta bästa kompis stora kärlek bakom hennes rygg och jag har inte levt som jag lärt. Jag har blundat för sanningen, jag har gapat efter mycket och jag inte lyssnat.Jag har åtskilliga gånger bett till Gud trots att jag hävdar att det ingen Gud finns

146310-295
Kommentera 7 st

Kommentarer
Pallas
2007-01-01 - 07:09:21

Man är ju bara människa. Men man lär så länge man lever...(säger Pallas äckligt förnumstigt...) Det är väl härligt att man varje ny dag har chans att göra saker annorlunda? Kram på dig och gott nytt 2007!

Ella
2007-01-01 - 07:15:39

Ingen är perfekt. Gott nytt år! /Ella

cleo
2007-01-01 - 09:00:03

Gott nytt år önskar jag Dig! Idag är det som ett nytt papper, igen! ;-)

Ahnna
2007-01-01 - 09:24:19

Underbart att det finns människor där ute som du....jag är inte perfekt heller. Men men vi får leva med misstagen och gå vidare/kram Ahnna

Anna
2007-01-01 - 10:43:07

Pallas: Äckligt förnumstigt eller ej : du har ju rätt =) Kram på dig med! Hoppas du hade en magisk nyårsafton.

Ella: Nej..det kanske ingen är..jag ksulle bara vilja känna mig lite mindre fel bara... Önskar dig en bra första dag på 2007!

Cleo: Jag önskar dig det samma...och jag älksra ju nya rena papper att kluddra ner =)Kram!

Ahna: "Underbart att det finns människor där ute som du"..wow tack! Efter en lite veodig nyårsafton och med lite nyvaken ångest..-vilken fin sak att få skrivet till sig! Tack!

Åsa
2007-01-02 - 09:40:21

Underbart att det inte bara är jag som är skadeglad över fula och tjocka personer ;)

Anna
2007-01-02 - 10:02:12

Åsa: Jag är inte skadeglad åt tjocka och fula personer generellt...jag har väldigt svårt att ens se om en människa är ful för jag tycker i princiop alla är finare än mig..men så finns det vissa personer som behandlade en illa förr..när man var jättetjock o ännu fulare och dessa personer tyckte att dom var så mycket bättre...nu är dom jättetjocka och gör ingenting..så ja, över dessa känner jag ren skadeglädje..med viss bitterhet.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: