GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

"Unik bloggare söker klädsponsor"

2007-01-16 | 16:10:40 | Vardag

 146310-569
146310-568
God eftermiddag alla kära läsare - ja ni är allt några stycken - har fått massor av kommentarer under dagen när jag varit i skolan.
TACK!

Denna vecka är det grupparbetesvecka - så för första gången på jag vet inte hur länge eller många år kommer jag att tillbringa flera dagar i sträck i skolan, där uppe i slottet, tillsammans med min klass. Vi ska intervjua varandra, marknadsföra oss själva och linjen vi går på inför en eventuell slututställning senare i vår.


Idag hade vi föreläsning av/med en marknadsförare/informatör som lärde oss att skriva just pressmeddelanden - hur vi väcker pressens uppmärksamhet kring oss själva när vi vill visa något. Det var mycket matnyttigt. Något som inte alls var nyttigt var den extremt goda kanelbulle jag åt vid tiofikat. Det är fika varje dag på Helliden - skolan jag går på, 10-10.30. Jag försöker hålla mig till knäckebrödet, en frukt eller te. Bäst är det dom dagar de serverar olika sorters bröd, marmelad, kex och ostar...men oftast är det kakor och oftast avstår jag. men en bulle är en bulle och jag älskar bullar. Därav en bulle på magen och en på vardera lår. *suck* Men men.146310-570 Jag tänker försöka att inte ha dåligt samvete för det. Åt ju smoothie till frukost och en Naturdietdryck till lunch....Orkar inte med ångest idag faktiskt.

Snart kommer Stefan hem från jobbet och vi ska kanske åka till Skövde. Hmm ska jag kanske smita in på H&M och köpa den där vita ärmlösa toppen med tigern på barnavdelningen??..

Idag har jag för övrigt på mig den lila tunikan/klänningen från just H&M jag köpte i lördags. Var riktigt skönt med stor storlek.
Har även haft en lila v-ringad stickad tröja över, svarta tights från Topshop och svarta overknee från Åhléns. Satt med min stora halsduk virad runt halsenhela dagen i skolan för det är jämt så kyligt i våran sal.

Hmm läser en Metro från igår som mamma snappade upp i SKövde...det står om modebloggare och hur H&M t ex satsade på ett tiotal sådana bloggare innan jul och deras "Gift of the Day"-kampanj. Hur dessa bloggare fick prova en del av plaggen.
Jojo..tänk om man kunde bli en så pass "viktig" bloggare att företag skickar saker till en....Topshop, Gina Tricot, Canon, Gevalia, Vero Moda, Heinz ketchup...här är jag!.....

Idag fick jag i alla fall mitt söta rosa Ipodfodral i läder jag fyndade för dryga 60 kronorna på Ebay!
Men nu, nu ska jag ta mig en kaffemedvarmmjölochkanel och bläddra lite i mina anteckningar från dagen medans jag klär på min Ipod innan Stefan kommer hem.
146310-572      146310-571
* bullarna på bilden  är förresten mina egna bullar jag bakade nån gång i höstas på fullkornsmjöl..
Kommentera 17 st

Kommentarer
Karin
2007-01-16 - 16:39:39

omg vad goda de bullarna såg ut! hoppas du haft en fin dag:) här är det stressigt värre:) god vad god den där latten såg ut också.. å fint fodral.. coolt! ha det fint

Anna
2007-01-16 - 16:45:44

Karin: Hehe fast det är inte dagens bullar utan bullar jag bakade i höstas..på fullkorn o råsocker.
Mmm latten var väldans god!..o klart att ipoden måste vara lite stylad också.
Har du haft en bra dag?
kram

ssagis
2007-01-16 - 16:53:06

Mm bullarna ser jättegoda ut :)

Kelly
2007-01-16 - 16:53:22

Snyggt! gott med bullar!

Kelly
2007-01-16 - 16:53:23

Snyggt! gott med bullar!

Kelly
2007-01-16 - 16:53:23

Snyggt! gott med bullar!

Karin
2007-01-16 - 17:12:08

såg iaf grymt goda ut:) skulle göra latte imorse, men mjölken hade bäst före datum för fem dagar sen så vågade inte använda den hehe, så blev utan idag...
jo dagen har varit bra.. lite stressad bara.. var hos mamma och pappa i shamn på förmiddagen där jag överskattade min tid och tog ett träningspass, sen skulle jag fixa affischerna också + åka tåg hem, träffa kompiarna, fika, plugga och fixa mer.. och nu laga mat, städa å sånt här.. men det funkar:) hur har din dag varit? kram

emma
2007-01-16 - 17:14:35

Snygg outfit:)

Sofia*
2007-01-16 - 17:26:13

de beror på hur man definierar kort - 168 är jag. kort för vissa, medellängd för andra.

Anna
2007-01-16 - 17:44:12

Sofia: Tja..för mig 168 jättelångt - en drömlängd som jag bara når med klack på 10,5 cm...
*sucka*

Anna
2007-01-16 - 17:47:50

Emma: Tack - det var roligt att höra =) Kram på dig för det!

Karin: Mmm de var goda också =)
Du är så duktig med träning - önskar jag hade samma vilja och passion för det..borde ha det med tanke på min kroppsångest/hat men gym o träning bland andra bär emot...promenader o jogginturer ja..motionscykel hemma (fast trasig nu). Beundrar dig faktiskt. Du verkar vara så...så bra helt enkelt.

Jag har varit i skolan med intressant föreläsare - en blind informatör. Betalade räkningar det första jag gjorde imorse - fick csnpengar idag. Så jag kände mig duktig att jag inte shoppade det första jag gjorde istället haha.

Maria
2007-01-16 - 17:50:22

Åh ipodfodralet är jättesött!

Karin
2007-01-16 - 17:51:40

haha ja men alltid när man får pengar känner man sig jätterik,.. tror att man kan gå ut med guldbyxor och köpa hela världen ungefär:) man håller i sedlarna sådär och efter ett par veckor märken man ju ändå att allt nästan går till mat och trök "nödvändiga" grejer haha sen känner man sig fattig igen:) the same shit varje månad är det ju.. men klart man ska unna sig liite shopping också;)

Anna
2007-01-16 - 21:13:49

Maria: Ja jag tycker det är helt underbart gulligt och chict =)

Karin: Ja jösses vad det går åt pengar på mat..var o varnnan sak på kontoutdrag bär ju namnet "ica" eller"konsum"...så ja..lite (´mycket) vardagslyx borde man få unna sig var vecka..

Mini
2007-01-17 - 21:51:13

fy vad gott det såg ut med kanelsnäckor! nu blev jag sådär galet sugen på det.. but what to do när man varken har ingredienser eller ork att göra det? mums, mums, mums iaf! the inköp of tomorrow ;)

Anna
2007-01-17 - 22:25:02

Mini: Haha sorry att du plågas nu under kvällskvisten, men kul att jag kunde bidra till ett baksug *hihi*..eller bullsug rättare sagt.
*bullkram*

Jackagnes
2009-03-31 - 10:58:43

many thanks for your dedications to this world


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: