GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Undead and Unpopular - atkinsdieten.

2007-01-14 | 17:28:55 | Lyx

146310-527Jag fann inte orken eller lusten till att ställa mig vid spisen förut eller sug efter någon mat heller. Men hungrig var jag och eftersom jag haft panikattack idag och ångest efter gårdagens muffins och som vanligt varje söndag avger löfte om ett nyttigare liv och i samma stund blir extremt chokladsugen så inmundigade jag en Atkins Dekadence bar. Chokladig komplett måltid med lågt kolhydratinnehåll. Dessutom smälte den så gott när jag doppade den i det röda Earl Red teet.

Dessutom började jag läsa och bläddre lite i "Undead and Unpopular" av Mary Janice Davidson... hennes "Undead..."-serie är verkligen böcker jag rekommenderar. Kolla bara hur fina själva böckerna är! Rosa, babyblå och finfinarefinast!

Åhh vad jag älskar min kamera förresten. Det är så roligt att ta bilder som den här med den och sedan "fluffa" till det lite ytterligae i photoshop.

..men jag behöver verkligen en ny dator...en rosa laptop skulle sitta fint i själen tror jag..men en svart eller silvrig går också bra.
Kommentera 11 st

Kommentarer
Madeleine
2007-01-14 - 17:29:26

Jag har ingen aning om vad den boken handlar om men den är så fin att jag vill ha den i bokhyllan ändå....vad är det den handlar om?

Johanna
2007-01-14 - 17:48:00

Du är som mig.. choklad är sååå gott!!! Annasr är jag en Coca cola älskade, och då menar jag verkligen de. Ha minskat ner till 2 om dagen nu, ibland blir de 3 eller till och med väldigt offta faktiskt. Men innan hamnade jag upp till 5-6 st per dag. Så jag känner mig i alla fall lite stålt =) Men så här har jag hållt på i 6 år ungefär. och jag ha inte hafft ett enda hål i underhela min livstid.. hehe. kram på dig gumman!

Citty
2007-01-14 - 18:51:37

Sweet page :) Fotointresserad ser jag, ta gärna en titt på min blogg också som handlar just om det - foto ;D

Anna
2007-01-14 - 18:58:17

Madeleine: Haha ja den är jättefin! Har de andra böckerna i srrien i pocketform men denna har jag som inbunden =) Serien handlar om en tjej som dör menändå inte - hon blir en odöd - vampyrernas drottning typ men kan inte släppa sin passion för skor o märkeskläder =)

Johanna: Haha..förutom att du är jättesmal och kan unna dig choklad och coca cola då..Men jag har faktiskt heller inte haft ett enda hål i nån enda tand nånsin.

Citty: Tack =) Ja foto är min dröm att få syssla med på heltid, blandat med text och illustration. Ska kolla in din blogg bums.!

Citty
2007-01-14 - 19:07:43

Då ses vi i branschen i framtiden då :) Min största dröm är att syssla med foto och även retuschera bilderna själv, och såklart skriva, helst på ett modemagasin. Lite 'Sex and the City'-aktig dröm kanske men jag tror jag kommer klara det faktiskt :)Motivation är allt.

Keep updated! Kan ju ta och höra av mig också när första fotografierna från nya kameran rullar in :)

Sara
2007-01-14 - 19:11:12

choklad är ju som en drog. oh my!

Anna
2007-01-14 - 19:16:54

Citty: Ja jag drömmer om jobb som frilans på glossy modemagazine som fotograf, illustratör och krönikör..vill fotografera artister jag gillar till deras skivomslag..skådespelare på ett annorlunda sätt..
å ja visst är det carries karriär och garderob man vill ha...men jag är långt därifrån..jag drömmer vidare o försöker.

Du får jättegärna höra av dig =) Vad är det för ny kamera?
Har du några jobb på G?
Kram

Anna
2007-01-14 - 19:18:02

Sara: Har aldrig testat nån drog så jag kan inte säga nåt om den liknelsen..men choklad är en passion...I love it...och ja det är ju lätt beroendeframkallande..

Emma
2007-01-14 - 19:26:33

choklad?! mums mums mums!

Johanna
2007-01-14 - 19:29:17

Hej! Läst din blogg ett tag... Tycker mycket om den... Jag vet att jag inte känner dig, men du kanske borde tänka över lite över dina tankar kring mat och vikt... Man fastnar så lätt i ätstörningsträsket tyvärr... Det är möjligt att det kanske inte är så och det hoppas jag för det är inget jag önskar någon! Annars så keep up the good work med bloggen och ha det bäst!

Anna
2007-01-14 - 19:46:43

Emma: Är dock inget större fan av MumsMUms..men choklad ja det är Mumsigt värre! Mumsmumsmums!

Johanna: Tack för att du gillar min blogg - det värmer att höra. Men det värmer också att du tar dig tid att skriva en "bekymrad" kommentar..att du bryr dig. JAg är väl medvetetn om att jag inte "agerar" friskt..men mina panikattacker är ju iaf kroppens skydd för att inte bryta ihop psykist..men jag gråter och hatar mig själv var dah..det är inte friskt..och jag tycker det är konstigt att jag som äter mest grönsaker, aldrig smör eller chips, inte strips eller rött kött, rör på mig var dag och äter fullkorn och grovt...ändå inte kan vara "smal"..jag vet inte vad mer jag kan göra liksom..och jag vill inte svälta mig eller spy upp maten och jag är glad att jag aldrig tagit dom stegen heller.
Tack igen gumman *kram*


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: