GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Storstädning kräver semla - oh I need you love babe!

2007-01-04 | 17:27:57 | Vardag

146310-354
Ojojoj OJ! I flera timmar har jag och mamma nu hållt på. Min rygg värker som bara den, svettig, dammig och kladdig är övriga jag - men lägenheten är ren och fin!

Julen har städats ut och jag kunde nog äta den där semlan
med riktigt gott samvete. Eller jag och mamma delade fatiskt på en...Jag har plockat isär den fina plastgranen, plockat bort alla julsaker och gått 3 vändor upp till förrådet, 3 trappor upp i trappuppgången bredvid med detta.

Vi lyssnade på typ alla Beatleslåtar som finns och gick här och sopade, slog sönder saker (mest mama denna gång faktiskt) och gnolade med i alla låtarna.

Var lite sorgsen när vi började klä av granen och så, men jag lät julstjärnorna i fönstret sitta kvar och nu står min finfina Marimekkostol  där granen en gång lös.




146310-357
Sedan gjorde jag om i hallen där jag på spegelbyrån tog bort en massa fula saker och istället ställde dit mina nya fina lampor samt lila ljusstakar.

Jag ställde ett jättegammalt klappbord som min gammelmorfar Stanley designade under hallspegeln och satte dit små ljuslyktor, mitt prinsessochgrodasmyckeskrin, minMarilyn Monroeklocka, två smurfar och två väskor.

Tyckte det blev jättefint. Mamma småskrattade en aning...Hmmm?



146310-356146310-353
























Efter hallen var det dags för det bedrövliga köket och det jag bävade allra mest för: Skafferiet.
Fem stycken överfyllda Icakassar med gammalt skräp, skåpmat, tomma förpackningar, mögliga bullar (har aldrig sett nåt gråare uuuiiihhh! undrar hur länge de har legat där..somras?) fick jag ihop. Jag tappade ut ett helt paket spagetti och en halv påse maränger över golvet som jag också, naturligtvis, trampade sönder. Jag torkade upp utspilld kakao - skurhinken blev till bakteriefyllt chokladvatten - blä.
Men nu är det fan ordning och jag har konstaterat att jag behöver nog inte köpa ris eller pasta på de närmsta 6 månaderna - jäklarns vad påsar jag hade/har.
Diskbänken är skurad och blänker som ett stomatolleende.

146310-352 146310-355













Det känns überskönt att det är gjort och jag hde defintivt inte klarat det utan mamma - hon är bra på det där med att organisera saker och ta tag i det hela - liksom få läderstöveln ur boxertrosaröven. Jag brukar mest stå och sucka och inte ens veta var jag ska börja någonstans
Nu ska jag snart äta - rester av gårdagens supergoda kycklingsallad.


146310-351
Kommentera 11 st

Kommentarer
alexandra
2007-01-04 - 17:58:30

Vad fint allt är!
Åh gud så sugen jag blev på semlor. AAH!.

sara
2007-01-04 - 18:07:29

mums för semla!!

Anna
2007-01-04 - 18:07:35

Alexandra: Tack - vad kul att du tycker det =)
Mmm den var väldans god den där semlan..

Hannah
2007-01-04 - 18:12:08

Jag åt min första semla igår på SevenEleven.
Synd bara att jag tappade den på marken! :O

Kram tillbaks! ;)

UmmaGumma
2007-01-04 - 18:25:12

Shit vad duktiga ni är! Och den där salladen såg ju inte helt fel ut!

Thowe
2007-01-04 - 18:25:50

dom där stjärnorna skulle du ju kunna ha tom när det är sommar, dom passar verkligen in! mysiga bilder, usch vad sugen jag blev på en semla! :)

Anna
2007-01-04 - 18:51:03

Hannah: Åh nej - en förlorad semla! Du måste genast tröstshoppa nåt!

UmmaGumma: Ja jag känner mig duktig - hade jag haft pengar hade jag onlineshoppat nåt bums som belöning.

Thowe: Jag sak faktiskt till mamma att jag ville ha stjärnorna året runt men funderar på att hänga dom på väggen ovanför stereon istället. Hon tittade lite skeptiskt på mig, men nu kan jag säga att du "håller med".

Tessan
2007-01-04 - 18:57:10

Jag älskar marimekko-stolen! Bryter av på ett skönt sätt!

Johanna
2007-01-04 - 19:02:56

vad mysigt du har det hemma =)

Johanna
2007-01-04 - 19:47:57

Ååå vad gott med fika =) Jag tog mig en runda förbi MC Donalds idag för lite fast food vill säga :P hehe.. funkar nästan alltid för min del.

kram

Arnlinn
2008-09-23 - 14:04:31

Merci for all the wonderful writings


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: