GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Smoothies, sunglasses und smurfs

2007-01-09 | 18:24:51 | Vardag

146310-419
 
Sitter här och tittar på mina nya fina platåskor och äter lite kvällsmat bestående av
* Smörgås med vegetarisk ost -dinkelbrödet jag bakade igår,MMMM
* Vaniljyoghurt med krossat linfrö, banan och russin
* Oriental Kanel-te

Känns bra och lugnande för den lilla stora tjocka magen som inte mår så bra.

Promenaden med Annika var jättetrevlig. Vi gick och beklagade oss och svor över arslen, skitstövlar och misär och var så uppe i vårat "lidande" att vi inte ens märkte ösregnet och stormvindarna som dragit in över staden. Vi gick hem till mig en stund för att torka bort rinnande mascara, bli varma och dricka en kopp te.

Sedan kom Stefan hem och gav mig ett färgglatt paket =) Jag fick två små leksakssmurfar och puss på kinden och så sa han att jag kanske kommer få en liten present runt den nionde varje månad, hihi.

Vidare har jag idag bestämt (igen) att jag måste börja äta "renare"...livsmedel med mycket naturliga ingredienser ..helst utan konserveringsmedel och onödiga färgämnen...tror det är mycket sådant - artificiellt som får mina bölder i ansiktet att blomma.
Så jag har köpt upp mig på ett lager FROOSH! Smoothies och fler Feel Good drinks
.146310-417
Fick även brev från Moster Inger idag med 200 kronor för smycken hon köpte utav mig samt en liten trevlig hälsning skriven med guldpenna...hon hade inte behövt betala ju.

Blev utmanad av Becci på www.kristallkrona.blogg.se att visa upp mina solbrillor. Därav bilden ovan.
Äger endast fyra par för solglasögon har aldrig riktigt varit min "grej" Förrän i somras då jag började använda de gula pilotbågarna samt de stora lite "Jackie O"glasögonen, båda från Lindex, väldigt flitigt.
I år tror jag nog att jag kommer köpa några par glasögon till. De andra paren är köpta på Arvikafestivalen och Sweden Rock Festivalen.
146310-418


 
Kommentera 14 st

Kommentarer
Sofia
2007-01-09 - 18:33:12

Ååh, jag brukade alltid leka med sånna där små smurfar när jag var liten.. Skulle vara riktigt roligt att ha kvar dem nu..

Anna
2007-01-09 - 18:39:21

Sofia: Ja jag bad mamma att hon och pappa ska leta fram min rosa väska från vinden eller garaget nån dag...den är fylld med smurfar och andra roliga gubbar och figurer.
=)

Anonym
2007-01-09 - 20:01:06

Älskar jordgubbsfroosh!

Anonym
2007-01-09 - 20:52:37

hehe, jag lär ju ha en 30 par solglasögon eller nåt... vilket är ett gissel när man har kass syn och tycker det är ett jobbigt pill med linser... vet inte hur jag ska göra i thailand, kommer nog att sluta med att jag går runt som en blind höna istället för att trycka i linser hela tiden...

dina jackie o var supersnygga :)

leopardia
2007-01-09 - 20:53:42

jodå, det var jag som var nyss...

tänkte att jag kunde tipsa om att du kan ju pinga din blogg på http://tjejblog.com/ om du inte redan gör det...
kram

Sara
2007-01-09 - 20:55:40

Smurfar! Så sött!!!

Anonym
2007-01-09 - 21:46:46

Leopardia: Det var därför jag länge dissade solbrillor..hade ju "vanliga" glasögon för att kunna se alls...som jag ju inte gärna bar och linser var det inte tal om på många år för jag var ju så allergisk...och linser är fortfarande ett gisses - flatögd som jag är..

Anna
2007-01-09 - 21:48:14

Leopardia: Tag med endagslinser under resan - bekvämt o bara att kasta o byta som man vill.

Sara: Ja visst är dom? Och även han jag fick dom av =) hihi

Karin
2007-01-09 - 21:49:01

fan vilka coola smurfar måste jag bara få säga! jag äälskar sånna där små filurer å grejer i plast som min mamma säger är "barnleksaker" haha.. men de är ju så fina att kolla på:) ha en fin kväll!

Anna
2007-01-09 - 21:58:31

Karin: Haha, jag älskar do med, har lite smurfar, prinsessor, riddare små leksaksdrakar och andra färgglada plastiga små leksaksgubbar lite varstans =)

Moa
2007-01-09 - 22:00:49

Äääälskar Froosh dryckerna!

Anna
2007-01-09 - 22:01:40

Moa: Mmm de är härligt fräscha =)

Tess
2007-01-09 - 22:54:36

Smurfarna är så jäkla givna!

Pontus
2011-05-25 - 14:09:16

Heeej!



Har en fråga angående dem söta smurfarna på bilden, vart kan man köpa sådana?


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: