GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Nykter Satcoholist

2007-01-02 | 10:21:06 | Film/TV/Kändisar

Svarade precis på ett blogginlägg www.rar.blogg.se där själva inlägget handlade om den nya påstådda Sex and the cityfilmen och jag kände lite granna som så här:
Jag har ganska nyligen accepterat, insett och vant mig vid att det sista avsnittet av SATC var det sista avsnittet, That's it. No more.
De två sista avsnitten kändes lite väl ihopstressade men är liksom alla övriga avsnitt helt underbara.
Jag kan se alla avnsitt hur många ggr som helst.

Men frågan är nu vad en film kommer göra. Låt säg att den är 90 minuter - det är tre "vanliga" Satc-avsnitt. Kommer inte tomheten bli än större efter den filmen i så fall än vad tomheten var när sista avsnittet kändes?
Nu kommer ju SATC-såren och beroendet och ivern väckas upp på nytt. Kommer inte jag/vi kräva film på film på film?
Kan det ens bli samma sak med en film?

Njae...jag älskar SATC och jag hade gärna sett att serien fortsatt, men en film vet jag inte om jag vill ha...
Kommentera 13 st

Kommentarer
Johanna
2007-01-02 - 10:52:23

Näe... precis... och lets face it... Hur bra brukar de där filmerna egentligen bli? inte särskilt..

Anonym
2007-01-02 - 11:12:51

Nä, film.. tror inte det. Det är som att göra film att Kalle Ankas Julafton liksom.

Anna
2007-01-02 - 11:21:17

Johanna: De brukar inte bli särskilt bra nej...de brukar floppa rejält. Och att efter 2 år nu försöka återskapa allt...näe jag tror inte på det.

Sara
2007-01-02 - 11:53:02

Hur gör man egentligen för att bli en sån bra bloggare som ni är??? Jag vill också bli känd ;)

Debbie
2007-01-02 - 12:44:09

Nooo!! Är det helt säkert att det kommer en film? Shit, jag tror det är att slakta serien ärligt talat. Man ska sluta när man är på topp! Jag vill tro att det är Carrie och Big.. inte få nån annan bild av de hela :P

Sofia Style
2007-01-02 - 12:44:10

vill någon hjälpa mig att välja halsband? :-)
Ha en bra dag!

Anna
2007-01-02 - 13:00:25

Sara: Tycker du att jag är en bra bloggare? Att jag räknas till den skaran?
Men gud tack! Vilken snäll och söt sak att skriva i så fall!
Men känd är jag inte..inte det minsta..*suck.

Nu ska jag kolla in din blogg närmare.
kram

Debbie:precis! Jag vill inte få reda på HUR carrie o Mr Big lever nu...eller hur charlotte o harry lever ihop med barn..eller att samantha bara åldrats och Smith är snyggare än nånsin..nope..Jag vill inte.

Debbie: Jag tycker alla med älvor på www.asos.com är fina. Jordgubben känns lite yesterday...men å andra sidan gillar jag yesterdaystuff också, haha.
http://www.asos.com/Stone-Encrusted-Large-Tink-Necklace/Prod/pgeproduct.aspx?iid=129136&cid=1417

malin
2007-01-02 - 13:12:05

aaah, SATC som är så bra. varför förstöra d med en film ? :/

Felicia
2007-01-02 - 13:53:16

Det är så synd att det inte går att hyra SATC-avsnitten, konstaterade just det efter ett besök på videobutiken. Well, det är bara att ta fram pengarna och köpa sig DVD boxen då ;)

Anna
2007-01-02 - 15:45:35

malin: vete fan du..känns dumt.

Felicia: Hmm, jaså går inte det? Det var knepigt. Dock har jag haft boxarna länge...men vill ha nya, för mina vänner (ja inte karin b-the babe) har misshandlat dom och dskivorna är hackiga och kartongerna är slitna och fula.
Har sett att man kan köpa billigare versioner dessutom - att de delat upp säsongerna i enskilda diskar med bara några svnitt på varje...kan ju vara nåt om man har dåligt med pengar...fast hela fina boxar är ju klart roligare o lyxigare.

malle
2007-01-02 - 16:11:04

ååå jag älskade verkligen sex and the city. Vill ha det tillbaka igen!

Ahnna
2007-01-02 - 16:28:15

*ler* jag är ett ufo, har aldrig sett denna serie. Jag ser inte så mycket på tv och har inte följt en serie sen Tre kronor om någon minns. NÄhä, saken är jag gillar inte tv tittade och väljer dator, när barnen har somnat.

Anna
2007-01-02 - 16:46:27

malle: som serie med nya epsioder? För annars går det ju i repris dagligen på tv3 =)

Ahnna: Nej du är inget ufo, det gör dig ganska unik...och du kan sålla dig till irriterade pojkvänner som har begeistrade flickvänner ;)
Tre Kronor - I loved it!
Men det går inte mycket sevärt på tv:n nu...Cityakuten typ.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: