GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Lyxiga hårvårdsprodukter, viktuppgång (igen) och en ny klänning

2007-01-21 | 11:27:53 | Vardag

146310-660
Hmm, är det möjligt? Hur är det möjligt? Igår inmundigade jag en smoothie, en hemmagjord pizza med tonfisk och grönsaker, samt sallad, två stycken kaffemedvarmmjölkochkanel, 3 koppar te, 1,5 liter vatten och 3 rutor mörk choklad  plus en timmes promenad och idag väger jag 1,2 kg mer än igår morse..???? Fast det kanske var en jädrans massa det där...jag vet inte..En smoothie, en pizza, 3 godisbitar o dryck.
Äsch..tycker det är konstigt i alla fall - jag förbränner ingenting utan absorberar allt.

Som Edina i Helt Hysteriskt när hon ligger i lerinpackningspakur. När de tar av henne lindorna är all leran borta och hennes hud har "ätit" upp den och hon gått 7 kg eller hur det var...mycket rolig serie det där för övrigt...kanske borde kolla lite på min dvdbox idag..
146310-663


Denna morgon orkar jag inte göra någon smoothie uatn jag återgår till min kära NutriletteBrowniebar, en kaffemedvarmmjölkochkanel. Jag har även smörjt in mig med en ljuvlig Cocoa Butter body lotion och tagit i en ny lyxprodukt i håret som jag fick av mamma igår. Den är från SEAH och är till för kluvna, trasiga, risiga hårtoppar...Är ju viktigt att vara i så bra "skick" som möjligt inför frisörbesöket på tisdag. Haha, försöker reparera hårtopparna men tvättar håret nästan var dag i hoppp om att min bruna hårfärg försvinner så att jag kan gå ifrån salongen som blond och utan att ha klippt allför mycket på längden.
Ja jisses.

Drömde inatt
att min blogg var jättevälbesökt, att det var sommar ute och att jag var i en affär för att köpa sommarkläningar och sjalar. När jag ställde mig vid en av hyllorna i affären ramlade det ner köttbullar i gräddsås i huvudet på mig.

Men det är knappast sommar ute . All snö hade regnat bort sent i natt, men nu har det börjat falla vita saker igen där utanför fönstret.
Men det hindrade ju inte att jag faktiskt klickade hem den här klänningen från  H&M146310-661...kanske borde tagit annan storlek..om jag nu ska hålla på att gå upp i vikt. Fan!
146310-662




















Kommentera 9 st

Kommentarer
Karin
2007-01-21 - 11:34:37

jo tror dock att drömmarna berodde på att jag är hängig å har ont i halsen idag.. kroppen mår ju inte bra då.
haha 1.2 kg, nä men det är väl inte möjligt?:)
kaffemedvarmmjölkochkanel lät underbart! söt klänning med! ha det fin! kram

Anna
2007-01-21 - 11:36:58

Karin: Då hoppas jag du får vara inomhus hela dagen och blir ompysslad som en prinsessa. Jupps, 1, 2 kg..vägde strax under 54 igår, prick 55 idag.
Suck...försöker verkligen kämpa för att inte deppa ihop här nu.
MM det är så gott o varmt med kafemedvarmmjölkochkanel =)

Karin
2007-01-21 - 11:39:08

ser nya nr av veckorevyn förresten.. borde man skaffa det nr?:)
men sånt beror ju bara på vätska å sånt.. kan skifta ett par kg från dag till dag men är omöjligt att gå upp så mycket i vikt på "riktigt" från ena dagen till det andra. så du behöver inte direkt oroa dig:)

Elsa
2007-01-21 - 12:31:14

Ens fettmängd ändras inte på en dag! Det är omöjligt! Du verkar ha druckit mycket och det påverkar vikten tillfälligt ju! Så oroa dig inte... Förresten är du väldigt gullig som du är! :D
Kram!

Åsa
2007-01-21 - 17:12:09

Vet du inte att varje viktnedgång kommer efter en viktökning? Det är aldrig nyttigt att bara gå ner utan det sundaste är att bygga på lite muskler och sen dimpa ner i vikt...

Anna
2007-01-21 - 18:32:10

Karin: Ok..tack för lugnandet...men jag lide av sådant självförakt/kroppshat just nu och en sådan grej får mig bara att känna mig värdelös tyvärr...jag och min kropp är inte vänner.

Hmm nya veckorevyn handlar en del om mat en del om make overs...men inget riktigt jättebra tyckte jag inte..men skönt att ha att bläddra lite slött i, trettio spänn liksom.

Elsa: Hmm atck - det var snällt skivet! *kram*.

Åsa: Nej det vet jag inte och jag tror inte riktigt på det heller...sällan man ser rubriker som " Nicole richie ökade i vikt för att rasa 2 dagar senare"..

leopardia
2007-01-21 - 21:24:34

du, har du provat att göra kaffe latte med sojamjölk förresten? kom bara på att det är ju ett bättre alternativ än vanlig mjölk... eller getmjölk, som de tjatar om i du är vad du äter... har nog aldrig druckit sojamjölk, men jag ser ju att du har det i dina smothies...

Anna
2007-01-21 - 22:00:56

Leopardia: Jo det har jag provat göra, men just nu kör jag med laktosfri mjölk i kaffet.
Var mjölkallergiker som barn å så..
men jag har ju även läst att kalcium i mjölkprodukter är bar för hälsan..och inte minst benstommen..å andra sidan är sojamjölk kalciumberikad...

Emremargrete
2009-07-14 - 07:30:39

Hi, cool site. What CMS is it?


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: