GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Ellos och H&Mbeställningarna recenseras -en del plus, många minus.

2007-01-17 | 16:27:56 | Klädfunderingar& Önskeoutfits

Ja det har varit rena rama postorderpaketsjulafton idag! Först då min fina Skoväska-Väska från Ebay och H&Mpaket på lunchen och så när jag var på väg hem från skolan fick jag smsavi om att mitt Ellospaket fanns att hämta på Ica. WOW - vilken lycka tänkte jag.

Jag har inte provat den gröna tyllklänningen från H&M eller gråa koftan eller rosa linnet, men jag tänker behålla alltihopa - vet ju hur den svarta satt. Plus den guldiga sammetsbörsen. Och en kofta är en kofta..men jag ska lägga upp bilder en dag ändå.
 146310-601                                                                    
 146310-602                                                        
Dock tänker jag endast behålla en sak från Ellos - den vita klänningen med svarta prickar. Tyvärr. Hade stora förhoppningar på de båda linnena i senapsgult och grått, att de skulle funka som klänningar - men de satt helt gräsligt.

Jag tog minsta storleken de hade - 34/36 och den satt som ja jag vet inte ..ett tält. En ballong - but not in the stylish ballonfashion way..

Jag kände mig som en illa klädd amerikansk gnällkärring i Rickie Lake med dessa linnen på. Mina överarmar såg otroligt fläskiga ut, mina bröst blev 3 storlekar större - och jag har redan stora så det såg bara överjävligt klumpigt ut och min korta kropp...hmm näe.

146310-598146310-597Jag kan kanske tänka mig att de kan sitta bättre på en smal tjej, som är ganska så rak och slank i hela kroppen och som är runt 170 cm lång eller längre.

Men på mig blev det alltså ett totalt felköp.

Den prickiga klänningen är mycket mer "my kind of dress" och mycket bättre för min kroppsform. Lite A-linjeformat och enkelt. Lite sextiotalsmodell så där.

Sedan får Ellos ett stort minus  därför att istället för den svarta jacka jag var så sugen på så fick jag ett par konstiga caprijeans istället. Fast det står "Jacka Svart" på etiketten på påsen.










146310-599Denna klänning behåller jag och kan rekommendera.

Men denna jacka fick jag aldrig ens chansen att se om den var en "keeper" eller ej.
146310-600
Kommentera 13 st

Kommentarer
Karin
2007-01-17 - 17:09:38

den där gröna klänningen har jag:)

Tesan
2007-01-17 - 17:21:14

Gu va tråkigt att linnet inte satt bra, det ser så lovande ut på hemsidan...

Anna
2007-01-17 - 18:35:15

Karin: jaså? Använt den till nåt festligt än då? Låtit den få sig en svängom? ;)

Tesan: Mm jag var riktigt ledsen över det o besviken...hade höga planer för det...haha.

Karin
2007-01-17 - 18:49:15

thite stripes har jag två.. lika depeche mode och oasis.. ska checka resten å surfa lite på dom:) tack för tipsen:)

Qaroline
2007-01-17 - 19:24:13

Wiiiihooo I wish! ; )

Emy
2007-01-17 - 19:24:52

JAg beställde också klänningen och jackan från Ellos (fick dock rätt "jacka") men inget satt bra. Allt får åka tillbaka för min del. Klänningen satt mycket snyggare på dig!

Ahnna
2007-01-17 - 19:56:46

Åhh.. jag tycker Ellos har Skitstorlekar, inget passar mig därifrån. Och nu är jag så sur på mig själv för jag har gått upp i vikt(och inte blivit längre)så nu måste jag gå upp en stor lek i kläder och det går ju inte med denna korta kropp. Så var köper man kläder nu, jag behöver typ dvärgkläder( Men inte illa till den som är dvärgar. Kort och rund När blir det modernt. Du är ju så snygg i allt så man blir bara avis, och du klagar..mm.. du är så snygg på bilderna, ser smal och fin ut./ Ahnna

leopardia
2007-01-17 - 21:07:32

den där svart/vita klänningen på dig = grymt snyggt!

Sofia Style
2007-01-17 - 21:14:16

den vita med prickar var snygg!

Anna
2007-01-17 - 22:15:23

Emy: *rodnar* tack..det var gulligt sagt.

Ahnna: Nej nu har jag provat Ellos två gånger, nu får det vara bra..ingen idé att ha förväntningar o att de sen grusas samt att man inte ens får plaggen! Och det är inte värt kroppshatet/ångesten heller när allt bara sitter helfel vilket får en att känna att det är en själv som är helt fel.
Först och främst Ahnna, Tack för det du skrev om mig..det var väldigt fint och värmande skrivet. Men det existerar inte i min värld att nån kan bli avundsjuk på mig...att jag är smal och fin...
jag lider av att prova kläder...jag känner att jag har helt fel kropp för de flesta plagg och moden som finns. Det finns så mycket jag aldrig ens kommer kunna bära över huvud taget..på grund av låren, på grund av min korta längd och på grund av magen. Sen får du komma ihåg att det är JAG som tar bilderna och jag väljer vinklar och ljus och att det finns en rad bilder där jag ser helt hemskt ut...jag väljer ju ut de som blivit "bra".
Kram på dig vännen.

Leopardia: Äsch..*rodnar*

Sofia Style: Ja den var mycket bättre än i katalogen/hemsidan..var rädd att den skulle kännas lite "skurtantsaktig" men tyget var mjukt och härligt och inte kökshanduksaktigt som jag befarade.

Danwei
2007-01-18 - 16:13:49

Jag har handlat från ellos en gång och det blev en massa strul med min beställning. Dessutom var kundservicen genom email urkass och jag var tvungen att ringa upp och det kostade mig 100kr i samtalskostnad... Tänkte nu ge dom en ny chans för jag blev jätte sugen på det senapsgula linnet när jag såg den på hemsidan men nu är jag tveksam igen... Jag är väldigt liten och kort. Vill använda linnet som en klänning men vill ju inte att det ska sluta nedanför knäna på mig... Ska fundera vidare på det.

Danwei
2007-01-18 - 16:14:24

Ops, glömde säga att tyllklänningen från H&M och den svartvita klänningen från ellos satt som gjutet på dig :)

Svenfanny
2009-01-30 - 12:06:14

You will be hearing from me soon. Thanks


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: