GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Dressed in leopard och beväpnad!

2007-01-22 | 12:11:50 | Klädfunderingar& Önskeoutfits

146310-678
Dagens "slappa" outfit består av
* väldigt trasiga, baggy jeans, ONLY
*
Röd T-shirt, med liten puffärm, Gina Tricot
*
Leopardmönstrad scarf, Tidningen Cosmopolitan

Nu har jag än en gång bråkat med ResursBank som hela tiden skickar fel räkningar, månadsbelopp och förseningsavgifter på räkningar jag inte ens ska ha betalt. GAAAHHH! Jag blir tokig!
Dessutom stämmer det inte alls med vad jag först skrev upp mig för att betala under 72 månader hos Onoff när jag tog kameran..ingenting. Avgifter, räntor, månadsbelopp, uppläggningsavgift, aviavgift och blablabla..och det värsta är att jag känner att jag inte kan hävda mig mot den jag pratar med i luren eftersom jag inte riktigt begriper innebörden av just ovanstående begrepp.

Men däremot kan jag jämföra deras uppgifter med de jag fick av Onoff - som är baserade just påResursBanks egna tabeller..och se att det inte stämmer.

Dessutom blev jag livrädd nyss när jag stod och sminkade mig och helt plötsligt stod Stefan - som ju skulle vara på jobbet, bakom mig. Han har blivit sjukskriven för nacken.

Så där stod jag, halvsminkad (uhhh om jag ändå ska bli rånad eller inbrotterad kan jag väl få sminka mig först??) redo att försvara mig själv och neccessären med en...ögonskuggeapplikator..
Tja, de gör ju faktiskt ont att peta sig i ögat med..
Kommentera 10 st

Kommentarer
Qaroline
2007-01-22 - 13:00:09

Tog du kameran på avbetalning då? Jag gjorde de med en mobiltelfon och vad dem i butiken säger och de på telia säger stämmer inte alls, räkningarna är högre än vad som sades vid köpet och jag frågade klart och tydligt om de skulle bli någon förändring om jag nu bytte till en ny mobil mot avbetalning eftersom att jag sen tidigare hade haft en. Avtalen skulle enligt gubben i butiken vara precis samma, men icke inte när telia sagt sitt. Så de mobilen blev nästan min död.

Aldrig mer ska jag ha nått på avbetalning...

Jennie
2007-01-22 - 13:09:09

nix bilden är inte egen, men texten har jag skrivit :)

Kenza
2007-01-22 - 13:19:55

haha, bra vapen;)

leopardia
2007-01-22 - 15:08:30

vad är det för kamera du har?
jag håller på och tittar efter en på cyberphoto.se.. vill ha en systemkamera känner jag... nån gång i framtiden...
fixade oxå den där scarfen :)

Karin
2007-01-22 - 15:12:22

Sådana där bråk och oklarheter är aldrig önskvärda! Verkar vara en slapp och mysig outfit du har idag iaf:) själv har jag nu kommer hem och tänker inte gå ut mer idag.. usch så kallt:( kursen verkar iaf bli en riktig höjdare! Ska bli såå kul!

Felicia
2007-01-22 - 16:07:57

Haha, kämpa på!

Minna
2007-01-22 - 16:32:25

Hoppas att det löser sig

alexandra
2007-01-22 - 17:16:10

Haha stackare med alla räkningar som skickas hem till dig! Kämpa på :)
Jag gillar din outfit för dagen, leopardmönstret är alltid nice. Själv är jag fortfarande ute på jakt efter ett par baggyjeans!
Ha det bra, kram :)

Anna
2007-01-22 - 18:09:58

Qaroline: Ja jag var tvungen att ta den på avbetalning annars hade jag aldrig kunnat få den..och jag är ganska in desperate need of a camera både för studier, hobby och passion..men visst, man förlorar på det med räntor och sådant där..men vad göra? *sucka*

Jennie: Ok, tyckte det var en väldigt fin illustration i alla fall..så om det varit din hade jag blivit väldigt avundsjuk!

kenza: Haha japp! Skönhet är ens bästa pistol..eller nåt..hihi

Leopardia: Man får aldrig missa ett bra scarfkap! Jag har en Canon Eos 400D.

Karin: Ja jag trivs riktigt bra i kläderna idag - känner mig skön haha =) Roligt att du gillade kursen! Har ni fått nån första uppgift än? Kurslitteratur? Kram!

Felicia: I will!

Minna: Tack för omtanken =)

Alexandra: Hej på dej du! Va kul att du gillar min outfit, den känns faktiskt riktigt skön idag!..räkningar ja..tja..allt ska väl inte vara glamour,..men jag skulle inte tacka nej till lite heller.. !

Reidaroline
2009-05-14 - 07:58:02

nice site keep it up ok


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: