GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

"Cum on feel the noise"!

2007-01-08 | 00:53:57 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-399

Oj vad härligt Oasisdokumentären var! Problemen med tuschpennorna och teckningen släppte en del när jag fick höra deras musik och då skapade jag denna bild som jag nu färglagt på prov i Photoshop...men det är bara ett test...är långt ifrån färdig och ännu längre ifrån att vara i närheten av den nöjdhet jag kände över gårdagens alster.

Tror jag nu har kommit in i årets Oasisperiod - brukar ha några veckor var år som jag är helt Oasistokig.
Don't look back in Anger är nog en av de bästaste låtarna som gjorts ever.

Funderar över att beställa "There & Then" på dvd...har bara den på gammal VHS-kassett som jag köpte på Jannes Wax i Skövde 96 eller 97...Oasis gör en helt underbar cover på Slades "Cum on feel the noise" på den.

Jag har förresten trtäningsvärk i låren nu efter lördagskvällens joggintur. Wow, jag som aldrig brukar känna nåt i dessa kroppsdelar när jag tränat och näst intill gett upp hoppet alls om att förlora en enda gnutta fett på dom..nu känns det lite i alla fall.
Kommentera 8 st

Kommentarer
Elin
2007-01-08 - 16:54:28

Yeah, bilden blev riktigt coeler!

SKiNHEaD BArBiEdOLL
2007-01-08 - 17:34:22

Musik är så jävla bra inspiration.

Anna
2007-01-08 - 17:45:03

Elin: Åh tack! Va roligt att du tycker det..blev ganska så nöjd själv först men det tycket har dalar och åkt upp o ner nu under dagen.. Men tack!

Anna
2007-01-08 - 17:47:36

SKinHEaD BArBiEdOLL: Ja, det finns faktiskt inget bättre än musik som inspration till text, poesi, foton, teckning...glossiga modemagasin kommer på andraplats.

Linn
2007-01-08 - 19:06:29

jag totalälskar cum on feel the noize! har du gjort bilden själv? :O

Anna
2007-01-08 - 19:12:36

Linn: Ja det svänger bra om den låten -älskar den också. Japp, gjorde bilden under Oasisdokumentären på tv igår =)
kram

anna
2007-01-31 - 17:23:46

hej. ooh var det en oasis dokumentär? vilken kanal och vilken dag? de hade jag gärna velat se.svara gärna.

Anna
2007-01-31 - 17:29:24

Anna: Ja det var en ganska så ny oasisdokumentär söndagen den 7 januari på SVT2..den var faktiskt rolig och bra...fast det har de flesta oasisgrejer jag sett varit...har en massa gamla VHSband fulla med dokumentärer, konserter o sådant från MTV med och om Oasis...Ohhh..I love them.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: