GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Att intervjua eller att intervjuas - det är frågan

2007-01-18 | 15:45:27 | Vardag

146310-614Nu har jag slutat skolan för dagen. En lärarlös dag och kanske desto mer innehållsrik, haha. Vi satt mest och pratade på förmiddagen och så skulle vi genomföra intervjuer med varnadra. Jag vet faktiskt inte vilket som kändes knäppast - att interjua eller att intervjuas..?

Jag intervjuade Ola och det var väldigt intressant för jag vet inte så mycket om honom alls, men fick reda på en massa intressant. Fast jag tror jag bröt mot "reglerna! och pratade för mycket själv och avbröt honom i hans meningar.

Mia var den som fick intervjua mig. Hon är väldigt söt och snäll Mia, gillar henne massor. Hon hade väldigt bra frågor som krävde eftertanke och långa svar vilket ledde till att det hela kändes lite granna som en "mini-terapisession" Jag fick prata om babbla om mig, me moi och om min "Konst" , mitt arbete, mina drömmar och mål. Och Mia hon skrev och hon skrev.

Ingela kom på besök på fikarasten mellan 10-10.30. Hon hade varit på vattengympa och drack endast kaffe medan jag satt där och glufsade i mig - det var ju favoritfikat idag: Digestive, Smörgåsrån, Knäckebröd och olika mögel - och dessertostar. Föredrar verkligen den sortens förmiddagsfika framför kakor och bullar som det annars är.
Så kom vi överens om (eller hur Ingela??) att hon ska sluta röka nu. Kunde jag så kan hon, så det så.
Det är cirka 3,5 år sedan jag och John Silver gjorde slut...

Mamma skulle på något IF Metall-möte just på min skola idag, vilken tur att det var denna vecka för annars är jag ju bara där på tisdagar. Så vi åt lunch ihop i skolans restaurang/matsal. mmmm ärtor, groddar, kronärtskocka, majs, ärtpungar, ris, sallad, gurka, tomater, champinjoner, ris och vegetariska basilikapuckar bestod min lunch av och vindrucor till efterrätt.
146310-613
Hmm, idag är det torsdag, imorgon är det fredag. Imorgon
ska jag ha mentormöte och försöka ha något att redovisa.

Så idag ska jag:
* Gå ut och gå en sväng med mamma samt köpa en present till lilla  Emma.
* Gå hem till min bror en sväng och göra en sak..
* Försöka få ihop en saga av något slag tills imorgon
* Skriva ihop en jobbansökan till Lindex som söker extrapersonal och jag behöver extrapengar till extra mycket kläder!!
* Blogga och locka besökare...för jag har inte så många längre.. *snyft snyft* My 15 minutes of fame are over...

...så är det ju alltid den där jäkla överfulla tvättkorgen som pockar på uppmärksamhet..*morr*

Dagens outfitb blev och är

* Nya långkoftan med skärp och fickor, H&M
* Vitt långt linne som klänning, Lindex
* Svarta leggins/tights, Topshop
* Svarta Overknee, Åhléns












Kommentera 5 st

Kommentarer
Qaroline
2007-01-18 - 15:57:48

Lycka till med sagan, du får gärna berätta sen hur den blev : )

Julie
2007-01-18 - 18:09:20

du har tuffa bilder

Felicia
2007-01-18 - 21:10:53

Jättesöt kofta tycker jag! :)

Anna
2007-01-18 - 21:28:30

Qaroline: Tack så mycket! Det lovar jag att göra! Kram

Julie: åh tack - det värmer extra i fotografhjärtat!

Felicia: Ja den var jätteskön och gosig =)

Madsveronika
2010-11-22 - 11:26:47

Nice site, regards from the netherlands!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: