GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Är jag en bluff som lever i en dröm?

2007-01-25 | 15:17:56 | karriären och drömmen om en

146310-709Så här ser min nya anteckningsbok ut. Rosa och randig med vita blad. Formatet är kvadratiskt and I love it! Denna bok ska fyllas med text och illustration - med ögonblickstankar och skisser..och jag ska  försöka ha den vid sängen varje kväll så jag kan skriva ner eller rita vad som kommer till mig i den nattsuddiga hjärnan. Har redan gjort en foörsta illustration.

Och så har jag bestämt mig att jag nu på allvar ska börja skriva en bok och försöka följa det jag läst att en del författare gör: De bestämmer  att "idag ska jag sitta  mellan 9-12 och bara skriva. Varken kortare eller längre"..och om jag är inne i ett flöde så måste jag bryta...har jag skrivkramp så måste jag ändå skriva.

Detta ska jag börja med imorgon - just själva schemalagda skrivaktiviteten. men redan idag ska jag skriva ner lite jag har i huvudet.


Men nu ska jag gå ut och gå i det kalla, vita vintervädret och jag ska inte gå in i en enda affär som har REA idag. Ska inte.
Förresten är jag arg - min "besöksgraf" visar att jag endast haft totalt 7 besökare på nästan 2 månader *GRRR* Jag har haft tusen och åter tusen besökare, men nu är allt borta! Varför? Hmm vill nån radera mig? ...jag som var så stolt och glad över alla ni som tagit er hit...nu känns allt som en liten bluff..som att jag hittat på alltihop *snyft*
146310-708
Kommentera 11 st

Kommentarer
Liv
2007-01-25 - 18:20:14

Ja men min statistik är oxå helt knäpp så det kanske är något tillfälligt bara... Schemalagd skrivaktivitet låter som en bra ide :-)

Ellan
2007-01-25 - 18:23:41

Jag tycker att du borde fortsätta skriva om du kommer på mer till din bok ;)
Förresten, så undrar jag bara varför man aldrig ser dig le på något kort? (Jag har inte sett i alla fall, förlåt om jag är lite "efter". Det är bara en konstig fråga, jag vet.) :)

Anonym
2007-01-25 - 18:39:25

du har en härlig blogg!

Anna
2007-01-25 - 18:55:46

Liv: Ja jag fick ett svar från den ansvariga/kundytjänst eller vad man ska kalla dom att det är nån vajsning med det hela.
Mm..jag känner att jag måste få tummer ur baken och verkligen tvinga mig att sätta av tidne att skriva..om så det bara blir blaj så är det viktigt att hålla igång skrivandet..och det är ju text o foto jag gillar mest.

Ellan: Haha ja kanske det...blev lite fundersam när jag läste de där författarintervjerna att de bara slutar prick på klockslaget även fast de är inne i ett "flow"..jaja vi får väl se hihi.
Hmm det är nog ingen konstig fråga alls, utan kanske helt berättigad.
Dels så tycker jag nog att jag ser ganska ful(are) ut när jag ler..sedan så är jag ingen direkt leende människa överlag..jag är ofta borta i tankarna, ser allvarlig ut och får ofta höra att jag ser sur ut..
eller så vill jag kanske bara verka svårmodig....
men jag är ganska så jäkla humoristisk och skämtsam av mig...hmmm en dag ska jag få till en glad bild o då är den tillägnad dig!

Lillasofia: Åhhh du skulle bara veta hur mycket den kommentaren värmde i kroppen nu! Tack så hemskt mycket! Krma på dig!

leopardia
2007-01-25 - 23:46:24

med tanke på att du har fler kommentarer än läsare enligt den där räknaren, så jo, vajsing stämmer nog rätt bra :)
jag läser iallafall...
och det där röda halsbandet här ovanför i nåt inlägg = snyyyyyyyggt!

Anna
2007-01-26 - 00:00:08

Leopardia: Att du läser betyder mycket =)
mhm..you like that huh?..mmm kanske kommer nåt sånt till damen en dag då.. kram!

Qaroline
2007-01-26 - 11:38:50

Tog du bort de jag skrev? ;P

Anna
2007-01-26 - 11:46:11

Qaroline: ???? Va? När vad hur? Jag tar aldrig bort kommentarer förutom mina egna när jag stavat helt åt helsikes fel..Igår tog jag bort en sådan - min egen och den är inte kvar..men dina har jag inte raderat.
?

Punkie
2007-01-26 - 12:14:20

Har också sett det där att man bestämmer sig för att skriva mellan vissa klockslag. Jag klarar inte det. :D Däremot kan jag sitta och skriva en massa om jag är inne i ett flow, det som kommer ut på skärmen när jag är "tvungen" att skriva är sällan bra, enligt mig själv, iallafall. Men kommer du på något bra "skrivtips" så släng gärna in en kommentar. Lycka till! :)

Juonap
2008-04-16 - 13:46:28

Hi, I have been here for several times now and thought to sign your guestbook. Very nice! Keep up the good work...

Axelragne
2009-09-07 - 08:33:07

This site rocks :-) Very nice! Greetings from Spain.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: