GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

1974 eller 2007?..Ahhh music, sweet music and cover art

2007-01-08 | 23:15:03 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-410

Den här tuschillustrationen håller jag på med för tilfället. Den bara "kom" och jag gjorde den på kanske en kvart. Använde inte ens blyerts innan för att skissa lite svagt...och de grejer jag brukar tycka mest om är ju de som bara "kommer"...när jag inte tänker efter, suddar, gör om osv. Men jag vet inte riktigt hur jag ska fortsätta...Eller om den är färdig så? Skulle vilja ha med lite duvor och en regnbåge och ett vattenfall som på något sätt smälter in med håret..kanske några stjärnor.
Tänker gamla Vinylomslag till hårdrocksskivor - typ Rainbow, Dio eller Glamrock som T-Rex.

Sjuttiotalet möter 2006 för jag tänker också på Sandi Thom och "I wish I was a punkrocker" som var en av sommarens favvolåtar för mig när jag skiftarbetade på tändsticksfabriken...jag satt och väntade varje första - och andraskift på att den skulle komma när jag satt vid ena bandet och kontrollerade askar...ibland hörde jag bara vissa toner pga allt buller, men det var ljuvligt ändå. Mmm.

men nu vill jag mest sluta ha ont i magen och att bölden som börjat komma fram på kinden omedelbums ska försvinna, lägga sig, lugna sig.
Kommentera 4 st

Kommentarer
Anonym
2007-01-09 - 00:10:56

du får mig att vilja sätta mig med ett block och bara klottra och rita.. =)

Anna
2007-01-09 - 00:13:36

Kul att kunna inspirera någon lite. Sätt dig nu och teckna! Kram

starish
2007-01-09 - 00:51:30

Nu har jag klottrat lite.. Men jag kan INTE rita fötter och skor!!!!! grrrr...

Anna
2007-01-09 - 12:37:48

ja fötter och skor är ett helvete - att rita..likaså händer...o verkliga ansikten...proportioner överlag.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: