GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

WoW!

2007-02-19 | 23:40:56 | Vardag

146310-936

nu har jag äntligen installerat WoW- World of Warcraft på min nya dator och dessutom det nya Burning Crusade. Gjorde genast en Blood Elf vid namn Belpherinas, en Paladin.

Jag och Stefan har ju spelat Wow ihop i lite mer än ett år nu, sittandes bredvid varandra i samma rum, med 10 centimetrar emellan oss. Vi har kommunicerat via datorerna på ett Online-spel.
Medans andra par brukar gå på bio, parmiddagar, åker på minisemestrar och bråkar om sopor, räkningar och annat så sitter jag och min sambo och spelar dataspel och bråkar sedan om vem som egentligen hade mest rätt en 12 slots bag.

men nu när jag har en lap top kan jag sitta i vardagsrummet medan Stefan sitter i datarummet...så nu spelar vi ju som på riktigt, hehe.
Kommentera 14 st

Kommentarer
Emilia
2007-02-19 - 23:47:31

Haha, skönt att ni är spelbundies ju :)

Sandra
2007-02-19 - 23:47:34

Haha tro mig ni är inte ensam om det ;)
Det är så jävla kul och sitta och spela, men väldigt beroendeframkallande, Hmm är dock också lite nyfiken på Burning Crusade. Undra om det är nödvändigt och köpa det med. :P

Elin
2007-02-20 - 00:11:52

Nej, här har du en till. Det är grymt att spela tillsammans, dock lyckas alltid min pojkvän spela om mig jämt. Fast det har inte bara varit roligt, jag var typ tvungen att börja spela för att jag skulle förstå honom när han i princip struntade i allt annat ett tag. NU är det dock bättre. Kul med fler tjejer som spelar, man möter ju dem inte allt för oftast i spelet. Ha det så bra! /elin

pernilla
2007-02-20 - 00:25:02

nice :D aldrig provat sånt där spel, men det är säkert skitkul om man lever sig in i det :)

Madde : )
2007-02-20 - 01:24:57

Haha, låter som min framtid det där :)
Min pojkvän spelar wow dygnet runt, o det kommer väl även jag göra efter att vi flyttat ihop :D haha.

tony
2007-02-20 - 02:03:01

haha, nice, trodde inte mina öron första gången jag hörde en tjej snacka om det här på en efterfest. Hon sa att hon brukar spela 10 timmar om dygnet ungefär, med sin pojkvän som bor i norge...vet ju att det finns, men trodde aldrig jag skulle träffa på nån själv

för övrigt så spelar jag inte det här spelet, vågar inte, vet aldrig om man fastnar ;(

Yonna
2007-02-20 - 07:16:58

Jag har alltid velat prova spela wow, men det har liksom aldrig blivit av. Verkar vara så himla kul :-) Det är väl ett "krigsspel", med en massa action typ? :-)
Hoppas att du får en SUPER dag! :-) Kramar

alex
2007-02-20 - 09:32:09

Haha, gu va kul att du och din sambo gör så! Jag har aldrig spelat wow, är det ngt man borde göra?
-springa iväg till dataspelsbutiken och för att köpa-
Kram

Sweetheart
2007-02-20 - 12:43:48

Fan va skoj! Visste itne att du spelade?! Jag och min kille ahr spelat i två år nu :) Vilken server?? Sorry att ajg blir lite exalterad nu, inte många wow-flickor jag stött på i blogg-världen! :D

Allie
2007-02-20 - 15:46:48

haha nej så gulligt det låter:D sött med par som har hobbies tillsammans;P

Anna
2007-02-20 - 16:13:29

emilia: hihi jo, det är lite kul hela grejen =)


sandra: BC blir og nödvändigt...jag är inte så noga med att levla...bryr mig inte om att bl så hög level som möjligt eller så, men nu öppnas ju nya världar och två nya raser o en massa nytt och nytt är kul!


elin: ja det är ju många förhållanden som kraschat, äktenskap med, på grund av WOW o att en av parterna i förhållandet helt struntat i allt annat...
men vi bråkar om saker i spelet istället för om spelandet i sig. Men ja o min pojkvän spelar ju tillsammans med två gubbar...så vi är ju lika hela tiden...men sen har vi andra "egna" gubbar att spela med när den andre inte är hemma eller inte vill osv.

pernilla: just wow är kul =)

madde: bättre spela ihop än att det tar slut för att den ena spelar hela tiden o den andre tröttnar, haha

tony: ja det är lätt at fatsna o det finns ju de som fått livet förstört av WOW...gäller väl bara att ha det som vilken hobby som helst o ha ett liv vid sidan om.

yonna: det är lite mer fantasy..med fightinslag =)

alex: tja jag skulle inte avråda dig från att testa att spela i alla fall =)

Sweetheart: Jag spelar på lite olika servrar, men min main - Skyseer, level 59 tauren druid är på moonglade.

allie: ja vi är så söta så...eller våra gubbar är det i af =)

Nina
2007-02-20 - 20:49:05

Åhh en tjej till som spelar WOW

Anna
2007-02-21 - 00:27:36

Nina: jajamänsan!

Insidiae.
2007-11-08 - 19:12:47

Från en som gjort 'character suicide' och sålt allt min 70-Mage ägde och helt enkelt gått runt och skänkt guld till nybörjare en timme, till en som fortfarande sitter fast: du ger mig abstinens-besvär :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: