GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Some tea and scones anyone?

2007-02-28 | 10:18:28 | Foto/Fotografering

146310-1021
Mmm ljuvliga scones! Det doftar varmt brödbak i hela lägenheten,. Osten är trådig och smält,gurkan och parikan krispig, Jag har degrester lite varstans på kläder och kroppen och jag smular som sjutton...men ack ack nothing beats the feelin' of freshly baked bread..or the smell or the taste....mmmm.

Önskar jag kunde ha ett stooort scones - och teparty här för er alla med massa marmelader, juicer, sylt och annat smarrigt! och sju sorters kakor!

Vill bara visa vilken fin komentar jag nyss fick ifrån en Johanna, blev så jätteglad, ja det blir jag fr alla fina kommentarer jag får och jag borde nog visa lite mer uppskattning.
Hittade din blogg igår via Veckorevyn-Ebba, och jag ska skamset erkänna att jag tillägnade hela eftermiddagen (på betald arbetstid!!) att läsa igenom alla din inlägg sen december ifjol!
Oj, vad jag gillar din blogg, tycker du skriver roligt & smart och sen känner jag väldigt mycket igen mig i en del av dina inlägg, trots att jag är 8 år äldre än du och är gift och har två barn....
Hoppas verkligen nån tidningsmänniska får upp ögonen för din blogg, tycker du är värd att få skriva i ett stort, glossigt magasin.
Har nu lagt till dig i "mina favoriter" så keep up the good work!
Kram Johanna
Kommentera 15 st

Kommentarer
anna
2007-02-28 - 10:43:14

Recepten på de små smarriga sakerna skulle sitta fint! Kommer det? Scones är ju så ljuvligt.
Kram!

issa
2007-02-28 - 10:57:36

fan du gör mig så hungrig jämt! har precis ätit en stor skål med fruktsallad och vaniljyoghurt, ändå skulle jag nog kunna klämma i mig en scones eller två.. så tea party hade vart perfa:) vilken fin kommentar du fick förresten! jag håller med!:)

Ofelia
2007-02-28 - 11:06:49

Jag kommer gärna över på lite te och scones... ;)

Hoppas du får en bra dag!
Själv ska jag krypa upp i soffan och titta på film.

Puss!

Lotta
2007-02-28 - 11:26:42

Jaha då blev man hungrig - igen.
Du verkar ha den inverkan på mig =)
Såg gott ut, hoppas dina gäster blev mätta och belåtna !

Paui
2007-02-28 - 11:46:43

Åh, scones är ju urgott! Kom förresten på att jag inte käkat frukost än, kanske är dags nu, haha!

Karin
2007-02-28 - 11:50:38

Har tre saker att säga:
1) Scoens är underbart
2) Den där gröna klänningen där nere äger jag
3) Glamourbokens omslag är skitsnyggt

mia
2007-02-28 - 14:21:54

Ja tack ;) Älskar scones

Åsa
2007-02-28 - 15:11:06

Härlig kommentar!
Jag brukar oxå sitta på jobbet och läsa din blogg, blir lite lyxigare att vara på ett tråkigt jobb då ;)
Men det känns lite jobbigt i magen att se alla bilder på god mat, har ju inte lunchat idag än :(
kram!

Emilia
2007-02-28 - 15:46:08

Åhh så gott med thé och scones :) Ljuvligt!

Kul med uppskattning. Ta åt dig! Jag diggar också din blogg! :) Keep it up babe!

Elin
2007-02-28 - 16:08:13

Som många andra fastnade jag också för din blogg efter Ebbas länk. Är verkligen imponerad och blir grymt inspirerad av dina goda mackor, kaffedrinkar och smoothies. Superfina foton verkligen!

Yonna
2007-02-28 - 16:19:47

Åh, det ser underbart gott ut! Har du tänkt göra din glamourkokbok för hand eller på datorn? :-)
Många kramar

Lastbil.
2007-02-28 - 17:23:17

Kom nyss in från kylan där ute brrh, men må säga att din blogg känner man äkta mysig stämning. Denna bloggen är direkt på favoriter. :)

mia
2007-02-28 - 17:49:55

Utan att fråga först har jag snott en bild på dina smycken och lagt ut på min blogg. Men du behöver inte skämmas du är i gott sällskap bland Burberry och Luella mfl så du behöver inte skämmas tycker jag i a f. Men vill du inte ha dina söta smycken hos moi, hojta till så tar jag givetvis bort. Kram

Anna
2007-02-28 - 19:53:31

anna: jag ska se vad jag kan göra, antingen kommer receptet eller i min kommande kkbok, hih. Kram

issa. Hmm det är ju inte riktigt bra att jag gör folk så hungriga kanske...men kul att mina bilder lockar till nåt hihi. Mmm fruktsallad med vaniljyoghurt är ju mumma de luxe!

Ofelia: ohhh det lät mysigt..hade gärna kommit med scones o kollat på film med dig =) Kram!

Lotta: Ajaj, jag verkar göra folk hungriga och det kanske inte är så bra nu i denna fetmadebattens sverige...fast det ju kul att mina foton lockar till nåt. Hade gärna haft dig som gärst, kram!

Paui: hoppas du fått i dig din frukost nu..o kanske nån lunch o middag med. kram

Karin: 1)Yes
2) wohoo!
3) Tack!

Mia: mmm jag med =)

Åsa: haha, hoppas du fick en god lunch. kram o hoppas du mår bra!

Emilia: Jag gillar din blogg med tjejen!

Elin: ATck så jättemycket för en fin kommentar =9 Jag blir så glad och vad roligt att du gillar min blogg! *kramar*

Yonna: Det blir ju datautskrifter, men jag komer nog göra en del för hand med. Kram!

Latbil: Åhh vad roligt - kallt ute men en sådan kommentar gör det varmt i hjärtat!

Mia: Ojoj vilken grej - jag är supersmickrad! Tack så hemskt mycket *rodnar* kram!

Helena
2007-03-01 - 14:13:04

Åhh..scones.. ja tack ^^


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: