GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Photoshopvinter, layoutarbete och utställningsfunderingar

2007-02-20 | 23:47:39 | Egocentrerat&Vardagligt

146310-945

Bjuder på några vinterbilder som jag mixtrat lite med i photoshop....allt för konstens skull.
Är ganska så nöjd förresten med layoutarbetet jag gjort hittills på http://glitterdroppe.blogg.se/ ..nästan så att jag vill ha headern själv, hihi.

Det var en intressant dag i skolan idag förresten då vi hade föreläsningar och diskussion om projektarbete. Metoder man kan tillämpa oavsett om man fått ett enskilt uppdrag, om man ska ha en utställning, omman ska bygga ateljé eller nästan vad som helst. Mycket matnyttigt och det börjar kännas nu att vi ska ha utställning vecka 19. Det roliga med den är dels själva lokalen vi ska ställa ut i och dels att vi inte ställer ut som en klass eller elevutställning utan att vi gör en "samlingsutställning" som enskilda individer där vi har vår egna lilla privata utställning i utställningen så att säga.

Vad ska jag ställa ut? Hur? Format?

Det var nån i klassen som tyckte att jag istället för att printa ut stooora bilder skulle använda mig av datorn och göra ett maffigt bildspel på en vägg i den spännande lokalen...lokalen är en gammal skitig smedja med mycket grått och svart och smuts. Dock är det högt i tak och underbart ljus och fina fönster. Det kände sinte alls som jag först när datorn och bildspel nämndes, men nu har jag tänkt på det och försökt få en bild utav det i huvudet och det känns ganska så lockande faktiskt.

Nu: kvälls/natt-te och tv-zapp, sen nana...längtar efter morgonsmoothien redan.
Kommentera 4 st

Kommentarer
j
2007-02-20 - 23:58:11

du har så fina marilyngrejer. den där svarta o röda var riktigt fina. vill med haaaa=)!!

och du, du ÄR smal. alla är vi dallriga;P men man kan va smal för det!=)

Anna
2007-02-21 - 00:21:01

j: Tack - det är ett eget screentryck jag gjorde för några år sedan =)

tack för att du tycker det...men nja...jag håller inte riktigt med.
well well

hoppas du haft en fin tisdag och får sova gott.
kramen

Sweetheart
2007-02-21 - 17:46:56

Bildspel låter jättetrevlig :) Kör på det!

Anna
2007-02-21 - 19:49:47

Sweetheart: Tycker du? ok..då kör jag på det ty jag har ditt stöd, hihi =) haft en bra dag?
nu ska jag wow:a =)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: