GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Ojoj jag har shoppat hela dagen! Latte och Muffin, jacka och Tee!

2007-02-09 | 17:58:18 | shopping, provrummet & cravings

146310-845

Åhh vilken trevlig dag jag har haft för mig själv i Skövde! Trevlig busstur med bra låtar i Ipoden och jag hittade hur mycket som helst i affärerna! Dock inte det jag var ute efter....jag fick inte på mig ett enda par jeans  som jag provade. Inte ett enda par gick över höfterna - och gick de över höfterna satt de som korvskinn runt fötterna och en 20 centimeter av benen var fortfarande kvar på golvet...blä..men jag tappade inte humöret för det eller hatade min kropp utan jag provade glatt klänningar och toppar om vartannat och strosade överallt. Jag köpte mig en Take away Latte och en stoooor chokladmuffin med vaniljkräm och kände mig verkligen som Carrie där jag gick i kylan med shoppingpåsar (något mindre glamourösa påsar dock än vad carrie brukar ha) och kollade i skyltfönster.

Men! Jag hittade en skinnjacka inne på H&M, ( eller fuskskinn är de nog för 398:-) en sådan jag kollat efter hur länge som helst med mudd nedtill Det fanns bara en kvar och den kallade på mig! Blev så glad!...även om den skulle ha passat till de baggy jeansen jag aldrig fann...( det fanns förresten inga baggymodeller nånstans).
Jag hittade även svart lite 60talsaktig kjol på H&M, med vita stickningar och fickor fram. Ett Halsband med guldkedja och svart fyrklöverhänge samt hårband. På Gina Tricot köpte jag en t-shirt med massa ansikten på - också den lite 60talsvibbar och kommer passa både till kjolen, jackan och svarta byxor i min garderob.

Lagerhaus köpte jag plåtburkar, kökshandduk och grytlapp i ett matchande set, en blommig bricka, ljuslyktor en drinkpinne/sugrör/sked i stål med hjärta på. Har haft en enda i flera år men nu har jag två tills det att Lovely Li kommer hit och dricker Lattes med mig. Jag köpte även en vit hattask, en magnet med Marilyn Monroe på och handdukshängare.

Gallerix köpte jag en Betty Boopmapp och en än så länge hemlig present till Stefan.

Menmen, nu ska jag fortsätta ha det trevligt. Ska ut med Karin och Angelica ikväll. Och först ska jag hinna äta och duscha och framför allt: VÄLJA OUTFIT! Gaaah!
Kommentera 13 st

Kommentarer
Yonna
2007-02-09 - 18:05:44

Vilka fina inköp!
Trevlig helg!

Anna
2007-02-09 - 18:47:05

Yonna: TAck! Vad kul att du gillade mina köp i dag - för det gör jag med =)
Kram!

Karin
2007-02-09 - 18:56:17

förstår hur du känner..
ursäkta, men fan vilken snygg jacka!! me like!nu ska vi börja med lite vin här! ha det superfint!

Qaroline
2007-02-09 - 19:07:33

Massa shopping blev de ju : ) Den där skinnjackan är fin, jag har bara sett den i brunt men svart var ju också fint.

Hanna
2007-02-09 - 19:38:32

Jag borde också köpa mig en skinnjacka

hanna
2007-02-09 - 20:07:42

Åh, ge mig den muffinsen!!:D:D

Lovely Li
2007-02-09 - 20:12:30

Känner mig hedrad! Ska åtnjuta dessa latte med stor respekt!!! Jag längtar efter detta minst lika mycket som du och alla ringledenturer, shit, jag kommer bli fit!

Det verkar som att allt går min väg just nu, fick ju nyckeln och det (med visst fjäsk...) sen ska vi ju köpa ny säng och gissa då vad som dök upp, jo värsta sängrean, men bara i helgen, så förhoppningsvis fixar min helt underbara syster och hennes pojkvän det imorgon...

Och sofforna prutade styvfar ner till 2500 plus att han kör dem från Skara till Tidaholm. Nu behöver jag bara ordna folk som hjälper Bengan att lasta av dem på Trädgårdsgatan! Men jag frågar dig om hjälp om jag behöver!!! Men tänkte kolla med alla starka pojkar jag känner först...

Det verkar ha varit en lyckad shoppingdag trots att du inte hittade allt du sökte... Det är en affär som jag hoppas att du inte vet om i S, när jag tar dig dit kommer du att sväva på rosa moln... Kan du gissa vilken?, om du nu tror att du vet...

Hoppas du får en trevlig kväll med brudarna!!! Stor kram!

Julia
2007-02-09 - 22:24:14

jag vill ha en skinnjacka! de är så himla häftiga! snyggt inlägg. ;)

Elin
2007-02-09 - 23:12:02

Åhh, så himla skoj med shopping :)

Hoppas du får en riktigt underbar och rolig helg nu :)

Emilia
2007-02-10 - 10:35:48

Muffinsen såg delicious ut:)!

Emilia
2007-02-10 - 10:35:49

Muffinsen såg delicious ut:)!

Anna
2007-02-10 - 18:18:39

Karin: Inte behöver du ursäkta dig! Jag svär som en bi surrar...massor!

Qaroline: JAg valde mellan den bruna o svarta..har velat ha en svart men så såg jag den bruna o den fanns i flera storlekar dessutom...men svart vill jag ha...och brun..hehe

Hanna: *överräcker en cybermuffin*


Hanna: Mmm jag är supernöjd med mitt köp av en =)

Lovely LI: Nej jag vet inte vilken det kan vara...jag hittade dock YAP för första gången igår..där fanns det massa kul
Synd att jag itne har en massa stålar nu när jag har sportlov..då skulle jag åka o shoppa fler dagar!
Kom hit med dig NU!

Julia: Tack! Kul att du gillade inlägget =) Mmm har suktat jättelänge efter en skinnjacka.

Elin: Ja shopping är så bäst.,..had en underbar dag faktiskt..väldigt harmonisk.
Önskar dig en bra helg tillbaka!

Emilia: Den var himmelsk den där muffinen.

Yolla
2007-06-07 - 17:37:15

Va fina grejer! Jag har oxå den teen :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: