GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Månen tur och retur - under en frukost!

2007-02-21 | 09:29:23 | Vardag

146310-947Uscha, det luktar bränd mjölk i hela lägenheten. För jag gjorde fel.
Min morgonrutin är som sådan att jag sätter på kaffebryggaren till min sedvanliga kaffemedvarmmjölkochkanel. Medan den puttrar brukar jag diska upp gårdagens disk. men nu fanns det ingen gårdagens disk så iställlet började jag att förbereda dagens frukostsmoothie.

Nu är det som så att jag jag brukar värma och skumma mjölk i samma blåa plasttillbringare som jag brukar mixa ihop min smoothie. För den är inte ömtålig, lätt att diska och ganska så hög och därmed stänksänker.

Då vill jag helst värma mjölken först eftersom då behöver jag inte diska den för att mixa smoothien - lite mjölk i smoothien skadar ju inte medan smoothierester i mjölken till latten inte skulle vara trevligt.

Bara att nu när det ingen disk fanns så hällde jag i alla ingredienserna till smoothien i tillbringaren innan jag kom på att jag inte hade gjort mjölken än. Och jag tänkte aldrig på att jag kunde ju göra smoothien först, sedan diska och sedan värma mjölken. Nje istället började jag koka mjölken i kastrull, men gick därifrån för att hitta lite rekvisista till bilden är bredvid och plötsligt började det lukta bränt..Mjölk över hela spisen.

*sucka*

Har ni haft en bra morgon?
Kommentera 7 st

Kommentarer
Yonna
2007-02-21 - 09:43:48

Usch, bränt mjölk luktar verkligen... hur ska jag beskriva det? Apa!! Det är skitäckligt!
Hoppas att du får bort den äckliga lukten, och att både smoothien och kaffet blev gott trots allt!
Ha en bra dag! Kramar

Åsa
2007-02-21 - 09:51:48

Hm... låter inte trevligt.

Själv höll jag på att inte komma ur sängen (blir så när man jobbat ca 11 timmar dagen innan...) men blev glatt överraskad när mixern inte läckte :)
Dock strular det ju på jobbet så den glädjen blev kortvarig.
Kram!

Sofia Style
2007-02-21 - 11:06:55

japp helt ok, jag stack iväg vid halv sju å är faktiskt på ett strålande humör! Ha en bra dag!

alex
2007-02-21 - 12:01:06

Uuh, bränd mjölk..
Min morgon har inte varit helt lysande. Skulle åka på läger idag, men när mamma märkte att jag hade feber förstördes mina planer. Kul lov. Vara hemma när alla kompisarna åker iväg :(
MEN som tur är har jag nästan övertalat henne att få ta tåget upp imorn. Hoppashoppas på snabb tillfriskning.
Kram :)

Camilla
2007-02-21 - 12:15:45

Usch, bränd mjölk över spisen låter inte som någon hit. Men hoppas att det gick bra med frukosten sen iaf.
Min morgon har varit bra. Lät mig själv sova ut och det var väldigt skönt. Att gå upp halv 6 varje morgon tar på krafterna. Men jag får väl in rutinerna snart. Har pluggat nu på morgonen och nu ska jag väl ta och förbereda mig inför jobbet.

Hoppas att du får en trevligt dag!
Och måste ju säga det igen! Du tar VÄÄÄLDIGT fina bilder!!
*kram kram*

Lottis
2007-02-21 - 16:31:00

Känner igen det där... Hopplöst ibland... Började jobba kl 6:30 i morse, så det var seeegt, men dagen tog sig tillslut...

Anna
2007-02-21 - 16:54:42

Yonna: nej det luktar verkligen inte alls gott...men latten o smoothien var desto bättre i alla fall =)

Åsa: uj det var ett långt arbetspass, din stackare...hoppas dagen tagit väl hand om dig, kram!

alex: aj då...hoppas du blir riktigt ompysslad nu din lilla sjukling och att du kryar på dig megasnabbt!

Camilla: Tack för komplimangen, kul att du gillar mina bilder =) Det värmer i vinterminusgraderna.
Strongt av dig att både plugga och jobba! Kram på dig i massor!

Lottis: Mmm vissa dagar går bara allt fel...på dumt sätt. Sucka. Hoppas du haft en jättebra dag! kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: