GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Kanebo, Collistar och Aco recipe for a happy face.

2007-02-19 | 22:45:33 | Smink, Hudvård, Skönhet

146310-935
Fick en utmaning utav http://herstory.blogg.se/ att lista mina 3 oumbärliga ting i neccessären.
Tre stycken saker är väldigt få...

Men ok, jag är helt beroende av nåt som jämnar ut, finar till, döljer och förbättrar min hy samt något som gör ögonen lite mer markerade.


1) Kanebo Mascara - den bästaste mascaran
2) Collistar Foundation - den bästaste foundation jag testat...och jag har testat det flesta billiga som dyt´ra märken.
3) Concealer som döljer, men vårdar, men torkar ut, men inte spricker. Just nu mixar jag Make up Stores Cover all Mix men Cover up, från Aco är jättebra den med...särskilt för vätskande bölder..

Vilka är era måsten och favoriter?
Kommentera 5 st

Kommentarer
Emilia
2007-02-19 - 23:14:31

Ahh, den mascaran var jag nära att köpa en gång. Kanske man skulle slå till då :) Vad är bäst med den?

Anna
2007-02-19 - 23:44:02

Emilia: Dels tycker jag att borsten är underbar - liten och nätt - petar ut ögonen av stora borstar...den blir dessutom inte kladdig eller att det fastnar klumpar i borsten.
Dels så är de ju vattenfast, fast ändå inte. Jag hatar "vanliga" mascaror som rinner vid minsta regnskur eller snöfall..jag är dessutom allergiker stor del av året så jag vill ha en mascara som sitter hela dagen oavsett tårar, regn eller snö...men den försvinner ändå lätt med 38 gradigt vatten och den är bara att "dra av" och lämnar inga svarta rester.

Mia
2007-02-20 - 13:26:56

Mascara (nu Dior show), Duwopgloss och löst puder, Håkansson The Powder...

Camilla
2007-02-20 - 18:41:43

Nu har jag listat mina måsten. Får gå in och kika om du är nyfiken. ;P

*kram kram*

Augustnelly
2009-04-16 - 10:29:20

I searched a long time for such an great article. Thank you very much.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: