GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag vill ha tårta!

2007-02-28 | 17:51:56 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1022

Gud vad jag är sugen på tårta...en prinsesstårtabit skulle inte sitta fel nu...eller den skulle sätta sig på fel ställen på kroppen sen...men mmmmumma!

De som åt av sconsen under mötet förut verkade nöjda. Det var mysigt med ett litet hemmamöte med några av tjejerna i klassen.  Annelie satt kvar här vid min dator även när jag gick och lunchade ihop med  pappa och brorsan, och när jag kom tillbaka så var vi ganska så effektiva. Vi gjorde färdigt en projekt/tidsplan inför utställningen och sen diskuterade vi väldigt mycket - ett bra samtal, med en bra människa i några timmar. Härligt!

Sedan fick jag äran att fotografera av henne till ett konsverk hon håller på med. Ska pyssla lite med bilden i photoshop, plus en bild på mig själv dessutom, som sedan ska hamna i en målning. Lät spännande och kul att jag får vara med på två olika sätt. Resultatet får jag se på nästa veckas avstämning i skolan.

Gick en promenad förut i össnö...hmm kan man säga össnö? För det kändes som ett ösregn fast att det snöade istället för regnade. Det var i alla fall inte ett dugg skönt utomhus...så därför suckar jag extra mycket just nu över att jag måste gå till affären och köpa mjölk och juice...vill inte ens gå ut i hallen ty där är det så blött efter allt slask som skorna för med sig in.
Kommentera 5 st

Kommentarer
Estelle
2007-02-28 - 17:56:01

Tuff bild!

H-S
2007-02-28 - 19:15:18

Har össnöat här med idag! =) Jag höll mig inne så länge jag kunde..

Anna
2007-02-28 - 19:45:37

Estelle: Tackar!

H-S: Haha, össnöat - visst är det ett ord? =) Hoppas du har det mysigt inne!

Alexandra
2007-02-28 - 21:08:32

Wowow, tårta, nu fick du min hjärna att börja arbeta! GUD VAD GOTT. Fatta en tårta med typ smält choklad och så vit chokladmousse... AH..

Hur har din vecka varit?
Chill eller? :)

Min har varit rätt okej, men i helgen firar jag och mina kompisar 1 år (spana in vår blogg! www.sr.blogg.se) och då ska vi äta jättemycket tårtor. Så jag känner för att kämpa på :)
Kram!

Lotta
2007-02-28 - 21:21:50

Kan du kanske hjälpa en stackars förvirrad flicka med en kod att utgå ifrån då det gäller bild till headern? Se mitt senaste inlägg.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: