GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Fyra bröst, en quornschnitzel och modell baggy

2007-02-14 | 20:23:31 | Vardag

146310-888
Nu har vi grillat vår Alla Hjärtans Dagmiddag. Stefan ville ha vitlöksmarinerad ryggbiff, potatisklyftor och bearnaise...men jag har aldrig gillat den typen av mat så jag grillade mig en ostfylld Quornschnitzel och till den couscous, ärtor, majs,morötter, gröna bönor, cocktailtomater, gurka, lökkeso och jalapeños...en salig blandning och en massa mat med andra ord...och jag var verkligen hungrig, men jag kände mig och känner mig tjock och plufsig.

Promenaden hjälpte inte ett dugg till att jag skulle kunna känna mig lite nyttig. Blä.

Jag kommer att skicka tillbaka de två klänningarna ty jag har nu kommit underfund med varför de hör hemma just på barnavdelningen - det är en söm mitt på bysten och har man lite bröst så delar denna söm brösten tll fyra mindre småbröst - no good.

Så då är det ju frågan om jag ska skicka efter de där baggyjeansen istället och "byta" mot klänningarna...men å andra sidan så känns det idag som att min kropp inte är modell baggy...modell degig och slapp  - ja..men inte baggy..tror jag är för kort och kompakt och satt för det...

I mina "baggyvisioner" ser jag mig själv som smal, platt och fast med smala snygga ben i ett par baggy jeans...men visioner och verklighet för mig stämmer sällan överens med varandra.
*suck*
Kommentera 7 st

Kommentarer
Yonna
2007-02-14 - 22:15:23

Det ser väldigt gott ut! Hoppas att ni får en mysig kväll :-)

Anna
2007-02-14 - 22:57:16

Yonna: Tycker du? Jag tycker at det ser ganska så färglöst och tråkigt ut...men det var gott. Hoppas du haft det mys! kramar!

Jessica
2007-02-15 - 08:19:31

Tänkte på de du skrev om baggyjeans. Jag är lång och har provat baggy jeans och de är inte snyggt när man är lång tro mig. Iofs så är jag längre än de flesta som räknas till "långa" så de beror kanske på hur lång du hade tyckt de passa till. Men jag tycker verkligen att du ska göra ett försök och prova baggyjeans. Även om de kanske inte hjälper att jag säger att du verkligen inte ser tjock och pluffsig ut så säger jag de iaf.

Anna
2007-02-15 - 09:51:23

Jessica: Jag är ju kortare än vad de flesta är som anser sig korta...tycker jag...men jag tycker ju att tjejer på 160cm o uppåt är skitsnygga i baggy jeans..särskilt när överkroppen börjar bli längre och mer "utsträckt"...när man är kort hiner inget börja på kropen förrän nästa kroppsdel tar vid eller slutar..på nåt sätt...blä..
tack för dina ord *krama*

Jessica
2007-02-15 - 10:03:00

Okej. Hm, jag är 183 och har typ inga ben för min överkropp är extremt lång. Och tar jag då på mig ett par baggy jeans så ser de ännu mer ut som jag inte har några ben utan bara överkropp... men som vanligt är de väl alltid så att man vill ha/vara de man inte är. Är man lång vill man vara kort och viseverse.

Anonym
2007-09-21 - 15:57:00

du kände dig tjock de därkallar jag nyttig mat??
whatiwantiget.blogg.se
Jessica<3

Dominicvanja
2010-04-12 - 15:21:52

Great .Now i can say thank you!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: