GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Försvinn!

2007-02-28 | 07:33:45 | Klädfunderingar& Önskeoutfits

146310-1019

Försvinn med dig dumma Snö! Bort slask och kyla och släpp fram vår, sommar och värmebölja!

Jag är så trött på att bylsa på mig extratröja, vantar och halsduk och kanske mössa. Och så tjocka jackan på det och känna mig som en michelingubbe eller en elefant i porslinsbutik. Jag vill ha lätta, nätta skinnjackan, bara fötter i  öppen sko och en väska med mig som färdkamrater när jag trippar fram över asfalt och ängar.
Inte fårskinnsvantar som jag tappar i slaskpölar, en halsduk som inte vill sitta på plats eller en mössa som kliar och plattar till håret.

Det ska vara lätt att gå in i ett provrum - inte et projekt för att dels få av sig alla ytterkläder och sedan få plats med dels dom + de kläder man tänkt prova på de alltid så få krokarna i hytten. Liksom, det är ju vemodigt allt som oftast ändå att vara där inne och se alla sina skavanker från 4 olika vinklar i ett taskigt ljus. Att det dessutom ska vara bökigt - näe tack!

Och skulle det ha varit sommar eller vår idag så hade jag valt outfiten ovan.
* Jeans, Topshop
* Skor, Topshop
* Tee, http://www.80tees.com
* Hjärthalsband, Egen design
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: