GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Bland IsaDoras godisfärgade reklam blir allt grått.

2007-02-18 | 15:57:08 | Smyckesdesign

146310-919

Försöker rycka upp mig denna äckliga gråa söndag genom att titta på fägglada foton och saker jag tycker om. Har varit på "caffelattefrånstatoil"-promenad med mamma samt skrikit till av förtjusning över de otroligt söta Barbapappasakerna i leksaksaffärens fönster....vill ha de små gubbarna samt en väska!
Jag blev också kär i en reklam för IsaDorasmink i ett annat skyltfönster..härligt orangea och rosa godisaktiga färger.
Men så kom jag ju på mitt nu införda köptstopp för att undvika ångest över pengar...
Då blev allt grått igen.

Vågen visar fortfarande samma bläiga jävla siffra som imorses och inuti kroppen pyser och pyr det av oro,grubbel, krypande och äckligt. Och ett evigt ekande av orden " Jag vill inte vara jag...jag vill inte se ut så här".

Jaja..mår illa i alla fall vilket hindrar mig från att glufsa i mig mat och annat...men det är ju itne heller bra.
Fan! Hatar att må så här...när tårarna ständigt svider bakom ögonlocken och klumpen i halsen gör det svårt att andas.
Kommentera 7 st

Kommentarer
Maria
2007-02-18 - 16:01:49

Det känns som att jag skulle kunna ha skrivit exakt det du skrivit..Men tänk så här, efter regnet kommer alltid solsken, det stämmer faktiskt!
Hoppas att imorgon blir en bättre dag för dig.
Kraam

starish
2007-02-18 - 16:30:24

vet du att man blir mer svullen när man har mens?! därför kan man väga något kilo mer då..
lilla gumman, jag älskar dig! pusselipuss

Karin
2007-02-18 - 16:30:27

ENORMT snyggt kollage.. me like

Anna
2007-02-18 - 16:39:03

Maria: Ja jag hoppas det..det är bara så svårt att komma ihåg under ett spöregn med åska och blixtar och onda hagelskurar...
kram på dig med.

Starish: Jo jag vet det...men det hjälper inte just nu ändå att tänka på det..hade gärna velat väga i mindre annars så att när jag svullnar till väger mindre än vad jag gör nu...

Karin: Tack! Ja det är kul med foton =)

Yonna
2007-02-18 - 16:48:27

Jag känner verkligen igen känslan som du beskriver i nedre delen av inlägget, när tårarna bränner - och bara vill ut... Känner så hela tiden. Ganska jobbigt faktist.
Jag hoppas verkligen att du mår bättre snarast, ingen förtjänar att må dåligt en söndag ;-)
Kramar

Anna
2007-02-18 - 18:43:15

Yonna: *krama om*

Hells Kitchen
2010-01-25 - 11:19:48

Very well done. I enjoyed the site.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: