GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

vilken jävla (!)#/!)(#)? rent ut sagt!

2007-12-18 | 11:53:12 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

146310-3509

Åh vad jag blir förbannad på dessa läkare och sköterskor och människor som ska ha serviceinriktade yrken men som behandlar en som skit!
Fick en helt annan gynekolog/barnmorska än vad jag brukar ha och vilken jävla (!)#/!)(#)? rent ut sagt!

När jag berättade om mina huvudvärksattacker i samband med mens så var de inbillning och likaså mina eksem som blossar upp - ja det var bara en ren slump.
Hon frågade om mina alkoholvanor och när jag sa att det inte ens var en gång i veckan som jag drack alkohol längre tittade hon på mig som om jag var en förnekande alkoholist och ifrågasatte detta två gånger. När jag sa att jag haft en och samma kille i 4 år tittade hon skeptiskt på mig och sedan skulle hon av någon anledning ha reda på min vikt.
När ja sa att "med hänsyn till mitt psyke har jag inte ställt mig på en våg sedan juni i år" ville hon ändå ha reda på vad jag vägde då " ja då vägde jag 56 men det är nog betydligt mer nu" sa jag och "(!/=//=/!(&#)0): an tittade på mig uppifrån och ned " hehe 56 ja..du..hehe..tss..hehe--56.."hon skakade på huvudet och skrattade rått åt mig och jag kände mig som värsta fettot.
Längden skulle hon också ha reda på och sen tittade hon i en jävla BMI-tabell.!?!?!

Va fan! Hon kunde väl bara kollat på mig och konstaterat då med hennes ögonmått  mätt om jag är för fet för hennes jäkla piller!


..och ja! Jag har mens just nu!
Kommentera 47 st

Kommentarer
Soya
2007-12-18 - 11:57:23

Vilken bitch hon verkade vara!

Ellinor
2007-12-18 - 12:00:28

Asså oj dessa människor!
När jag var på akuten fick jag verkligen en chock hur otrevliga alla var. Hör på onkologen finslipar vi bemötande och kommunikation på diverse kurser och möten. PÅ andra ställen verkar det inte ens existera!

Anna
2007-12-18 - 12:14:01

Jobbar själv som sjuksköterska på en medecinavdelning. Och tyvärr möter jag ibland andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare som borde satsat på andra yrken som inte är serviceinriktade. Som är otrevliga mot patienterna vilket är skrämmande, som patient är man i ett väldigt utsatt och underlägset läge. Kan bara beklaga att du just fick möta en sådan. Men du ska veta att de
flesta är snälla och underbara... Hoppas du får en bra dag trots allt! /Anna

caroline
2007-12-18 - 12:25:41

Det är ju förjävligt att man inte ens ska kunna gå till doktorn utan att behöva må dåligt . Men stå på dig för du är helt underbart vacker. & jag kan lova dig att det var inte dig hon betömde utan sig sjävl . keep up the good work .

Maja
2007-12-18 - 12:26:20

En gynekolog ska inte behandla en så där, ingen läkare ska göra så. De svär ju ed för fan att göra allt för att behandla patienter på bästa möjliga sätt, eller något i den stilen. Jag förstår, och det gör du säkert också, att de behöver hålla reda på vikten och längden för att man ska få den rätta dosen av hormoner, men man ska absolut inte gå därifrån och vara knäckt. Jag tycker du ska skicka in en klagan till överläkaren, eller chefen eller vad fasiken är det det blir för någon som är högsta hönset där. Kram gumman!

DONNASANDRA
2007-12-18 - 12:32:23

Jag skulle ringa och klaga hos någon chef faktiskt. Det är viktigt att säga ifrån när man blir dåligt bemött. Jag menar det är ju en rätt "utsatt" situation man befinner sig i, och man har rätt att bli bemött på ett trevligt sätt. (!)#/!)(#) var hon verkligen!

.:saba:.
2007-12-18 - 12:38:52

Nej usch, vad jobbigt. Hur kan man bete sig på det viset?! Man är ju rätt så sårbar dessutom när man är på läkarbesök. Det finns inget som helst som en i vårdpersonalen kan ha att fnissa åt när de är med en patient. Möter du henne igen så säg ifrån vettja! Säkert lättare än gjort, men i annat fall, ta upp det med den ansvarige på avdelningen. Du lär ju inte vara ensam om att bli behandlad på det sättet av henne..
*s*

Hayley
2007-12-18 - 12:42:23

Fy fan vad jobbigt. Om man ska jobba med människor ska man inte vara trevlig då? Sådana surkärringar borde låsas in någonstanns och sitta med pappersarbete typ!!
Blir arg lika arg som dig!

//Hayley

Annika
2007-12-18 - 12:50:40

dom är ju inte kloka i tidaholm...kommer ihåg när jag var där o skulle skaffa p-piller för första gången...då ryckte barnmorskan tag i mig o väste " dethär är inga piller man tar så man kan knulla runt! kom i håg det"!!!

Maria
2007-12-18 - 13:41:26

Men herregud :O Anmäl henne ffs, såna där ska inte jobba med människor !

Monica
2007-12-18 - 13:46:39

Jag gillar inte vårdpersonal heller, ska man behöva gå till privatläkare för att få lite empati?! Idioter! De borde tänka efter att det är riktiga människor med känslor de ska ta hand om! Grrr...

Sofiie
2007-12-18 - 13:47:48

Men herregud, sådär ska hon ju inte behandla dig! Fruktansvärt dålig stil av henne :( Man måste ju kunna klaga någonstans? Stå på dig

Annah
2007-12-18 - 13:56:13

Men usch fyfan! Sådär får man inte behandla sina patienter. Dumma tant!

Matilda
2007-12-18 - 14:12:30

Hon låter som a pain in the as.

soph
2007-12-18 - 14:26:30

förbannade jävla gynekologer.
Vissa har sådana ryck!
Helt fucking otroligt,
kämpa på snygging.

GboGrinchen
2007-12-18 - 14:30:39

En del myndighets personer/service personal vet inte hur mkt deras ord väger. Hur mkt deras sneda blickar kan såra o skada. Hur deras förnekande o motsägande kan skära. Kort sagt skulle denna person va bilmekaniker inte handha människor. O nej du e inte fet o har aldrig varit det. Du har gått frånbumbibjörnig till smal så det så o det e inget o diskutera damen.Lämpligt vald vecka för mensen btw.. red dreeeaaaams of christmas..*skrålar* Hoppas dagen i övrigt blir strålande.

Darksun
2007-12-18 - 14:31:29

De är förjävliga i Tidaholm! Jag vet ite hur många gånger jag sökt läkarvård där, man får ingen hjälp de säger bara att man ska skärpa till sig. Om jag alltid skulle ha lyssnat på dom och inte sökt hjälp på annat håll skulle jag varit död nu, flera gånger om, hehe!!

Anmäl dom jävlarna och hälsa från mig!!
Byt vårdcentral! Kram!

anna
2007-12-18 - 14:36:28

GboGrinchen: Tack babe för att du alltid verkar vara den största cheerleadern i "Team Anna" . Hoppas att allt är väl med herrn?
kramen

anna
2007-12-18 - 14:37:49

Darksun: nej vårdcentralen gav jag upp hoppet om för länge sen..men MVC har ajg aldrig tidigare haft problem med...

Det som räddat "livet" på mig många ggr har varit en homeopat. Tack och lov för naturmedicin /alternativ medicin.

kram på dig!

Mörktopp
2007-12-18 - 14:38:59

Hej!!
Kan bara instämma och säga att gynekologerna här i Göteborg är likadana! Har kommit gråtande därifrån flera gånger...... Man känner sig så kränkt som människa och efteråt på spårvagnen har man kommit på ett försvarstal som man skulle vilja skrika till dem! Hmmm, har hittat ett bra ställe nu, Kvinnokliniken i gbg som är underbara! De behandlar en med respekt! Du får komma till Göteborg nästa gång Anna och samtidigt hälsa på mig!! ; )

Kramen

Mia
2007-12-18 - 14:47:29

Fy, stackars! Sjukvården är kass. Man mår bättre av att inte gå dit. Har bara vart hos gyn en gång men det räckte. Jag fick en manlig "inhoppare", alltså nån som bara gjorde praktik eller nått sånt. Första gången kan man väl få en kvinna iaf. Suck. Men nu är det över för dig iaf, pusta ut! :-)

issa
2007-12-18 - 15:16:22

ja herregud som att det inte är nog jobbigt att behöva gå till gynekologen liksom.. så ska dom va jävliga också. och tänk att dom aldrig kan tro på att man har haft samma kille.. alltid samma visa när jag går dit.. vet inte hur många ggr jag fått ta ett klamydiatest för dom inte litar på att jag har samma. iofs bra för säkerhetsskull men varför skulle man ljuga... jaja hoppas du fick nåra bra piller!

Linnéa..
2007-12-18 - 15:16:27

Jag skulle helt klart kontakta hennes chef och klaga på hur hon bemött dig, själv jobbar jag som undersköterska och försöker alltid vara så tillmötesgående mot patienterna som jag bara kan. För, trotts allt är det ett serviceyrke!
Stå på dig och berätta hur dåligt behandlad du blivt!

agnes
2007-12-18 - 15:20:20

Oh nej! Hoppas verkligen allt blir bättre Anna!
Och så får det ju inte gå till!
HIMLA SKITMÄNNISKA!
tycker också du ska klaga till hennes chef!
Kram på dej anna!

Madde
2007-12-18 - 15:35:06

Faan vad dålig stil , om det finns något jag hatar så är det när folk dumförklarar en , och speciellt läkare . . . Man tycker ju att dom borde ta en på allvar men de gör ju faan inte det ! Usch för sjukvården säger jag bara !

Johanna
2007-12-18 - 16:06:55

Vad hemsk människa! Det mest förvånande för mig är att det finns vuxna människor som inte vet hur man beter sig mot en annan människa. Hade jag varit du hade jag försökt klaga till hennes chef eller något sådant så hon blir tillsagd och någon annan kanske slipper det bemötande du fick...

Kram!

Miss Keep Your Distance
2007-12-18 - 16:10:22

Vilken jävla apa!

Vera
2007-12-18 - 16:11:40

my god! sikken jävla kärring! hon borde verkligen byta yrke till volvobandet tex.
hoppas att du får en bättre fortsättning på dagen!
kram Vera

Caroline.
2007-12-18 - 16:23:58

Åh stackare! Finns inget värre än sura och snoffsiga läkare/undersköterskor/Barnmorskor. Jag är själv undersköterska men jag ser mig dock inte som någon snoffsig och elak sådan, jag menar hur jäkla bra är man i sitt yrke om man inte kan bete sig? Jag har själv stött på x antal sånna där bitter kärringar/gubbar och man undrar verkligen vad dem gör där, men jag har en spåning. Tror att dem har varit alldeles för länge på ett och samma ställe därav bitterheten sen också arbetstider och scheman inom vården. Jag sa faktiskt till min mormor senast idag att jag INTE vill se henne på något hem eller liknande. Nä usch min mormor ska inte behöva lida med hemsk personal. Jag vet vad jag pratar om då jag träffat på de flesta som jobbar inom äldreomsorgen och så här. Nä man tycker ju att dem bör sadlat om för LÄNGE sen.
Hoppas det är bättre nu iallafall och att du bara ger fan i att bry dig om elakingen på gyn! Kram.

Mallan
2007-12-18 - 16:34:13

ja, dessa gynekologer. Våran ska alltid tvingen en att ta klamydia test ovsett vilket ärende man är där i typ.. och oavsett om man har haft en och samma kille i 100år. suck.. :)

Julia
2007-12-18 - 16:39:09

JÄVLAR VAD ARG JAG SKULLE BLIVIT,
åh. blir så fruktansvärt frustrerad.

hon ska ha spö

alexandra
2007-12-18 - 16:49:27

vilken människa! innan jag började med mina p-piller hade jag migrän i samband med mens, jag berättade för barnmorskan och fick p-piller som hjälpte mot det. när jag var där i höstas för att hämta nya mätte även mitt bmi och sa till mig att jag gått upp mkt sedan jag var där innan för ett år sedan, och hon frågade om de hade kommit plötsligt blablbala .. och då är jag bara 17 år, det är väl inte konstigt om folk får anorexia när sånna människor berättar för en att man blivit "fet".

Åsa.S
2007-12-18 - 17:50:09

Sånt skall man inte behöva ta!
Se ill att aldrig behöva komma tillbaks till henne igen... KRAM!

Emelie
2007-12-18 - 17:55:13

Men shit, vilken kärring! (För att inte använda grova ord här på bloggen :P)

Sweetheart
2007-12-18 - 18:31:30

Men stumpan då :( Vilke bitch! Hatar folk inom serviceområden som inte vet vad det innebär! Och folk på ungdomsmottagningen har jag aldrig haft mycket över för. Förrutom en urgullig barnmorska dom jag fick träffa en gång :)
Hoppas det känns bättre nu sötnos!

Stora kramar till dig hjärtat!

Amanda
2007-12-18 - 19:24:10

Fyfan vad irriterande. Hoppas det lugnar sig!

Martina
2007-12-18 - 19:36:24

BLÄ PÅ SÅNA MÄNNISKOR, STACKARS ANNA!"/

Alexandra
2007-12-18 - 19:48:43

FAN DET SAMMA HÄNDE MIG HÄR OM DAN NÄR JAG VA O FICK NYA PILLER!!! Okej. läkaren va schysst. Men när jag sa att jag dricker lite vin då o då till middagen o så, för jag bott i spanien ett tag o man gör det där (dvs. man super sig inte aspackad varje helg utan lite då o då), ifrågasatte hon detta som om jag va värsta alkisen som drack mängder varje dag. I spanien drack jag kanske nåt glas vin om dan, ett par varje vecka. Här dricker jag vin på helgen till middagen tsm med morsan för fan. Och visst fan skulle hon ha upp
mig på vågehelvetet oxå FASTÄN jag sa att jag inte brukar väga mig just för att jag mår skit. Självklart vägde jag mer än sist (i spanien) och jag mådde askasst hela helgen! HON SÅG VÄL FÖR FAN ATT JAG VA NORMAL VIKTIG!!!! Dvs. mitt bmi är okej. Jag e inte överviktig ("ditt bmi är jättebra, ditt blodtryck är jättebra, allt e jättebra") så varför ska dom sätta en på en våg o räkna ut bmi???! JAG HAR ALDRIG VARIT MED OM DET INNAN och då har jag ätit piller i 5 åR!!! VARFÖR?

panki
2007-12-18 - 20:56:10

Men guuuuuuuuud villket AS!

Darksun
2007-12-18 - 20:56:20

Ja, Tack och lov att det finns homopater och alternativ vård!! kram

Annamellita
2007-12-18 - 22:55:30

haha :) Måste säga att jag känner igen mig! Var inte alls kul när jag skulle till min barnmorska och få ut p-piller. Inte kul att behöva känna sig förnedrad och behöva väga sig så att de ska skriva upp det och massor. Säger som dig, hon kunde bara kollat på mig!

Veronika
2007-12-19 - 01:51:53

vilket dåligt bemötande du fick. i en redan utsatt situation, har varit med om liknande, men de gulliga har iaf varit övervägande....en sak som kan vara bra att känna till om naturläkemedel är att de kan vara ganska potenta. (den största delen av vanliga läkemedel har sin grund i naturen, fast de har gjort om de verksamma substanserna till kemiska) det kan alltså vara en dålig idé att tillexempel knapra johannesört då man äter p- piller efter som det kan påverka den preventiva effekten negativt...

Sofia
2007-12-19 - 04:12:14

Men för i helvete, vilken jävla människa!! hon borde helt klart ha valt en annan karriär! Usch vad ledsen jag blir för din skull :(

Hanna
2007-12-19 - 06:12:32

Vilken j*vla idiot. Hos en gynekolog är man ju extra "utsatt" eftersom att det är ens privata delar. Jag hade rapporterat detta för så ska hon inte få bete sig. Hoppas du får en toppensemester i Stockholm. Kram

Linda
2007-12-19 - 09:27:54

Jag håller med alla andra, vilken skitmänniska.

Kim
2007-12-19 - 10:42:07

fy fan, anmäl henne! jag har aldrig någonsin behövt väga eller mäta mig eller dylikt. hon har bara kollat blodtryck och skrivit ett nytt recept.

leopardia
2007-12-19 - 23:15:28

jag går till gynekologen på vårdcentralen numer istället för barnmorskorna på mvc. om det nu var intressant att veta... har oxå stött på sura barnmorskor, men aldrig med de som är sk riktiga gynekologer, de har på nåt sätt koll på verkligheten och inte sprider massa fördömande pikar omkring sig. har aldrig vägt mig, men de gånger jag varit på mvc har de frågat om vikten förvisso... och massa andra skumma frågor som man inte riktigt hänger med på varför de vill veta...


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: