GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

so it's over...

2007-12-24 | 23:37:40 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

146310-3604

(foto:jag själv)

Så var julafton 2007 i stort sett över..av julklapparna finns bara trasiga apper och ihoptrasslade snören kvar.
Eller, nej, julklapparna har ju öppnats och avslöjats och jag har fått så himla mycket fina klappar av hela familjen.

Men precis som det nu är något som fatas under granen så ekar det en tomhet inuti mig.
Trots denna glädjens högtid och att jag fått umgås och omges av de jag älskar och som älskar mig under hela dagen, så känner jag mig ledsen.

Jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid att inte umgås med mamma hela julafton...att inte få vakna hemma hos henne på julaftons morgon eller att få somna i mina föräldrars hus på julaftons kväll.
Och då är det ändå 7 år sedan jag flyttade hemifrån.
Det är en sådan dubbel känsla att inte vilja gå ifrån mitt barndomshem och hem till mitt och Stefans hem , men samtidigt veta att barndomshemmet inte längre är mitt hem och att jag ju faktiskt vill fira en del av julafton helt ensam bara med Stefan.

Jag blir melankoliskt vemodig med sorgsen blick så här den sista timmen på julafton och jag gråter.

Sen gråter jag för att jag gråter.
Då längtar jag efter att nån ska krama om mig, pussa mig på pannan och vyssja mig lätt och lova att allt kommer att ordna sig.

Så gråter jag lite till.
Bara för att...
Kommentera 11 st

Kommentarer
ronnie
2007-12-24 - 23:47:17

krama krama krama krama krama krama....

Caroline.
2007-12-24 - 23:47:34

Känner också sådär... en hel bit utav julen har liksom tagit ifrån en när man inte längre bor hemma. Endel av traditionerna har fått läggas åt sidan. Även om man bor bara en kvarter hemiifrån mamma så skulle man gott kunna knata över med kudden under armen dagen innan jul och "låtsas" bo hemma under julhelgen bara för att få den där super mysiga känslan tillbaks. Hoppas du har haft det fint idag/kväll. Kram

missjeni
2007-12-25 - 00:15:56

Det är ju snart jul igen,, bara 364 dagar kvar (optimist) :) kram

missjeni
2007-12-25 - 00:16:40

Det är ju snart jul igen,, bara 364 dagar kvar (optimist) :) kram

Isabel
2007-12-25 - 00:37:34

Hoppas att du haft en mysig och härlig jul gumman :)
Du kan väl åka hem till din mor imorgon istället? Kanske inte är samma sak men bättre än inget alls.
Kram på dig tjejen!!!

donnasandra
2007-12-25 - 00:38:02

Jag sover hos mamma o pappa både före och på julafton eftersom de inte bor i samma stad, och skulle nog inte tycka att det var kul att inte ha det så. Hoppas att din julafton varit helt toppen! Kram

Emma
2007-12-25 - 00:58:33

Läs gärna min blogg ;D / Emma

Sweetheart
2007-12-25 - 01:11:06

Känner igen de där känslorna... Inte mycket att göra åt, men gråt lite du så känns det nog lite bättre. Och det kommer ju fler jular, många fler!
Puss i pannan

Mindy
2007-12-25 - 11:37:26

Haha, vad söt du är. Känns så skönt att du skriver det här, för du är ju ändå lite äldre än mig, så då kan jag ju känna mig lugn och sluta stressen med att vara tvungen att sluta vara en lipsill emellanåt. Jag är en sån känslosam människa.

Men jag fattar den där känslan, att man är glad men ändå ledsen.. Brukade kännas så när jag var liten och julaftonen började gå mot sitt slut. Nu bryr jag mig faktiskt inte lika mycket, men det kommer nog tillbaka tror jag.

Kramar!

Linda
2007-12-25 - 13:18:24

Men Annagumman... julen kommer tillbaka. Du får tänka så att det blir roligt en gång till, nästa år och nästa och nästa... eller hur? Kraaam

Mikaelline
2009-03-18 - 11:31:36

Enjoy your website very much. Good job!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: