GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

etthundratjugo..

2007-12-31 | 01:15:03 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

Vad har jag sysselsatt mig med de senaste timmarna?
Jo..jag har kollat igenom bilder..bilder sedan ett år tillbaka.
Och jag har skapat en ny mapp som heter "nyår" och i den ligger 120 bilder som jag valt ut från det gångna året. Dessa bilder ska publiceras här i bloggen under nyårsafton som en slags resumé.

Ett år går så fort i så många avseenden...och i andra ganska så långsamt.
Jag började 2007 som brunett - det känns så avlägset och jag går i mål som blondin vilket känns som hemma.
Jag började året som "smal"..ty jag har förutom kollat igenom bilder även under kvällen försökt få på mig en del klädesplagg som jag köpt under 2007..
De flesta jeans får jag inte ens över höfterna..

146310-3702
Dessa gråa stuprör köpte jag i mars.
Det känns länge sen.
Men att jag ökat i omfång kroppsmässigt känns som om att det gått väldigt snabbt och lite "över mitt huvud". (trots att det sitter om låren och magen..)

Men jag ska ta nya tag nu.
Även om jag tycker att jag rörde på mig 2007 med jogging och promenader och ätit hyfsat hälsosamt så måste jag försöka än mer 2008.
Ty jag har inte råd att köpa en massa nya jeans.
Och jag är en jeanstjej.
Det typiska är bara att när jag fick på mig de där jeansen för 8 månader sedan..ja då önskade jag att jag var smalare...För jag tyckte jag var skitfet.

Vilket jag aldrig tyckte för 10 år sedan när jag vägde 20 kilo mer än vad jag gör idag..


Ja det är märkligt vad man ändras med tiden..ett år eller tio år.
En bild eller 120 bilder...

Fast ska jag verkligen låta vikten vara det det viktigaste år 2008?
Eller ska jag satsa på nåt tyngre..
...Som mig själv?
Kommentera 6 st

Kommentarer
Käthe
2007-12-31 - 01:38:22

Du kan ju satsa på att skicka en faktura till mig. :)) Saknar en, den sista.
GOTT NYTT ÅR på dig med och jag tycker du är minst lika fin nu som i mars.

Elin
2007-12-31 - 11:25:57

Tycker inte vikten ska få vara det viktigaste under 2008. Satsa på att bli nöjd med dig själv istället, kolla på bilderna o försök att se vad alla vi andra ser, nämligen att du ser grymt cool ut med en
skitsnygg stil.

Vikten tror jag aldrig man är nöjd med, oberoende av hur mycket vågen visar...

Sen är det ju alltid bra att röra på sig och äta nyttigt, men gör det inte för att kilona ska rasa, utan just för att du ska må bra! För det är du värd.

Hoppas du får ett kanonbra 2008!

Elin
2007-12-31 - 11:26:05

Tycker inte vikten ska få vara det viktigaste under 2008. Satsa på att bli nöjd med dig själv istället, kolla på bilderna o försök att se vad alla vi andra ser, nämligen att du ser grymt cool ut med en
skitsnygg stil.

Vikten tror jag aldrig man är nöjd med, oberoende av hur mycket vågen visar...

Sen är det ju alltid bra att röra på sig och äta nyttigt, men gör det inte för att kilona ska rasa, utan just för att du ska må bra! För det är du värd.

Hoppas du får ett kanonbra 2008!

Elin
2007-12-31 - 11:26:58

ursäkta blev vist två gånger...

Mindy
2007-12-31 - 15:46:40

Brukar vara så, när man är smal fattar man inte att man är det. När man verkligen är fet tycker man inte att det är så farligt. När jag vägde 30 kilo mer än nu, för ett år sen, så fattade jag nog inte hur tjock jag var ändå. Även fast jag visste att jag var tjock. Nu märker jag ju verkligen skillnad på bilder osv, men kan ändå tro att jag är lite tjock nu också.. Svårt att vänja sig.

Men tycker också att du ska satsa på dig själv. Att ha vikten som allra högsta prioritet när man ändå är skitsnygg och faktiskt ändå håller lite koll på kost & motion är väl onödigt? ;)

elin
2008-01-13 - 12:46:51

ha en bra söndag!

http://modisten.blogg.se/1200223836_katastrof.html

kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: