GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Wednesday Autumn Street Style

2007-08-29 | 09:23:56 | Outfits och Garderoben

Tack alla ni som påpekade och rättade stavfelen i föregående inlägg - ja de grammatiska felen i de engelska textbitarna på illustrationerna - de är nu åtgärdade.
Satt för mig själv ,minns jag, när jag gjorde dem och sa högt för mig själv hur det lät och blablabla..och jag tyckte nog att det lät mer rätt med det Ni skrev att jag skulle ändra till...men tja..

Det var som när jag gick i mellanstadiet och vi varje år hade nationella prov i svenska.
Varje år hade jag endast ett enda fel.

Vi skulle böja ordet ""..och nånstans i min hjärna fick jag för mig att det hette " Gå ,GÅDDE, gått".
Så jag skrev gådde...och en gång hade väl varit acceptabelt, men att sedan skriva just det felet varje år..Det är ju tragikomiskt.

Jaja, nog om det.

Över till Dagens Street Style, som visst har påverkats av höstvädret.

146310-2175

(Foto,illustration,layout: Jag själv)

"Amelia" har på sig
*Fuskpälskrage, Köpt i Paris
*Läderjacka, Ebay
*Klänning, Indiska
*Strumpbyxor, Lindex
*Väska, Miu Miu ( vunnen på Ebay)
*Pumps,Mixage
*Pärlörhängen, Gjort själv
Kommentera 10 st

Kommentarer
Marlene
2007-08-29 - 10:03:00

Gomorron! Den här idén med att teckna dagens streetstyle är helt suverän! Keep up the good work. :) Hoppas du får en fin dag. Kram!

Kim
2007-08-29 - 10:18:22

ibland kan det vara så, att man grubblar & grubblar men ändå vill hålla det inom sig.

Lillefot
2007-08-29 - 10:21:58

Skulle lätt kunna tänka mig en vit stor tee med den blonda bruden som tryck här nedanför. Du gör det så jävla bra! :] Skissar du först och redigerar i datorn, eller hur går detta mästerverk till? :] Hur som helst, ikväll drar jag uppåt i landet. Jag är skiträdd, men det ska nog gå bra. Vi hörs säkert när jag kommer hem. Hugs!

Eva
2007-08-29 - 10:25:13

hehe
Ja men vissa saker kan man ju ha svårt för... jag har också en grej som jag inte kan lära mej. Ska inte berätta här.. kanske ska jag ta det i min blogg någongång eller inte. ;o))
Gillar din höstbild, kanonsnygg!! :o))
Kramar Eva

magnus
2007-08-29 - 10:25:47

Hej partner! Ska iväg på nervös intervju nu. Men imorgon tänkte jag börja på en historia om när "Svensson" träffades på högstadie-discot! Du får gärna döpa dem eftersom det är dina gubbar =) Skrivs ikväll!

Josefinalina
2007-08-29 - 10:35:43

Jag har fått jobb på ett fjällhotell/stugby i mellersta Norge, mitt ute i ingenstans. Ska städa och servera. En spännande resa på egen hand!

Knutte
2007-08-29 - 11:48:12

Hehe men va mysigt!
Jatack, haft en bra kväll, varit ganska trött dock, själv då? :)
Kram

Jessica
2007-08-29 - 12:19:23

Ju hhhm på mig som är 170 cm går hunden INTE upp till knäna men dom är ju lite runda men inte höga?! alls:) Super gulliga tycker jag dom är:)

Lida
2007-08-29 - 13:00:43

Jag har sagt det en gång och säger det igen! du har så talang!
svar: tack så mycket om hon visste att du sa det skulle hon nog säga "takk!"

Mrs Harajuku
2007-08-29 - 13:18:06

Heeej gumman! Vilken fin streetstylebild för idag! Gillar hösttouchen på den! :) Här i Ö-vik är 10 grader varmt idag och en kall, klar höstdag! Lovely!
Kommer inte att blogga mer idag för vi ska till landet efter jobbet och käka med svärföräldrarna och kommer nog hem så pass sent att det är dags att sova då.
Ha en alldeles underbar dag, hjärtat! Tycker om dig också! :)
Kramar din vän, Mrs Harajuku


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: