GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

One blue bag

2007-08-14 | 13:26:32 | Accessoarer

De flesta av er gissade rätt att paketet/presenten som Stefan kom hem med igår var ifrån Lindex men ingen av er gissade rätt vad som var i.
Underkläder gissade ni på...well..näe..
Och visst, jag gillar att få en bh och en trosa i matchande set eller trosor som Stefan själv valt ut.
Men jag tycker verkligen det är "höjden av kärlek" när han gått in i en affär och köpt mig en väska!
För det var just det som paketet innehöll - en blå skinnväska med portmonnäknäppning!

146310-2077
( foto: Jag själv)

Har redan använt den och packat ned mobil, nycklar, småpengar, bankkortet och ett lypsyl i den.

Han är väldigt bra , min pojkvän, på det där med att ge överraskningspresenetr och snappa upp att man uttryckt en önskan om något...långt mycket bättre än mig.

Under de 3,5 år vi snart varit ett par så har han utöver fantastiska födelsedagspresenter och julklappar bara helt apropå/ utan anledning överraskat mig med
* 1 annan väska
* 1 badrock
* Flera stycken presentkort på klädaffärer
* White Stripesskivor
* Små smurfar och roliga gubbar
* Spel
* Skickat små brev på posten med hälsningar och lotter
* Filmer
* Blommor och godis
* Underkläder


Tror den där badrocken var det första jag fick och den har jag på mig nästan varje dag..och jag är än idag imponerad över att han gick och kånkade på det stora paketet en hel dag i Göteborg..Ja, han köpte den en dag när han var där och hade lektion när han pendlade och pluggade där några dagar i veckan.

Den andra julen vi firade ihop blev jag också bara helt "tagen" när jag öppnade kartong efter kartong som innehöll en kavaj, en tröja, en jumper och en t-shirt, i helt rätt storlekar och utan att jag specifikt önskat det.

Hmm, undrar vad jag har gett honom egentligen..

Han vet att jag älskar väskor...jag älskar honom..
Kanske är Kärleken i sig den bästa accessoaren man kan ha?

Vad är det finaste Ni fått av Er partner eller en vän? Något som betyder lite extra?
Kommentera 42 st

Kommentarer
Tova
2007-08-14 - 13:53:36

jättesöt väska..skymtade nått blott när jag gick förbi lindex igår..tror nästan det var den där väskan..gud jag tror aldrig jag direkt fått nått av nån boyfriend, eller jo en av dem var en riktig sugerdady men han var iofs dum i huvet också så det blir liksom inte samma grej då..det är mest kul med små pressenter som man får utan anledning..och mest kul att ge bort sånna saker också!
jag saknar dina illustrationer här i bloggen!
kram kram!

Emilia
2007-08-14 - 13:54:48

Vad gullig din karl är ;)
Jag har fått underkläder, konsertbiljetter, festivalbiljetter, godis, blommor, mitt favorit TV-spel(haha), filmer etc...
Vad hade vi gjort utan våra pojkar? :)
Ps. Jag har haft så fullt upp på sistone att jag inte hunnit blogga eller någonting kul. (Läs så förstår du) Men förhoppningsvis blir det ändring på det nu :)

Anna
2007-08-14 - 13:55:56

Gud vilken fin, älskar färgen!

Evaldsdottir
2007-08-14 - 14:07:47

Det finaste... måste vara morgongåvan dagen efter vårt bröllop. Jag trodde att han hade glömt det men på kudden fanns ett fint paket med ett silverhalsband i. Hade inte önskat mig det men det passade min smak helt perfekt. Mitt favorithalsband trots att jag fåt många efter det.

Lina
2007-08-14 - 14:08:47

Guuuud vilken söt rackare du hittat ;) Mitt ex brukade också skämma bort mig, dock bara betala det jag ville ha. Inga överraskningar och tur var kanske det, för han ahde ingen bra smak :P

Lida
2007-08-14 - 14:16:36

Gud så söt. och gud så gulligt!
'svar: jo nr e jättebra. Massa roliga höstprat:)

M
2007-08-14 - 14:30:56

ååh va gulligt ju!
det finaste jag har fått är en ring... (inte förlovnings utan en jag älskar dej ring sa han)
sedan buketter med vilda blommor det gillar jag :)

Åsa
2007-08-14 - 14:45:03

Han är allt bra den där Stefan. Tänk om mitt ex hade gjort sånt... Då kanske det inte skulle varit ett ex? ;)
Kram kram

Guldregn
2007-08-14 - 14:46:29

Vad sött =). Ibland är det de små överraskningspresenterna som varken kommer på julafton eller födelsedagen som man blir allra gladast gör. Jag minns när min pojkvän och jag hade varit tillsammans tre månader och han kom hem med tre röda rosor, jag blev alldeles överraskad och glad. Jag måste dock erkänna att jag är väldigt förtjust i änglavingarna från CC Skye som jag fick på min födelsedag :).

agnes
2007-08-14 - 14:46:50

Åhh, vilken fin väska!
Din pojkvän verkar vara väldigt snäll!:)
Jag har fått fina halsband av mina kompisar som jag anvädne väldigt flitigt!
och en gång så var jag ihop med en kille i 2an och 3an han gav mig ett jättefint hjärthalsband :)
Kraam.

Sandra
2007-08-14 - 14:58:28

När Ipod´sen hade kommit ut gick jag och suktade efter en sådan en evighet! Min kompis fick en i julklapp och då blev jag självklart (om möjligt) ännu mer sugen! Tills den dag då min söta pojkvän kom hem till mig med ett litet paket innehållande en liten fin, svart Ipod.
Jag kunde ju knappt tro mina ögon, då den hade kostat över 2000.
Han är söt min pojk ;) Hihi

Tess S Butterfly
2007-08-14 - 15:11:36

jag fick en friis company väska som första riktiga precent. Han visste att jag gillade den så en dag sa han att han skulle hämta mig lite senare och senare fick jag en väska och han fick en sjukt glad flickvän. Nu är vi sambos och kan inte leva utan varandras kärlek. Kärlek är den bästa accessoaren men något man inte hittar överallt utan endast hos dom speciella diamanterna.

Tove
2007-08-14 - 15:17:14

supersöt väska ju!
alltid lika kul när man får nått helt utan anledning..:)

Sandra
2007-08-14 - 15:18:23

Super söt väska och oerhört fint att du fått den av sambon! :)
Kommer inte på nåt specifikt jag fått nu som betyder nåt speciellt (förrutom biljetter till massa bajen matcher som mamma betalar) Men jag fyller år om ca en måndad, och mamma och pappa vill ge mig en moppe om jag fortfarande vill ha en. Visst det är/var rätt många som har fått en moppe på 15årsdagen, men jag tycker det här är lite mer speciellt eftersom mamma och pappa inte har såå mycket pengar egentligen, vi sparar för fullt till våran thailandresa (den är fruktansvärt dyr..) Så för mig så betyder tanken, att de vill ge mig något som jag önskat mig i flera år oerhört mycket.
Det här blev lite konstigt formulerat men jag är lite trött...
kramar

Maja
2007-08-14 - 15:21:00

Jag tycker det är fantastiskt att han prickar så rätt! Det visar att han känner dig väl, att han älskar dig och bryr sig. Han gör det med elegans, skulle man kunna säga, han överraskar dig. Ja, det bästa jag fått... Jag får också en hel del. I julas var det mycket; kuverthalsband från Cornelia, SPA-behandling (som jag ännu inte bokat tid för), manikyr, badrock, resor, stövlar, skinnjacka (mer som kavaj), böcker, and so on and on. :) Jag kan inte välja det bästa, eller det rätta.

Anonym
2007-08-14 - 15:32:13

rolig och pinsam, sen så låg det ett vykort på skrivbordet :D

Sanna
2007-08-14 - 15:34:05

Vad gulligt av honom : ) jag skulel bli jätteglad om min pojkvän inhandlade kläder eller accesoarer till mig. Tyvärr är han så osäker åh rädd att det ska bli fel, därför har det blivit presentkort när det gäller kläder. Dock är han ruggigt grym på att välja parfymer till mig :D har jag fått ett par gånger:)
Kramar stumps!

Yolla
2007-08-14 - 15:38:41

Va fin! :D

Sofia
2007-08-14 - 15:43:30

Fin väska, härlig färg!
Snällt av killen!

katta
2007-08-14 - 16:11:07

nämeh! så romantiskt! och vilken snygg väska! min kille är också väldigt romantisk och gullig, men han skulle aldrig köpa nån "tjejgrej" till mig, för han tror inte att han kan min smak! det är synd tycker jag för det vore hur gulligt som helst att få ett smycke eller klädesplagg som HAN gillade ju :)

Sofia
2007-08-14 - 16:13:09

Bullarna börjar ta slut så du får skynda dig om du ska ha en eller två haha ;)
Mm det var himla snygg toa =)

Malin
2007-08-14 - 16:39:16

Vad gulligt av honom! :)

Emmelie
2007-08-14 - 16:39:27

Ojojoj så sött! Min sambo är också bra på att komma med överaskningar utan vidare, jag blir alltig lika glad!

Victoria
2007-08-14 - 16:43:10

Ja helt rätt :) en helrasig skogis är hon.

Knutte
2007-08-14 - 17:22:36

Tackar :)
Hehe, arsenal, nej usch dem gillar inte jag, kan nog vara säkrast att hålla tyst ja :P
Snygg väska och snäll pojkvän du har :)
Kram

Alexandra
2007-08-14 - 17:26:07

Vad gulligt :) Har också vart ihop med min pojkvän i 3.5 år (vi blev ihop i sjuan haha) :)

elin
2007-08-14 - 17:30:48

åh, den där väskan är riktigt snygg

starish
2007-08-14 - 18:08:02

snygg väska! såna modeller gillar jag med! =)

Soph
2007-08-14 - 18:21:43

ÄLSKAR, totalt älskar dem små väskorna från lindex!

sofie
2007-08-14 - 19:04:02

jätte söt väska! vilken snäll pojkvänn du har=D

Kim
2007-08-14 - 19:21:27

åh, jag kollade på en sån där blå väska på lindex igår! :) jag vill också få presenter!

Hanna
2007-08-14 - 20:14:58

Söt väska. Vilken härlig kille du har som ger en massa presenter. Sån är inte min kille. Men han är bra på andra sätt istället. T ex att han har full förståelse för att kroppen förändrar sig när man fött barn.....

AmandaB
2007-08-14 - 20:56:55

Vilken fin väska! :)

Att ha det gott
2007-08-14 - 21:40:34

Vilken härlig färg GULLIGT av honom

anna
2007-08-14 - 22:05:19

katta: mmm han är gullig min Stefan, vilket man kanske ibland glömmer i vardagens gnabb om sopor och så.
Men jag tror även han kan vara som din kille - osäker på huruvida han vågar köpa eller om han gör fel.
kram!

Pyngve
2007-08-15 - 04:02:13

Åhh, va gullig din pojkvän ääär! Det är ju det bästa nästan, när en kille lägger saker på minnet och överraskar en, för dum som man är så underskattar man ju det manliga könet lite när man måste tjata, tjata, tjata typ om allt det lilla vardagliga och det går rätt igenom öronen på dem ;). Har vart ute o festat till det lite idag, tisdagarna här är lill-lördag och arbetslös som jag är denna veckan så tackade man inte nej för en gångs skull. Har nog lite dig o skylla på att Tequila Rose flaskan slank ner så fort, fick ett infall o köpte en flarra på systemet innan, aldrig druckit det hemma utan bara på krogen... och oooj, va den slank ner fort!! Har fått presenter med väldig omtanke av min kille, men det finaste var nog när han bara efter ngn månad ihop sa att han skulle vilja ha barn med mig!! YAIKS! Han var så säker på vad han ville, så det rös i hjärtat.
Nu i helgen firade vi ett o ett halvt år tillsammans, och kärleken är starkare än någonsin, och även barnasuget börjar bli stooort! ;) Vi får la se vad som händer.... Kram o gonatt!

Mrs Harajuku
2007-08-15 - 05:57:15

Men Anna! Vilken karl du har! Keep him, verkar ju vara en pärla! ;)
Det bästa jag fått av min make är en tavla han målade till mig våran första Alla Hjärtans Dag. Hänger i sovrummet nu och jag fullkomligt älskar den! :)
Jag tror att det bästa jag gett honom var Guitar Hero till PS 2, älskar vi båda!
Kramar från norr!

Mia
2007-08-15 - 08:35:24

Åh, va fint! Alltså både väskan och gesten! Jag börjar fundera på om min kille skulle göra en sån grej. Och jag behöver inte fundera särskilt länge innan svaret blir: näeh. Min kille är den praktiska typen, att allt han köper måste vara till användning. Och det är då inte en väska enligt honom antar jag. Haha. Du är lyckligt lottad helt enkelt ;-)

Sofie
2007-08-15 - 11:35:49

Sicken kille! :)

Emelie
2007-08-15 - 20:29:35

Svar: Taack :)åhhh,såå snygg ;D
oj,det finaste jag fått. de måste vara en speldosa som jag fick när jag hade jobbat på ett dagis i 4 veckor :)Den var så fin & jag har ingen speladosa har alltid vela ha en,nog hade jag en när jag var lite men den vill man ju int ha framme.

Hannah
2008-06-19 - 17:13:48

Hmm.. Jag fick en claddaghring på vår 1 månadersdag.. Det var tjusigt. Men jag försöker fortfarande hinta min pojkvän att "Milajki smyckena är så fiiina... Jag skulle dööö om jag hade ett.." Men jag tror inte han fattar ;)

Victoringebjorg
2009-02-16 - 08:50:37

The spam is very bad everywhere. anyway really enjoy your site


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: