GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Så typiskt mig själv att vara elak, mot mig själv.

2007-04-25 | 19:46:27 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1348


Gud vilket ljuvligt väder! Det är sommar ute! Kunde ta av mig och bara sitta i linnet och vara härligt kreativ en stund. Jag har skrivit en mininovell, jag har ritat och jag har fotograferat en massa. Blommor och blader, humlor och lattes och solstrålar och mig själv (ego som jag är).

Hmm kanske att jag är aningen febrig och yr fortfarande , kanske att jag är en liten hippie i hjärtat - sjuttiotalsälskare som jag är och klädd i korksulade kilklackssandaletter ( eller var förut) och utsvängda jeans. Kanske är jag hög på nässpray och Alvedon , men jag gillar min nya illustration...en naken flicka med växtlighet i sitt hår. Och jag verkar ha en förkärlek att göra flera versioner av mina illustrationer, i olika färger...ja lite Andy Warhol så där, som någon vänligt söt själ här om dagen kommenterade.

Så typiskt mig förresten...att jag innan jobbintervjun gick och vägde mig för att riktigt säkert ha något att vara ledsen över istället för att glädjas över att ha fått ett litet jobb som innbär att få syssla med sådant jag gillar...att jag fått ett förtroende och en uppmuntran dessutom att starta eget...en början på kanske något helt fantastiskt.
Så typiskt mig själv att vara elak, mot mig själv.
Kommentera 13 st

Kommentarer
Anonym
2007-04-25 - 19:51:44

roliga bilder som vanligt :)

Minna
2007-04-25 - 20:02:01

Det är underbart väder ut:D Älskar verkligen det du ritar, men det vet du redan :D
Puussar

Malin
2007-04-25 - 20:16:46

Jag tror det kommer gå skitbra för dig i framtiden! Du kan ju ringa mig om tio år och ge mig lite av pengarna, som jag lär behöva då ;)
Skitsnyggt att du gör flickorna i olika färger, sätt upp det på väggen tycker jag!
Jag skulle också vilja ha tid att vara kreativ...

Kraaaam på

Anonym
2007-04-25 - 20:19:14

Coola bilder !!

Ellinor
2007-04-25 - 20:32:43

Ja himla konstnärligt :)

Felicia
2007-04-25 - 20:37:14

DU! Jag har ett tips. Fast du kanske redan har provat det men Krom ska tydligen vara jättebra mot socker och godis-sug. Det balanserar insulinnivån eller något sådant. Jag käkar det nu och en viss skillnad bara efter några dagar tycker jag nog att det är... Kram på dig!

anna wintour VECKOMAGASINET
2007-04-25 - 20:38:58

Förlåt så hemskt mycket att jag tjatar men jag är skyldig dig 350 kr men har inte kvar din hemadress för att kunna skicka pengarna. Kan du sända den på nytt till min mail [email protected]

En fråga: Du har ofta dryck eller något gott som du har tagit kort på varför just något att äta?
2) Du skriver att du har fått ett jobb jag har läst igenom många många inlägg man fattar ändå inte vad det är för jobb, förlåt om jag är trög.

3) fan vad du ritar bra

Elin
2007-04-25 - 21:38:32

Hej Anna.
Du behöver inte be om förlåtelse för att du skrev ett inlägg till mig! Vad du än skriver blir jag glad (jag får inte så många inlägg vettu). ;) Men nu till saken, jag vet att du har gått ner en massa från att ha varit, ja vad ska man säga, mullig (?). Det beundrar jag dig för. Men då borde du veta att man pendlar lite i vikt. Och jo muskler väger mer än fett. Jag tränade varje dag under i stort sätt 6 år (då jag elitsimmade) och jag vägde mer då än nu, vilket betyder att jag har gått ner en massa muskler och gått upp lite i fett. sen måste du tänka på att mycket träning kräver mycket mat! Åt som två hästar på den tiden och det får man tänka på nu. Vad jag vill komma till är att det enda det är fel på är din självkänsla, inte din kropp. Var stolt över dig själv att du har åstadkommit det du faktiskt har! Så länge du inte väger lika mycket sm du gjorde när du bestämde dig för att jobba på att gå ner är ju bra! Felet du gör är nog att tänka för mycket. Ät nyttigt men inte för lite, träna lagom och jobba på din självkänsla. det är mitt tips. Och fortsätt skapa!!! kramar

Angelica
2007-04-25 - 21:51:12

Åh, härlig bild, som du alltid lyckas med :). Kram kram

Fia
2007-04-25 - 21:51:39

Vilka härliga bilder! De är verkligen superfina!
Sen tycker jag att du är söt. :)

Du har en toppenblogg och jag är inne här flera gånger om dagen för att se om du har uppdaterat!

Hoppas du får en bra dag imorgon!

Kram
/Fia

Gbolinen
2007-04-25 - 23:25:55

Får säga att dina bilder slår Warhols soppburkar anyday. Monroe bilderna var ju bara plagiat ändå...:-) Och hon andas....sommar.

Anna
2007-04-26 - 08:12:50

Gbolinen: äsch..så du smickrar Herr D&G.
...men vad andas du då?...haha

Sweetheart
2007-04-26 - 09:04:58

Åh vilka härliga bilder! Den skulle också sitta utmärkt som stor tavla på någon tom vägg! :D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: