GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Om mode nu är något man ska kunna....är inte det mer en "känna"grej?

2007-04-10 | 14:26:47 | Foto/Fotografering

146310-1254
Tillbaka i hemmets trygga och lugna tysta vrå efter en skoldag med beslutsvelande, gnabb och småhätsk stämning till en början...

Nu sitter jag vid min älskade lap top, med en väldigt lös B-tangent efter förra veckans hyllolycka, och gör färdigt orginalen till en affisch samt vernissagekort. Jag har precis avnjutit en Nutrilette Browniebar till lunch tillsammans med den skummigste kaffemedvarmmjölkochkanel jag nånsin gjort. Ojoj vilket bubbligt mjölkskumberg det bidde.
Jag har fluktat lite i nya numret av Cosmopolitan som jag fick på posten, tillsammans med mina två tees jag köpte på Ebay i förra veckan - I Love them! Bilder kommer senare boys and girls, I promise.

Tror ni att Hudkliniken ringde upp på utlovad tid? Nej.
Tror ni att de har ringt upp alls? Nej.
Tror ni att det gick att ringa tillbaka till dom och undra varför de inte ringt som utlovat? Nej.
Tror ni att det var dom som ringde nu medan jag skrev? Nej.

Jaja, nu ska jag pilla vidare med layouten så jag kan maila iväg den.
Ska bara skratta lite till åt en kommentar jag fått idag angående min väldigt gröna väska ifrån någon som kallar sig för just " Någon".

"fan vad ful väska du har köpt. DU KAN INTE MODE!"


Haha.

Att man köpt något som i någon annans ögon är fult betyder att man inte kan mode. Betyder det att allt mode är snyggt? Och om man tycker att allt mode är snyggt har man då alls ett eget tycke, smak och tänkande?
Eller kan man mode först när man vågar att inte följa det slaviskt? När man kan tycka om saker och vågar bära dem oavsett trender? Och har jag någonsin, egentligen, över huvud taget ens påstått att jag kan eller vill "kunna" mode? Om mode nu är något man ska kunna....är inte det mer en "känna"grej? Fast å andra sidan har jag faktiskt läst att lack, grönt och stora väskor är moderiktigt....
Jaja.

Haha! Och Nu, käre Någon, fick du antagligen lite sådan där uppmärksamhet som du nog väldigt gärna ville ha med din snonyma kommentar. Det var väl roligt? Eller ska Någon kalla mig för looser nu?

Kommentera 20 st

Kommentarer
Anonym
2007-04-10 - 14:27:16

bra inlägg som alltid :)

issa
2007-04-10 - 14:34:29

jag tror du får komma och lära mig hur man gör såna där skummiga latte, vad är hemligheten?:P din väska va jäkligt snygg! även om jag inte hade valt en grön(inte min favvofärg) så får man väl ha va man vill. tänk att folk alltid måste va så ruskigt negativa!

Nina
2007-04-10 - 14:36:18

Jag vill också ha en sån god latte, jag ska nog lära mig det :)
Vilken knäppgök som var tvungen att påpeka, sånt ska du inte bry dig om.
Keep up the gooooood work.
KRAM

Martina
2007-04-10 - 14:53:14

Läkare e helt hopplösa. Känns som Google har blivit min läkare nu. Där får man bättre svar än av läkarna. Håller helt med dig ang mode oxå=)

Sofia
2007-04-10 - 15:01:27

Latte med skum = Cappuccino :) Cappucino är 1/3 espressokaffe 1/3 ångad mjölk och 1/3 skum

Annars håller jag fullständigt med dig ang. mode. Dessutom är det fegt att göra påhopp utan att stå för det genom att tex kalla sig för "någon". Hatar sånt!

Hoppas du har en fin dag annars. Jag har varit ute på landet en sväng och andats koskitlukt och varit ute och gått i solen :)

Emilia
2007-04-10 - 15:17:28

Vad god latten såg ut:)

Fröken T
2007-04-10 - 15:19:09

Finns inget bättre än en ny tidning. Sitter på jobbet och längtar hem till ELLE :)

Åsa
2007-04-10 - 15:25:11

På dom bara! Någon ska inte kunna klaga på snygga väskor bara för att Någon inte var ett eget liv ;)

Leve gröna väskor!

Sandra
2007-04-10 - 15:36:38

Man ska tydligen se ut som alla andra och gilla samma saker...visste du inte det? ;-) Skämtåsido, jag vill se dina fina tees!!

Camilla
2007-04-10 - 15:36:42

Åååå, då kommer nya cosmo ut i affären imorgon eller på torsdag. *gött* Stod just på ICA och höll i senaste nummret av damernas, men tänkte att jag får vänta lite med den. Fick ju på posten idag debut nummret av tidningen Modette. ska bli spännande och se vad den erbjuder.

Måste bara säga att jag håller med dig om det du skrev om mode. + att din gröna väska är jätte snygg. Skulle gärna vilja ha den om jag inte varit så fasligt förtjust i den röda.
*kram kram*

Carolita
2007-04-10 - 15:54:30

Bra inlägg! Det är ju bara ngn som har jävligt tråkigt som försöker provocera...

Btw är nutrilettbarsen goda?

Anonym
2007-04-10 - 16:07:07

man behöver inte köpa saker för att det är mode
Finns en kul liten sak i min blogg. Kolla in :D

Ofelia
2007-04-10 - 16:10:48

Haha, vissa har fan mindre existerande liv än en annan. Det är bara att garva åt en sån där kommentar. ;D Väskan är ju assnygg, skulle inte ha ngt emot att trippa runt med en sån - men som du redan kanske vet så känner jag mig ju obekväm med såna där handväskor. Hur läckra de än må vara. Och du både kan och känner mode. Jag vet.

Btw. Har du testat Naturdiet's browniebars? De är ju mumsigare än Nutrilette. Tycker jag. ;) Annars är mina favoriter några jordgubbsaktiga Atkins-bars som jag köper på hälsokosten.

Puuuuuuuussssss!

elin
2007-04-10 - 16:11:47

Att folk ens orkar klaga på andras smak. Suck. Ha det så bra!

Malin
2007-04-10 - 16:36:02

Hahaha you go girl :D Pisk på Någon bara ;)

bänita
2007-04-10 - 16:39:13

Haha samma här, typsikt när det händer massor i helgen. (hoppas det kommer efter).

Emelie
2007-04-10 - 17:07:56

Jag tyckte iaf att din väska var fin, så de så =)

Sandra
2007-04-10 - 22:42:59

Jag gillar din väska, den var snygg och annorlunda! Men vad jag gillar ännu mer är din blogg, du verkar vara en härlig tjej :)

Estelle
2007-04-12 - 23:01:13

Fint ihopplock av bilderna!

Arntmathea
2008-11-04 - 14:19:43

I searched a long time for such an great article. Thank you very much.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: