GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Ocean girl....I am drowning.

2007-04-17 | 07:21:16 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1292


Tecknade en badflicka...Skulle vara härligt om himlen vore så där blå och solen så där gul och vädret så varmt att bad skulle vara möjligt utan den minsta tillstynnelse till gåshud...fast å andra sidan har inte jag badat utomhus sedan 1993...Men jag har inget emot badväder i sig! Dock känns det som att jag är på väg att drunka inombords i det stora havet med de tysta mördande tårarna..

Jahapp..tyckte magen kändes plattare än på några veckor och stegen lättare och tycker jag rört på mig mer än normalt så då gjorde jag nyss det fatala misstaget att med gott mod ställa mig på vågen...Och allt det jag lyckades gå ner för året och hålla mig till i mer än halvåret är tillbaka...hoppade snabbt av och försökte andas.....Nu känns allt tomt.

Vad ska jag göra nu?
Kommentera 14 st

Kommentarer
Lotta
2007-04-17 - 07:57:42

Du vet att muskler väger mer än fett va?
Så att om du känner dig plattare och fastare är du säkert det efter alla dina jogginturer, men att du kanske gått upp två kilo eller så i muskler.

Johanna
2007-04-17 - 08:31:17

Jag hatar det där... när man känner sig jätte smal och fin och glatt hoppar upp på våren som visar att det snarare är motsatsen... Då sjunker humöret på en gång!

H
2007-04-17 - 08:32:47

Kollade på Eos kameran den du har igår..Den var jätte fin och skön att hålla i...En riktig tjej kamera tyckte jag..Fanns en jätte fin Nikon oxså men den kändes klumpig..Jag är så glad för jag ska jobba hela veckan nu det känns skönt...Jag är en arbetsnarkoman hihihi..Ha en jätte bra dag...kramiz

frida
2007-04-17 - 08:43:27

jag ha själv haft problem med vikten.
jag tror att en del av mig aldrig kommer bli helt nöjd, som du så ofta skriver, man jämför sig alldeles för mycket med alla andra. men något som hjälpt mig är att helt sluta väga mig, för vågen gav mig alltid panik. jag vet så väl när jag gått upp något kg, och det tror ja de allra flesta märker, man behöver ingen våg. lev ett sunt liv, promenerar och rör på dig, unna dig saker du tycker om, men i måttlig mängd.
pröva iaf ett tag utan våg, kan vara svårt att bryta mönster om man har för vana att väga sig på morgonen. men jag tror att det är vettigt att försöka.
ta hand om dig, och sluta hacka ner på dig själv, var stolt över den du är, det du gör och det du gjort. du är bra, och duger precis som du är!

Lovely Li
2007-04-17 - 09:22:15

SLÄNG VÅGEN ÅT HELVETE!!! Du hör ju på dig själv! Du kände dig "plattare" än någonsin och mådde bra, sen ställde du dig på vågen och nu känner du dig tom... Vems är felet? Jo, Mr Våg! Släng ut den!

Jag instämmer dessutom väldigt mycket med tidigare "talare" Lotta. Du är förmodligen plattare för att din muskulatur har blivit bättre och då väger "den goda" förändringen!!! Du kan inte stirra dig blind på vågen gumman! Gå efter hur du känner dig! Då hade du ju fortfarande mått bra, eller hur!? Var nu glad åt den fina soliga dagen hjärtat!

Ofelia
2007-04-17 - 09:40:02

Tja, jag älskade dödskalletrsyck o.dy innan själva trenden kom. När döskalleboomen kom blev jag totalanti. Känns liksom lite smålöjligt att tom bebiskläder finns med detta tryck fortfarande.
Men summa summarum smyggillar jag det fortfarande - beror lite på hur, vad och när. Och jag tror verkligen jag skulle älska den där klänningen. ;)
Att den kanske kommer bli totalute inom en snar framtid ger jag blanka fan i... (woho, vad rebellisk jag är!) :D
Och så var det de här med vikten... Jag är likadan, jag kan känna mig riktigt fit och slank vissa dagar och sen när man väl ställer sig på helvetesvågen och man ser vad man eg väger - ja, då brakar helvetet lös.
Jag har ju varit riktigt, riktigt smal i nästan hela mitt liv (47 kg till 165 cm), sen fick jag en riktigt överjävlig depressionsdipp och de satte in en medicin som ledde till hög aptit. Alltså låg jag på sofflocket, orkade nada eftersom jag var så nere, och åt, åt och åt. På ett år gick jag upp nästan 20 kg! Sen blev jag på smällen. Och därefter har jag inte riktigt orkat ta tag i min övervikt, har haft noll motivation. Nångång i slutskedet förra året bestämde jag mig dock: nu eller aldrig! Jag började motionera (lite i taget, jag antar att om man sätter ribban för högt på en gång så tappar man lusten) och äta bättre. Och ta-da - nu är jag på minus 11 kg. Känner mig jättetstolt och det är så skönt att kunna kommai gamla jeans och inte kunna bära de nyare byxorna - de glider ner över höfterna utan skärp... *fniss*
Men jag får som sagt panik bara vågen visar +1 kg. Jag känner mig fetare än fetast och det hjälper inte hur alla andra ger mig beröm för att jag gått ner i vikt.
Har som mål att gå ner cirka 10 kg till. Det lär bli hårt, men jag ska fan klara det även om det tar tid. Muskler väger ju mer än fett och... de sista kilona sägs ju vara svårast att få bort... aargh.
Jag tycker iaf du är jättevacker. Sug åt dig det nu, gumman!
Kramar,

Johanna
2007-04-17 - 09:52:28

Förut så tipsade du om att man kunde bli te ambassadör på lipton, så jag gick in och gjorde det (skrev in din mail som tipsare ;)) Men jag har inte fått något te hemskickat ännu!
Har du fått hem ditt te än?
Kram

Nina
2007-04-17 - 10:25:38

Allting handlar om hur man känner sig SKIT i vågen, jag har helt slutat väga mig och känner på kläder och känsla numera jag höll på att hamna riktigt illa pga av allt vägande.
Du är VACKER och ska inte bry dig om vikten.
Ha en riktigt fin dag.
KRAM

Jennie
2007-04-17 - 10:58:13

Håller med Nina! Väg dig inte, du är fin som du är!
Ha en bra tisdag! :)

Sweetheart
2007-04-17 - 11:15:29

Usch så jobbigt det lät gumman! Men tänk på att du är ute och går en massa och springer och gör sit-ups - det bygger muskler! Så magen kan mycket väl vara plattare och fastare, men muskler väger som du vet ;) Huvudsaken är att du känner dig nöjd! Och det gjorde du innan du ställde dig på vågen eller hur? Jag skulle kasta iväg den om jag vore du, själv har jag aldrig agt en våg och ställer mig på en kanske max 2 ggr om året. Omöjligt att veta om jag går uppe ller ner då :) Hoppas du får en bra dag i övrigt och att dessa känslor försvinner! Stora kramar till lilla flickan!

issa
2007-04-17 - 12:13:19

oj den satans vågen som bara förstör o förstör. samt bringar så mkt lycka när man lyckats gått ner ett kilo:P den är förrädisk!! precis samma sak hände mej i påskas(hade inte huggit in på godiset än:) jag kände mig smal o fin och hoppa upp på vågen, nä jag vägde mer än nånsin. tänker aldrig mer väga mig! ska vi bränna våra vågar?:)

Madde F
2007-04-17 - 16:43:40

men! vad spelar det för roll vad vågen visar, om man mår bra och det känns bra, då är det bara att strunta i vågen. Låt den inte ha en sådan stor roll i livet. du är fin precis som du är, oavsett några kilon + eller - . Jag vet att det alltid är enklare att säga saker än att verkligen kunna ta det till sig och känna så. men jag hoppas verkligen att du ser vilken söt tjej du är. oavsett vikt.

Anna
2007-04-24 - 11:07:04

Johanna: Näe, jag har inte fått mitt te heller...buhuhuh!!!

Madde F: Tack...tack så jättemycket *kramar om massor*...sådana kommentarer värmer.

Kjartanolea
2009-03-04 - 10:27:53

Hey, this is a great site, I learned a lot!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: