GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Mina lår ansöker om skilsmässa men fötterna släpps fria

2007-04-14 | 16:27:48 | Foto/Fotografering


146310-1273


En strålande fin dag hittills med en mindre paniksjälvhatsattack under den soligt sköna promenaden med mamma.

Alltså det är ju helt otroligt! Vilket väder!! Det är ingen skillnad mot en stekhet sommardag idag! Mina fötter har jag släppt fria i väldigt höga, öppna kilklackssandaletter och det räckte med enkelt vitt baslinne och very baggy jeans när jag och Stefan strosade som semesterfirare på stadens torg och gator förut. Vi satt på en bänk och tittade på påklädda människor och sedan gick vi in på svala Konsum och köpte marinad, vitlöksbaguette och stoooora färska jordgubbar.

Efter det kom mamma förbi och jag och hon gick en sväng till på stan och jag fick välja blommor av en torghandlare att ha i min balkonglåda som mamma nu fixat åt mig. Hur fint som helst.
Sedan gick vi då på promenaden, där jag bröt ihop en stund och grät och snyftade och mascaran och svetten och tårarna kladdade mot solglasögonen och det värkte i kinden med bölderna. Mamma luktade gott, som bara hon kan av mysk och hon kramade om mig och sa snälla saker som jag blev arg för..för det hjälpte inte. Vi gick in i skogen och plockade lite vitsippor och mina very baggy jeans blev leriga av den halvgeggiga skogsmarken.
Men vad gjorde det? När jag kom hem var det ändå för varmt på balkongen för att sitta med luftiga jeans ändå. Så nu har jag en av fjolårets favoritfynd på mig - en randig klännng ifrån Gina Tricot.
Dock känner mina lår att de på allvar behöver komma ifrån varandra, en skilsmässa vore det bästa, men lite space vore också det uppskattat. För att fettet och svetten klibbar så emellan dom och skavsår och andra svidande problem uppstår ..en hel del slitage så att säga.

Det måste vara skönt för er som har ett emllanrum mellan låren ner till knäna. Ett andrum.
Kommentera 17 st

Kommentarer
Sweetheart
2007-04-14 - 16:52:38

Hej gumman! Du verkar ha ahft en härlig dag i sommarvärmen, förrutom den lilla gråtstunden på promenaden.
Är det din randiga klänning på bilden, den ser riktigt snygg ut iaf! Passar grymt bra på dig! :) Och den bliden var riktigt härlig överhuvudtaget! Sommar! :)
Många varma sol-kramar till dig söt!

Bellan
2007-04-14 - 17:01:32

Jättefina bilder.. Speciellt den på dig när du har någon blå&vit-randigt på dig! Men du, om man har mellanrum mellan låren är ju inte så bra. Det är ju meningen att man inte ska ha det ;)Annars blir det värsta hålet.

UmmaGumma
2007-04-14 - 17:21:07

Kära vän, det är en absolut NEGATIV sak att ha space mellan låren. Det är inte normalt. Och jag kan lova dig en sak; Man känner sig inte kvinnlig för fem öre. Om jag skulle vilja könsoperera mig kanske det vore något positivt men annars ÄR det inte rätt. Hoppas du en dag kan trivas med din kropp precis som den är! Jag är så jävla förbannad på mig själv för att jag en gång förstörde min alldeles alldeles perfekta, NORMALA kropp. Största misstaget i mitt liv så att säga.

Ska ni oxå grilla ikväll eller? :-) Jag sitter här och laddar lite. Vi har köpt engångsgrill, massvis med cider och god god god mat! Hoppas du får det lika trevligt som jag kommer ha. Puss och kram!

Felicia
2007-04-14 - 17:48:38

Usch, det är så jobbigt när det är sol och fint och man vill få lite färg i ansiktet och det inte går pågrund av de feta lager foundation man måste ha för att våga visa sig bland folk. Urjobbigt! Som du skrev innan så tycker inte jag heller att det finns något som riktigt hjälper. Har ju dock inte provat antibiotika och sånt än, har fått ett intryck av att det inte är så bra att mixtra med sånt...Men ingen rengöring eller kräm i världen har hittils hjälpt mig och min äckliga hy.
Sjukt jobbigt :/

Känner mig också allmänt skabbig och plufsig just nu, haha. Hoppas det går över!

KRAM!

Karin
2007-04-14 - 19:43:35

anna, jag ÄLSKAR vädret.. men det finns en hake. jag är (som du kanske visste) solberoende. OCH jag äter antibiotika (snart slut nu som tur är). MEN jag får ju inte steka mig i solen som jag vill.. haha och däreför blir jag ju lite deppad.. men kvällstid är det underbart;) och gärna till veckan;) underbart kollage där uppe!
kram på dig:)

Anna
2007-04-14 - 20:09:46

det där med låren känns igen. mina julskinkor måste komma iform, tom som jeansen trejkar när dom kommer på besök. haha! bra skrivet, du skriver roligt! :p

Lisa
2007-04-14 - 20:35:47

åh va fin bild :) härlig!

Lea
2007-04-14 - 21:16:39

Tack så mkt =)

Anna
2007-04-14 - 21:18:43

rolig rubrik :D:D

Juliana
2007-04-14 - 21:51:11

Åh, jag HATAR lårskav. Jag vill också ha ett mellanrum!

kristina
2007-04-14 - 22:33:05

Visst är det lite nostalgi att kolla på sina gamla leksaker, speciellt Barbiedockorna. Förresten, du är inte ensam om att vara missnöjd med dina lår. Jag är så sjukt missnöjd med hela mig. Ibland vågar jag knappt gå ut. Men jag tycker du ser smal och fin ut på bilderna i din blogg men jag förstår ju att man aldrig blir riktigt nöjd med sig själv hur man än ser ut. Ha det gott.

Jessica
2007-04-14 - 22:35:05

Jag har alltid sett dig som så cool och häftig som kan allt och gärna berättar om sina komplex och aldrig skämms för att synas och höras...jag är bara litet fan ingen stalker! hahah oroa dig inte!

I inlägget där du skrev att du också bryter ihop ibland så vart jag lite glad:D
Att du inte alltid var ball cool krativ och rolig!
utan lite som jag så kanske är jag lite som du?
Nej nu verka jag knäpp jag skriver inte in min blogg!

puss tjejen!

Anonym
2007-04-14 - 23:07:05

Vädret har varit underbart idag, och vad gott med jordgubbar

Anna
2007-04-15 - 00:02:14

Jessica: Synd att du inte skrev in din blogg...blev glad för vad du skrev.
Haha - jag? Cool och häftig?? Oj, tack! Det har jag aldrig fått höra förut :)
Jag skäms för att synas när jag ser ut som jag gör i nyllet...men jag skäms inte för att berätta om mina komplex eller problem då de ju är en del av mig..det går liksom inte att dölja och jag orkar inte heller bara låtsas som att allt är la-la-la-happy hour hela tiden.

Tack för din kommentar.
*kram*

Rodie
2007-04-16 - 19:15:52

Hej!
Önskar dig en bra morgondag.
Kram /R

Anna
2007-04-17 - 00:28:17

Rodie: Tack! vem du nu än må vara.
kram!

Zoe Saldana
2009-11-24 - 09:27:49

Very impressed!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: