GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

it had to happen...

2007-04-29 | 00:36:56 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1369


Här sitter jag, i en nedsläckt lägenhet , med tända ljus och weeping willows som sällskap..enda sällskap...ty Stefan åkte iväg till Röde Orm - en Mcklubb/raggartillhåll/supasupasupasigdrängfullmedriskförslagsmålställe utanför staden. Kände inte för att hänga med. Inte ikväll, inte förr, inte alls.
Kände inte för att känna mig än mer bortkommen än vad jag redan gör.

not the right kinda place
for my sad sad little face
didn't feel for fights and bad tasting booze
now when I got my red and white polka dot shoes....


nja..kanske inte ska bli låtskrivare på engelska...haha.
Ja överlåter det åt älskade Weeping för tillfället.

Men jag blev nöjd med illustrationen i alla fall.
Kommentera 22 st

Kommentarer
Cecilia
2007-04-29 - 01:19:57

Tack för kommentaren i min blogg, hur söt är inte du då:)

Ellinor
2007-04-29 - 01:56:14

älskar dina illustrationer :)

Ejjm
2007-04-29 - 04:01:14

Haha.. du är inte tjock.. Men i stort sett varenda människa ser tjock ut om man jämför sig med Nicole ;P
Du är otroligt duktig tycker jag! Intressant att du kommit så långt genom självlärning ^^ Imponerande!! :)
Wow, mycket pengar.. Men då är det ju i alla fall en jävla tur att du tycker om den ;P Eller låt mig rätta mig själv: ÄLSKAR

Synd att det blev som det blev med grabben.. Vi tjejer klarar oss bäst utan boys ibland tror jag ;p

Bea
2007-04-29 - 07:04:15

okej tack såp mycket för tipset! :)

Ma
2007-04-29 - 07:39:34

Jag älskar Weeping willows jag med. Smart och modigt av dig att stanna hemma när du kände så. Allt ordnar sig ska du se.

Johanna
2007-04-29 - 09:28:01

Ååå! Du gör så fina illustrationer!!!

Lottis
2007-04-29 - 09:53:32

Fasen oxå! Vägde mig nu när jag gick upp, +0.5 kg... :-( *blä* Vet ju att det med säkerhet beror på kebaben med pommes från i fredags, och sen blev det nuggets med pommes igår... Var ute och for och då blev det lite fel med maten... får bli nya tag i veckan! Jäkla skit, det måste bli bättre!

Minna
2007-04-29 - 10:01:03

Men det var ju bra=), då borde bli låtskrivare

Linda
2007-04-29 - 10:01:05

Sitter o äter vattenmelon till frkost, tror minsann jag blivit lite inspirerad av dig ;)

Ofelia
2007-04-29 - 10:27:18

Woohoo, jag gillar din nya header! Kanon, darling. De förra var det eg inget fel på, men det var lite för plottrig när man som jag ser den i en en liten laptop-upplösning. Den nya är mkt mer stilren och cool! *tummen upp* :)

Kramar.

Ofelia
2007-04-29 - 10:28:31

PS. Men jag tror det blir bättre om du frilägger och förstorar skorna en aning. Bra ett ärligt litet tips. :P

Sweet Sabine *
2007-04-29 - 10:29:42

Tuff bild!

Lilla Fröken
2007-04-29 - 10:30:28

Weeping Willows är mitt favoritband...Magnus röst får ju en att smälta direkt...
Jag måste nu säga med handen på hjärtat att jag absolut Ä-L-S-K-A-R din konst!!! Speciellt denna! Den här skulle jag vilja ha som tavla på väggen! Säljer du din konst? Vad har du använt för teknik? Det jag gillar så mycket med det du ritar är att tjejerna är så personliga och speciella....

Kram

agnes
2007-04-29 - 10:32:47

Åhh, tack så Jättemycket, du är så Snäll :) Kramar...

Ofelia
2007-04-29 - 10:46:19

Hahaha, fastekuren börjar på MÅÅÅÅÅÅNDAG ju! ;D

Jag tänkte på de röda skorna. Tror de skulle vara finast frilagda. Bilerna på dig är suveräna som de är. :)
Har också noterat att min sida ser skum ut i olika webläsare. Men jag har fixat till den lite mer än tidigare och har uppfattat det som om den ser ok ut nästan överallt. MEN - när man använder Firefox är de avgränsande vita linjerna mellan inläggen SUPERFETA? Dock inte i Explorer? Vad fan ska jag göra åt det, det är högst irriterande. Din sida ser likadan ut i både Explorer och Firefox.

Puss.

qristall
2007-04-29 - 11:04:43

De där skorna kommer att göra succe :) Alltid roligt med nya skor.
Nej, känns inte riktigt som om du hör hemma i en
Mcklubb/raggartillhåll/supasupasupasigdrängfullmedriskförslagsmålställe. Var nog bäst att du fick en liten hemmakväll med bra musik.
Måste säga som alla andra att du är jätteduktig med din dator, min lilla sida är fixad av min kära dotter :)
Ha en bra söndag, själv ska vi på 13, 17 o 45 års kalas. Som tur är alla i samma familj :)
Kramar /Helen

Sweetheart
2007-04-29 - 12:33:26

Tycker absolut du ska bli låtskrivare på engelska, det var ju jättebra! :D

Anna
2007-04-29 - 16:13:17

Lilla Fröken: Tack så hemskt mycket. Alltså det ger så otroligt mycket brakänslor i kroppen när någon faktiskt gillar ens teckningar och bilder och skulle vilja ha dom själva...jag växer inuti och det känns så varmt och roligt!

JAg ritar oftast för hand med svarta tuschpenna och sedan fotar jag och färglägger i photoshop.
Jag har möjlighet att få mina saker upptrycka som affischer och så i önskat format.
Och jag SÄLJER GÄRNA mina konstverk =)
tack än en gång!

kramar!

Lilla Fröken
2007-04-30 - 01:36:14

Alltså dina bilder ger ju en viss känsla. Man blir så glad av dem...de starka färgerna...tjejerna med sina söta uttryck...Jag gillade ju speciellt denna av alla jag har sett! Jag vet inte vad det är med den...ögonen, håret i de fina färgerna och sedan måste jag säga något som kanske låter lite konstigt...men jag måste ändå säga det eftersom det ändå är en nakenbild...hehe...en annan sak jag gillar och som nästan är det bästa är att brösten inte är exakt likadana och perfekta som när många ska måla kvinnobröst, utan dessa ser ju ut som de ofta gör med att ett är aningens mindre...ursäkta, behövde bara säga detta för att det kändes som en del i mitt beröm! :)

Men hur kan du fota det du gör och att det blir såhär bra resultat? det ser ju ut som att du scanat in dem. Vad skulle dessa konstverk kunna kosta för en fattig student? ;) hehe

God natt...kram

Anna
2007-04-30 - 09:37:01

Lilla Fröken: Åh vad jag glad jag blir att du säger det där om brösten! För jag ville verkligen inte göra pefekt runda ellertoppiga likadana bröst! Det var väldigt viktigt för mig att göra ett par bröst som faktiskt liknade vanliga...ett större ett mindre, så tack!! Trodde folk skulle störa sig på det.

Jag fotar det svartvitt..jag färglägger i datorn, och jag har en bra kamera =)

Vilken storlek vill du ha det i?
Några hundralappar får jag nog ta för att dels täcka tryckeriet och så ha mitt egna "konstnärliga" värde inräknat..plus att jag själv är fattig student..Så just nu, utan att veta storlek eller tryckkostnad säger jag mellan 100-500 kronor.

kramar!

Lilla Fröken
2007-04-30 - 12:27:34

Nej jag störde mig inte på det...tvärtom! Man blir glad av foton och konst som visar verkligheten... Världen är alltför full av snedvridna ideal om hur kvinnokroppen ser ut/bör se ut.

Vilka mått är möjliga att få det i i så fall?
Och vad skulle varje mått kosta? (Nu är jag lite besvärlig kanske men det är ju bäst att få ett tydligt förslag). :-D

Vad pluggar du till?

Trevlig valborg!
KRAM

Anna
2007-04-30 - 21:06:53

Lilla Fröken: Jag vet inte exakt vilka mått som går..tror inget är direkt omöjlilgt faktiskt - det är ju ett tryckeri.

Så om du med ett par önskemått och så så ska jag höra efter. ( nu blev jag kanske besvärlig?)

Jag pluggar egentligen itne till nåt...den linje jag går heter "yrkesförberedande konstnärligt fördjupningsår" vilket går ut på att man dels ska lära sig grunderna för att starta eget om man vill o dels fördjupa sig i sina "valda tekniker".

kram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: