GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Hur kan en gammal het bli en nyhet?

2007-04-13 | 20:34:02 | Foto/Fotografering

146310-1267

Helt otroligt! Som jag har suktat, längtat och trånat efter den..som jag sörjt att den verkat vara borta för alltid..så många gånger har jag försökt mig på att göra en liknande själv och inte ens kommit i närheten..
Men nu behöver jag inte kocka, drömma, längta , minnas, gråta buhuhu:a längre!
Min älskade favoritwok, ja rent av nästan min älsklingsrätt rakt av, är tillbaka!
Jag snackar om : Findus CousCouswok med bönor och linser, aubergine och broccoli, morötter och just couscous och goda kryddor!
Det är bara några dagar sedan jag pratade med mamma om den, som man pratar om om ett kärt resminne eller en gammal vän

 " Mamma, minns du den där underbara woken med couscous...My god I Loved it! Varför tog de bort den?Den godaste wok de haft..å så god den var.."

Så igår, nästan som en overklig verklighet, låg den där i frysdisken bland de andra wokarna och bara lyste! Jag blev helt mållös och stammade när jag stapplade fram till Stefan som stod vid klyftpotatisen.

" Höhö, Ja du Anna, vi åkte ända till Danmark bara för att det bästa med resan skulle vara att du hittar en påse grönsaker på Ica Maxi i Skövde höhöhö"

Idag åt jag min käraste wok med couscous och underbar aubergine med qournschnitzel fylld med ost  - grillad ute i det fina balkongvädret naturligtvis. Och den är inte alls någon nyhet som det står på påsen, utan en kär kär gammal vän som kommit tillbaka igen.
Kommentera 8 st

Kommentarer
Sofia*
2007-04-13 - 20:48:52

åh så var det för mig också förut, fast med dumle med äppelsmak! men nu är det också tillbaka :D

dahlia
2007-04-13 - 20:57:53

då kanske man ska prova den ? :)

Malin
2007-04-13 - 21:05:19

Nu funkade det. Wow! ;)
Låter gott, kanske ska testa den woken, om den finns i min butik vill säga. :)
Trevlig helg!
Kraaaam

Felicia
2007-04-13 - 21:06:56

Usch, min hy är verkligen helkass nu! Läste ditt tidigare inlägg där du skrev att du hade det likadant. Är så trött på att ha det så. Har provat "detox" -diet och sånt men det känns inte som det hjälper riktigt? Hrm. Har du provat något medecin som är bra eller så?

Kram!

Ofelia
2007-04-13 - 21:43:39

Blääää... sånadär wokmixar är ju bra mycket värre än ananas juhe! ;D

Puss.

Elsa
2007-04-13 - 22:11:05

Haha! Jag fick samma känsla när jag hittade grissinipinnar med färskost i portionsförpackningar! Åt dem jämt när jag var liten, jag älskade dem! Och nu helt plötsligt så finns de igen jippie ^^
Kram

Kim
2007-04-13 - 23:24:38

bläää, couscous är det värsta jag vet. =p

Maximiliangunn
2009-02-26 - 13:04:28

Great site. Good info


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: