GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

ett väldigt vuxet samtal angående disken

2007-04-18 | 22:11:58 | Foto/Fotografering

146310-1302


Vilka färgglada kluttar och prickar och accessoarer och matbitar dagen har bestått av!
Trodde aldrig att jag skulle uttrycka en fras som denna men, Fan vad rå blomkål var gott att äta!
Tack Mamma för att du tog tag i en åt mig igår på Konsum..(och ja jag sköljde av ordentligt innan jag åt, hihi.)
Blir ledsen titt som tätt så fort jag går förbi en spegel eller känner det ömma i ansiktet, men så tittar jag på min nya fina gula väska eller får tröstande kramar ( med huvudet nedböjt) av Stefan. Och vi har haft ett väldigt vuxet samtal angående disken...

Nu ska vi se vad jag har stoppat i munnen idag då:
Frukost: Naturdietbar och Kaffemedvarmminimjölkochkanel, 1 glas vatten med vitamin B5
Fika på Skolan: 1 sorts fralla ( vitt bröd gaaah!) med ostskiva, 3 stycken smörgåsrån med ost, 1 kopp grönt te
Lunch: Ett halvt glas Smoothie ( banan + jordgubbar/hallon + lite yoghurt + minimjölk + psylliumfrön+ krossat linfrö), några vindruvor, 1 kaffemedvarmminimjölkochkanel, 1 glas vatten med vitamin B5,
Mellanmål: en näve vindruvor
Middag: 2 stycken Vegetariska Mexiburger, salladsmix, gurka, blomkål, tomater, rödlök, en sked potatissallad, lite lätt kebabsås på grönsakerna, 1 glas juice, 1 glas vatten,Selentablett, Omega 3tablett, Äppelcidervinägertablett
"Mellanmål": Lite torkad frukt, 3 koppar rött te, 1 glas vatten med vitamin B5

Motion: Ringleden runt, promenad på 6 km.
Hmm anar att jag fått i mig för mycket energi via frukt....och fikat var väl inte så bra..men jag kan faktiskt inte motstå när det är ost, kex och mackor på skolfikat...kakor och bullar säger jag nej till..men inte detta..Så det så..
Måste dricka mer vatten.

Imogon ska jag springa på morgonen och dels försöka ta en ringled i promenadtakt...dessutom längtar jag till min frukost - riktigt grovt och mörkt solrosbröd, tartex, grönsaker och naturell yoghurt med torkad frukt.

...åhh inte bli hungrig nuuu!..
Kommentera 8 st

Kommentarer
Felicia
2007-04-18 - 22:13:43

Gud vilken söt väska du fick! Jag blir avis. Sjukt härlig färg! Solgult is the shit.

Ofelia
2007-04-18 - 22:18:54

Blomkål.... Bluääärghbluurgh vad vidrigt. Hihi. ;D

Minna
2007-04-18 - 22:25:09

Jag verkligen älskar din kollage så fina :D

Sofia
2007-04-18 - 22:26:26

Hujedamig. Blomkål som är så jävla äckligt!! :P Men vilken rar pojkvän du har!!!

OCh tack söta, söta du för inlägget hos mig!! Men inte ska du beundra mig!? Smickrande förvisso... men why?
Och sexig har ju inte med liten och späd att göra, right!

Kul det där med matlistorna faktiskt (sett helt ur ett kostochhälso-intresserat perspektiv)

Kram på dig!

Sweet Sabine *
2007-04-18 - 22:29:23

Häääääääärlig bild!

Lovely Li
2007-04-19 - 00:04:40

Är du säker på att du inte överdoserar vitamin B5??? Hihi, puss!

Johanna
2007-04-19 - 08:27:16

Men gud... det där är ju ingen föda alls ju!!! Jag skulle svälta till döds!

Steinaramalie
2008-12-02 - 12:28:21

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: