GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Det var livet, idag, då och här..

2007-04-14 | 23:57:11 | Foto/Fotografering

146310-1274


Balkongdörren står på glänt och in strömmar sommardofter denna vårkväll i mitten av april. Vaga pustar av kvällens alla grillfester blandat med upphettad asfalt som håller på att svalna under den stjärnklara ljumma himlen . Nere vid Statoilmacken står ett gäng tonåringar som inte har någon annanstans att gå ty de är för unga för krogen, för gamla för lördagsgodis och familjemys..i varje fall enligt dem själva. Inne på Statoil finns allt de behöver, maltesers, Coca Cola och tuggummi och de står i sin trygga höggljudda klunga och hoppas att någon av de raggare som cruisar runt denna första försommarkväll i sina nyvaxade bilar, med musik på högsta volym, ska vara så snälla att köpa ut  cigg åt dem när de betalar sin tankning.

Vi har grillat även idag, Stefan och jag, mycket gott. Vi tog oss en öl var i värmen förut så så var det med min "detoxperiod" jag tänkte ha efter den senaste veckans flängande och farande och alkoholintag blandat med resedamm. En böld har brytit ut på vänster kind och jag försöker trycka undan känslorna om att jag orkar inte med skiten längre.

Några sms med min bror resulterade i att han ringde som i sig slutade med ett härligt kvällsbesök med genomlyssning av nya NINskivan han bränt ut till mig och varsin kaffemedvarmmjölkochkanel. Fan vad underbart!
Min bror är bäst!

Jordgubbar, blommor, bölder och besvär.
Det var livet, idag, då och här.
Kommentera 16 st

Kommentarer
Felicia
2007-04-15 - 00:53:00

Har också försökt mig på "detox" Det går verkligen inget vidare kan jag ju bara säga! Haha!

Sweetheart
2007-04-15 - 01:10:02

Du verkar ha haft en trevlig lördagkväll! :) En öl måste man ju ta i det här vädret, så det kan du skylla på ;) Skåla in våren liksom. Så härlig ditt kollage är med alla jordgubbar! Sussa sött! Kram

Nina
2007-04-15 - 02:54:03

Schysst bild sommrig å härlig

Lea
2007-04-15 - 08:52:29

Snyggt...kan man kalla det...collage?

Anonym
2007-04-15 - 09:19:11

svaR: Det va jättehärligt, haha.
alla verkar ha grillat men det var perfekt väder fär det :D

jessica
2007-04-15 - 09:32:39

super mysig bild :D:D

Ofelia
2007-04-15 - 09:51:02

Fint och somrigt kollage! :) ...och jäklars vad färg du har fått! Har du fusksolat? ;)

Puss.

Ante
2007-04-15 - 10:00:09

AH, Sommarkänsla!
Kolla mina nya bilder :-)

Lina
2007-04-15 - 11:16:29

Hej på dig! Har du provat vitamin B5 mot dina finnar? Jag använder det och det funkar hur bra som helst, hade visserligen inga bölder innan utan mer "vanliga" finnar..Kan ju va värt att testa iaf!Måste även tacka för att din blogg finns, den är så fin och härlig och jag blir glad varje gång det kommer ett nytt inlägg :)

Anna
2007-04-15 - 11:25:31

Lina: Nej det har jag inte provat....googlade på det nu och det varkar ju vara helt klart värt att testa ändå...var ifrån får du tag på det? affär? apotek? internet?

Tack så hemskt mycket för informationen, men framförallt för en glädjande kommentar!
*kram*

Julia
2007-04-15 - 11:30:55

Oj så somrigt! :D Har också ätit jordgubbar, mums! .3. jättegott!!

L
2007-04-15 - 16:48:15

Vitamin B5 ska finnas på apoteket :)

Lina
2007-04-15 - 18:54:13

Hej igen! Köper B5 på vitaminb5.se. Snabb leverans och bra service. Är iofs ganska dyrt, blir ca 280 kr för en burk pulver som räcker ca 1 månad i början. När hyn blivit bättre räcker den ca 2 mån (för mig) då man kan minska dosen. köp inte på apoteket, deras produkter har inte samma höga koncentration av B5.Hoppas det kan funka för dig!Jag är iaf jättenöjd, kram!

Anna
2007-04-15 - 19:13:17

L: Ok :)

Lina: Ok så du använder pulvret? Nån erfarenhet av tabletter?...är bara orolig för det där om att man får mer finnar i örjan...usch...fast iofs..skiten måste ju ut.. Har ditt försvunnit? Tog det lång tid?

kramar!

Lina
2007-04-16 - 09:08:40

Hej! ja jag provade tabletterna, de är gigantiska och skitsvåra att svälja. Mkt enklare att blanda pulvret med lite juice tex. jag märkte ingen försämring men jag hade redan ganska mkt finnar när jag började. efter ca 2 veckor märkte jag skillnad, mkt mindre flottig hy. Efter ca 1 månad fick jag mkt mindre finnar och efter 2 månader var nästan allt borta både i anskite och på ryggen. Kan fortfarande få enstaka finnar nån gång ibland men de blir inte alls lika stora!
Fråga bara på om det är nåt mer du undrar, jag vet hur trist det är med såna problem så jag är superglad att slippa dem!Dessutom är det skönt att hitta nåt receptfritt som funkar, är så trött på sega system inom sjukvården med remisser hit och dit!!
Kram

Abdullahiastrid
2008-10-06 - 07:55:01

good job please keep on the good work


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: