GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Äkta kärlek, könsroller och romantiska rullar

2007-04-24 | 20:47:29 | Illustration/Teckning/Konst/Design

146310-1343


"Äkta kärlek"


Har döpt dagens illustration av mitt nu älskade lilla par till " Äkta Kärlek" ty man vet att det är äkta kärlek när man åker och storhandlar ihop...orkar, vill, har lust...whatever.

Min sambo Stefan måste verkligen vara sjuk ty han har precis genomlidit, suttit relativt stilla och inte klagat nämnvärt mycket alls och tittar på en hel "romantisk komedi" med mig. Vi zappade runt efter Simpsonsavsnittet på tv3 , mest i ren desperation över att finna något, vad som helst, att se på innan den horribla Nanny Fine skulle besudla tv-rutan. Innan våra öron skulle till att smärtas och plågas hårt av hemska stämman och de löjliga barnen och den torfitge Mr Sheffield.

Vi hamnade på Canal Plus och precis i början av en vinjett med mysfaktor och titeln "Wimbledon" kom fram. Den där tennisfilmen med Kirsten Dunst bland annat. Och jag gillar ju Kirsten och jag är ju svag för småtokiga, halvfåniga romantiska rullar med förutsägbara slut. Så jag sa att jag ville se den vilket jag också fick då jag blivit nekad både Ugly Betty och Desperate Housewives ikväll. Det är semifinal i Champions League och Stefan kommer sitta krampaktigt svärandes i stundtals fåtöljen, stundtals på knä på golvet och kalla alla i favvolaget för "jävla idioter".

Hade en smsväxling med en vän tidigare idag. Vi kan kalla honom för D&G, så får han känna sig lite lyxig...D&G och jag har jobbat ihop några somrar i rad och just idag skulle D&G jobba med en Herr JT, vilken D&G inte gillar särskilt mycket. Så i mitt första sms tillbaka skrev jag att JT är bra, att jag gillar honom, varpå följande sms skrevs:

D&G: Sorry, jag tycker inte nån som på ett sliskigt gubbvis, kommenterar arslen, bröst och gångstilar, inte kan lyssna på föslag, erkänna när man har fel eller fatta det mest basic av skämt. Så hemsk är jag.

Jag svarar: Tycker du beskrev som killar är mest...

D&G: Tycker att du har en skev uppfattning.
Kommentera 14 st

Kommentarer
Minna
2007-04-24 - 21:06:12

Du ritar så otroligt bra

Lottis
2007-04-24 - 21:16:30

Haha, jag gillar oxå Kirsten, och "Wimbledon" är bra :-)

Johanna
2007-04-24 - 21:56:12

Jag gillar också Kirsten... oftast i ala fall... Wimbledon är ju helt okej... Jag älskar romantiska komedier!

Åsa
2007-04-24 - 22:06:32

Snygg teckning! Tycker om det paret! Tänk om jag kunde få min kille att titta på förutsägbara romantiska komedier med mig...

Cornelia
2007-04-24 - 22:12:21

Älskar wimbledon. En typisk romantisk komedi med världens mest förutsägbara slut, men ack så bra ;D
Snygg Illustration :)

nojan
2007-04-24 - 22:24:59

Lika bra blogg som alltid.

Emilia
2007-04-24 - 22:36:20

Svar från min blogg(: : aa jag såg det nyss(: älskar modellen och allting så det får nog bli en beställning på nån/några färg(er):)
Jättefin bild:)! Kram

miliz
2007-04-24 - 22:56:53

bra blogg!

Åsa
2007-04-24 - 23:17:09

Åh! Jag älskar Wimbeldon!
Jag vet inte riktigt varför, men jag har väl nåt behov av romantiska filmer som behövs fyllas ibland.
Dessutom är både Paul Betthany & Kirsten braa

Guld
2007-04-24 - 23:43:11

Haha är jag den enda tjejen som tycker det är ganska tråkigt med romantiska filmer med otroligt förutsägbara slut ? Skräckisar är mkt roligare :)

Den där D+G typen juuu
2007-04-25 - 15:16:00

GAH!..Skulle ju varit en smiley med ju!

D&G: Sorry, jag tycker inte nån som på ett sliskigt gubbvis, kommenterar arslen, bröst och gångstilar, inte kan lyssna på föslag, erkänna när man har fel eller fatta det mest basic av skämt. Så hemsk är jag.

Jag svarar: Tycker du beskrev som killar är mest...

D&G: Tycker att du har en skev uppfattning...:-)<-- det ironiska juuu! *mutter mummel* Ska inte skriva dumma sms *dubbel mutter, dubbel mummel*

Tror Stefan hade fallit in i efterjobb koma.. *nickar*

D/G
2007-04-25 - 15:19:38

*Mutter, mummel* Dumma korta kommentarer.. Var ju ironiiiin *dubbel mutter dubbel mummel* Dumma sms...

Tror Stefan hade fallit in i efterjobb koma... *nickar*

Gauteline
2010-06-24 - 09:27:10

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site

Gauteline
2010-06-24 - 09:27:18

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: