GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

vrickad virkning

2006-12-16 | 18:55:55 | Vardag

Fick ett spykbryt förut...får det ibland..ganska ofta.
Det bara kröp i kroppen och allt kändes blä men jag kan inte och kunde inte förklara varför...bara denna äckliga krypande känsla i kroppen.
Hela kroppen bara känns för jävlig.
Ser för jävlig ut.

Och sen började jag gråta när mamma ringde och frågade just hur jag mådde.
Grät och hulkade en stund, hon lyssnade.

Sen lagade jag mat och det ringde på dörren. Det var mamma...älskade mamma som kom med för tidig julklapp. Tre garnnystan och en virknål.
" Det är bra att hålla händerna sysselsatta och koncentrera sig på något när det kryper, gumman" sa hon
Så stod hon där och gjorde de första maskorna och visade hur man gör medan jag stekte mina quornfiléer.

Nu några timmar senare, med lite mindre kryp men fortfarande bläkänslor sitter jag här med en början på en halsduk...fast den är väldigt korvig, börjar mest likna en spiral ( ganska så symboliskt med mina ups and downs) , men jag är lugnare i alla fall.
Kommentera 1 st

Kommentarer
Teodorolea
2010-04-21 - 07:21:54

Nice site, keep up the good work!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: