GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

pruttar och mardrömmar om ormar med rosa naglar

2006-12-18 | 07:39:50 | Vardag

ujuj, magen låter som en micropopcornpåse, typ.
Den ploppar och låter.
Har försökt lugna den med rött te nu på morgonkvisten, men njae, den protesterar förtfarande.

HAr gått upp ett kilo i helgen, blä.
Så snart ska jag bege mig ut på promenad i minst fyrtiofem minuter vilket ju säkert inte är särskilt bra tänkt eftersom jag ska öppna Kontorsboden klockan 10 idag och jag minns ju vad som hände sist...och gången innan det o gången inna det....Jag tycker att jag har alltid i världen och så helt plötsligt är klockan 5 minuter innan jag börjar jobba och då står jag där med tandborsten i munnen, droppandes på toppen, irrandes efter ett par strumpor och mobilen och upptäcker att jag fått på mig nåt trasigt eller skrynkligt eller nåt helt fel. Jäkta jäkta jäkta...iu onödan.

Men hela dagen kommer bli sådan, lika bra att köra på det spåret från början.
* 10-12.30 Jobb i butik
* 13.00- ??Skola, möte 13-??? ( har här en halvtimme att gå en 20 minuterspromenad samt äta lunch mellan skola  o jobb alltså)
* 18.00 Julfest - the non-alcoholic one
* Cityakuten på tv ju!

Men jag har redan hunnit med att måla 10 små julkort i akvarell nu på morgonen samt 100 sit ups.

Usch drömde inatt att jag blev rånad i butiken av en tant med gult permanentat hår och hiskliga långa illrosa naglar.
Jag försökte gång på gång låsa dörrarna men hennes rosa klor kom alltid emellan och lirkade upp låset...försökte krossa hennes fingrar, emn det gick inte.

Har så länge jag kan minnas haft återkommande drömmar om att jag i panik inte kan låsa dörrar för att skydda mig. Den tidigaste sådana drömmen jag kan minnas är från 3årsåldern.
Undrar vad det betyder?
En annan återkommande dröm är att jag är bland en massa giftiga ormar och krokodiler och blir jagad och biten och får dödligt gift i mig.
I båda sortens drömmar drömmarna känns det alltid oundvikligt för mig att komma undan på något sätt...det känns hopplöst och stressigt

well well, nu ska jag bege mig ut i mörkret och gå.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: